Föräldrar; Hur får ni era ungar att sova?

Ja, det är tydligt... Nu får vi lösa problemet med att kattfan går in dit och skriker när ungen skriker då han inte gillar det.
Dock stängde vi dörren efter en halvtimme när hon hade somnat djupare.

Samma här, det sitter i. I natt sov hon dock raka vägen till 07:50 utan mellanmatning. Men det är inte skoj när hon vaknar 06 när hon inte får mat, när man själv sussar in runt 1-2 nån gång...
Som småbarnsförälder får man nog ändra på sovmöstret själv också.
Det håller inte att vara vaken till 01, gå o lägg dig så orkar du med barn
så mycket bättre.

Som småbarnsförälder får man nog ändra på sovmöstret själv också.
Det håller inte att vara vaken till 01, gå o lägg dig så orkar du med barn
så mycket bättre.

Är du inte klok!? Då hinner jag ju inte med mina "sysslor"...
Nej då, men just nu funkar det bra. Innan barnet kom så sov jag aldrig så mycket som jag har gjort sen hon ploppade ut.
En normal natt nu innehåller nästan 7 timmars sömn, och det är SJUKT mycket sömn för mig. Ungen vaknar ju inte före klockan 8.
Tidigare kunde jag gå runt på 5-6 timmar, mer än det så fick jag både fysiska samt psykiska besvär.

Nej, slö och fet är vad jag har blivit. Det ska bli skönt att få återgå till det normala, om man någonsin får göra det igen. I värsta fall så får jag skaffa mig ett veckopendlingsjobb så jag blir normal igen :)

Mat på natten hör till amning... sen är det bara ta det ur dem.

Några tips på hur?
Vi har nog inte riktigt försökt på allvar....

Stänga dörr går bort. Vi bytte dörr mot tjockt draperi. När han var under året vaknade han aldrig när vi lät oavsett hur mycket vi skramlade eller dundrade på med hemmabion... Det var när det blev tyst som han vaknade...

Well, om jag inte stänger dörren sticker katterna in där och börjar gapa satan med påföljd att ungen vaknar........

Gagball på katterna?

Nej, slö och fet är vad jag har blivit. Det ska bli skönt att få återgå till det normala, om man någonsin får göra det igen. I värsta fall så får jag skaffa mig ett veckopendlingsjobb så jag blir normal igen :)

Och dubbel fettsugning........

Last edited:
Well, om jag inte stänger dörren sticker katterna in där och börjar gapa satan med påföljd att ungen vaknar........

Gagball på katterna?

Och dubbel fettsugning........

Samma problem här, kattfan skriker hejvilt och har lärt sig att om han väcker ungen så går vi upp och då kanske han får mat på samma gång :machinegu

Fettsugning är överskattat, jag skaffar mig bara en permobil och en tjockisklänning som Homer Simpson.

Några tips på hur?
Vi har nog inte riktigt försökt på allvar....

Hmm, nu skall vi se hur vi gjorde... tror jag kommer ihåg... se till att barnet är mätt när den lägger sig för att sova och ge den mat sedan när den vaknar typ... inte mitt i natten dock, det kommer kännas naturligt att ge flaskan mitt i natten men det är förmodligen inte vad den är ute efter utan den har bara fastnat i en rutin.

Gagball på katterna?

Katter suger... ;)
Vår hund är nöjd så länge han får ligga i sin korg... funkar kanon.
Har dock hänt att han gått upp i sängen och väckt oss för att tala om att den lille rör på sig, men det var i början med första och förmodligen för att han inte var med på att det kommit in en konkurrent.

Hennes barnuppfostringsideér är vad som har gjort ungarna från 90 talet och framåt till vad dom är.

Det tror jag däremot inte, hennes metoder ligger längre bak i tiden.
Att ungarna på 90-talet är helt jävla bäng i huvudet är ju för att att ungarna födda på 70-talet är det och inte vet hur man uppfostrar ungar uppenbarligen :D

Det tror jag däremot inte, hennes metoder ligger längre bak i tiden.
Att ungarna på 90-talet är helt jävla bäng i huvudet är ju för att att ungarna födda på 70-talet är det och inte vet hur man uppfostrar ungar uppenbarligen :D

Hennes stora barnboken kom ut lagom till kullen 90-95 någonting.

Jag hade små barn då, och den boken var upphöjd till bibel för småbarnsföräldrar då, jag har exemplaret vi fick kvar någonstan, oöppnad i princip, då jag hade sett hur dum i huvet dom flesta mammorna hade blivit av att läsa den...

Var tredje mening en småbarnsförälder då sa innehöll en referens till henne och boken.

Jag hade små barn då, och den boken var upphöjd till bibel för småbarnsföräldrar då, jag har exemplaret vi fick kvar någonstan, oöppnad i princip, då jag hade sett hur dum i huvet dom flesta mammorna hade blivit av att läsa den...

Var tredje mening en småbarnsförälder då sa innehöll en referens till henne och boken.

Ok, jag var helt övertygad om att hon startade sin karriär på 70-talet. Det är inte en nyutgivning eller dylikt?
Hur som helst så är det aldrig bra med metoder som frångår det normala om det vänder sig till folk som inte vet hur man ska handskas med det misstänker jag.

Uppdatering över ungens sömnvanor:
Ikväll i säng klockan 20:20, jag gick in för 5 minuter sen då hon började skrika lite efter att ha varit tyst fram tills dess. Nu sover hon igen.
Natten till idag sov hon dessutom 20:30 till 08:30 då tjejen väckte henne, ingen välling mitt i natten.

Jag lovordar 5-minutersmetoden och ska jävlarimig rekommendera den till varenda föräldrar jag träffar på.

Ok, jag var helt övertygad om att hon startade sin karriär på 70-talet. Det är inte en nyutgivning eller dylikt?
Hur som helst så är det aldrig bra med metoder som frångår det normala om det vänder sig till folk som inte vet hur man ska handskas med det misstänker jag.

Uppdatering över ungens sömnvanor:
Ikväll i säng klockan 20:20, jag gick in för 5 minuter sen då hon började skrika lite efter att ha varit tyst fram tills dess. Nu sover hon igen.
Natten till idag sov hon dessutom 20:30 till 08:30 då tjejen väckte henne, ingen välling mitt i natten.

Jag lovordar 5-minutersmetoden och ska jävlarimig rekommendera den till varenda föräldrar jag träffar på.

Härligt!

o varsågod ;)

isaac-009_62539264.jpg

Den där lampan, var hittar man den? Den var ju lite gullig.....

Hur har det gått nu , det har ju ändå gått ett par nätter...?

Jag har en -94a här hemma. Den där boken kastade vi åt helveti.

Sunt förnuft brukar fungera bäst. Har man inget sådant skall man fasen inte skaffa kids.

// Johan

Att du ens klagar, jag skulle döda för att få byta emot vad du / ni har Anders!!!!

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...