Föräldrar; Hur får ni era ungar att sova?

Jag har en -94a här hemma. Den där boken kastade vi åt helveti.

Sunt förnuft brukar fungera bäst. Har man inget sådant skall man fasen inte skaffa kids.

// Johan

Men du, varför uppfinna hjulet själv varje gång?!

Är ju svinbra om folk kan hjälpa varandra och komma med tips. Sen får man själv välja hur man vill göra.

Med BARA sunt förnuft är det lätt att köra fast i samma beteenden och få idétorka.

Eller menade du nåt helt annars såklart?

(säger inget om boken, för den har jag ingen aning om vad det är för ngt)

Men du, varför uppfinna hjulet själv varje gång?!

Är ju svinbra om folk kan hjälpa varandra och komma med tips. Sen får man själv välja hur man vill göra.

Med BARA sunt förnuft är det lätt att köra fast i samma beteenden och få idétorka.

Eller menade du nåt helt annars såklart?

(säger inget om boken, för den har jag ingen aning om vad det är för ngt)

Alla barn är olika. Det blir många böcker att läsa!

Att du ens klagar, jag skulle döda för att få byta emot vad du / ni har Anders!!!!

Vår sover inte alls, kanske 1 timme i sträck oavsett natt, dag eller övrigt. Vrider sig, kliar, gråter om vart annat. Och behöver tillsyn, matning, vända osv. Varit så här i 11 månader nu. Vi har inte fått en enda hel natts sömn. Lycka är ca 3 timmar kontinuerlig sömn. Suck..

Det där låter VÄLDIGT jobbigt.

Vet ni om ungen är sjuk (har smärtor)?

Antar att ni har provat det mesta...sova egen säng osv...

Att du ens klagar, jag skulle döda för att få byta emot vad du / ni har Anders!!!!

Vår sover inte alls, kanske 1 timme i sträck oavsett natt, dag eller övrigt. Vrider sig, kliar, gråter om vart annat. Och behöver tillsyn, matning, vända osv. Varit så här i 11 månader nu. Vi har inte fått en enda hel natts sömn. Lycka är ca 3 timmar kontinuerlig sömn. Suck..

Som sagt, våran första hade Kolik, tills vi hade fått det behandlat hade vi också det så, efter medicin och lite omlagda vanor bara så var allt frid och fröjd.

Men hur jobbigt det än är för er så är det ju faktiskt ännu jobbigare för den lille, hoppas för allas skull att ni får bukt med vad det än är snart.

Som sagt, våran första hade Kolik, tills vi hade fått det behandlat hade vi också det så, efter medicin och lite omlagda vanor bara så var allt frid och fröjd.

Men hur jobbigt det än är för er så är det ju faktiskt ännu jobbigare för den lille, hoppas för allas skull att ni får bukt med vad det än är snart.
Vill inte berätta allt =/ men hon har tyvärr utvecklingsproblem och kommer bli handikappad fysiskt och mentalt. Vägde även 1.3 när hon kom ut. Väger idag precis över 6kg... Väldigt liten.

Samtidigt just nu är hon förkyld med hosta, samt ett par tänder som värker. Det är ett helvete just nu :( men man får hålla i och hoppas att det om 1-2 år blir bättre.

Vill inte berätta allt =/ men hon har tyvärr utvecklingsproblem och kommer bli handikappad fysiskt och mentalt. Vägde även 1.3 när hon kom ut. Väger idag precis över 6kg... Väldigt liten.

Samtidigt just nu är hon förkyld med hosta, samt ett par tänder som värker. Det är ett helvete just nu :( men man får hålla i och hoppas att det om 1-2 år blir bättre.

Hur hopplöst det än känns just nu så är ni starka och ser framemot tiden då ni kommer att få skratta tills tårarna rinner! :)

Det gäller alla föräldrar med barn som är utan handikapp och de barn som har!

Swedie! Jag är imponerad av er ork och styrka!

Hur hopplöst det än känns just nu så är ni starka och ser framemot tiden då ni kommer att få skratta tills tårarna rinner! :)

Instämmer!

Keep up the good work, Swedie! :yoparty

Kan inte annat än att instämma till 100%!

Om det är så att ni har möjlighet till barnvakt (föräldrar eller vänner tex) och att det passar för barnet så se till att utnyttja det. Kanske bara någon timme till att börja med. Allra helst skulle ni ha en hel natt tillsammans bara för er själva.

Min unge hade kolik dom första 3mån och det var verkligen ingen lek. Man fick gå in någon form av överlevnads-mode. Antar att ni är i en liknande situation. Minns dock hur vi njöt ändå ut i fingerspetsarna när tex. svärmor kunde avlasta oss någon natt.

Massa pepp, kramar och lycka till!

Last edited:
På tal om inget:

Någon som vet var man kan ladda ned "I drömmarnas trädgård" ?
Blir fan vansinnig på Teletubbies. De är elaka.

Edit: På svenska. De utrikiska har jag redan hittat.

Last edited:
Hur har det gått nu , det har ju ändå gått ett par nätter...?

Det har gått jävligt bra, det fungerar klockrent :) Ungen sover inom 10 minuter efter att man har lagt henne och nu får hon ingen välling på natten heller och sover 12-13 timmar i sträck.

Du har faktiskt rätt, jag ska fan inte klaga och jag skäms nästan när jag gör det och tänker på hur du och Ingela har det :(
Jag är imponerad över att ni klarar av det, men det finns ju samtidigt inga alternativ. Jag kan bara önska att ni kommer få det mycket bättre och om jag vore kristen så skulle jag be för er :Bugar

Last edited:
För att svara på frågan som ts ställde. Vår äldsta grabb sov ca: 10 tim per dygn fram tills han var 3½ mån, log nästan aldrig och käkade dåligt. Min sambo fick tillfälle att komma och bo hos Anna Wahlgren i tre dygn för att få hjälp med att få vår son att sova. Hon kom hem tre dagar senare med en helt ny unge, han åt som en häst, började le och skratta och sov 10 timmars nätter utan att vakna. Från han var 5mån så har han sovit 12 timmars nätter och gör det än idag, nu är han 3½ år. Vår yngsta sov 12 timmars nätter från han var 6mån och fortsätter att sova lika bra, han är 2år. Nattningarna tar ca: 5min, sen sover dom från 19-07. Vi har hållt stenhårt på rutiner vad gäller mat och sömn, inget småätande mellan målen sen försöka få i dom så mycket välling eller macka som möjligt precis innan dom ska sova.
För vår del har barnaboken hjälpt otroligt mycket, och gör det fortfarande.

Lycka till.

/Micke

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back