Jävlar vilken respons det var här då, jag hann inte mer än en snabbis med frugan innan det var två sidor i tråden

5-minutersmetoden låter som att det är värt att titta på helt klart
Vi har testat att låta henne sova mindre på dagarna men det går inte alls då, hon blir sur och grinig ganska fort runt 3-tiden.
Ibland missar hon sin tupplur vid 5-snåret på eftermiddagen och då brukar det faktiskt vara ännu svårare att få henne i säng
Som sagt, om vi inte ger henne välling så vaknar hon oftast runt 6-snåret men ibland sover hon 12 timmar i sträck. Vi ska försöka hoppa över vällingen på natten hädanefter och istället pula henne proppfull med mat vid 7-tiden.
Rutiner och en fast hand, precis som med hundar. Redan innan vi skaffade barn så hade jag bestämt att hon skulle sova i sitt eget rum samma dag hon slutade amma. Det kan aldrig vara bra för ett barn att få sin sömn störd, och jag är rädd om privatlivet och vill inte ha en knodd som förstör det.
Eftersom jag dessutom kollar på tv/film i sängen så skulle det inte funka av den anledningen heller...
Som sagt, tack för era svar och jag ska genast läsa på om den där metoden! Men fortsätt gärna dela med er av era erfarenheter, alltid nyttigt att lära sig vad som är rätt och "fel"