Torbjörn Gartsjö
Radical Riders
Hur tänkte de nu?
Telia går ut med en text i rutan (digital bredbandstv) med en uppmaning om att starta om boxen för en uppdatering. Ja, då gör man ju det. Sekunden efter så kommer tanken att detta nog inte kommer att gå så bra. ALLA telias kunder läser meddelandet samtidigt, lagom efter middan fram på sena em och tidiga kvällen. Såklart brakar det ihop o ligger nere
Visst, jag skulle kunna skaffa mig ett liv istället för att sitta o glo på tv men det vill jag inte
, inte idag i alla fall idag vill jag glo på tv.
Tänk om någon tänkt efter lite, då skulle meddelandet kunna gå ut till:
- telefonummer i vissa intervaller
- boxers serienummer i intervaller
etc etc
Det finns säkert många alternativa lösningar så att inte ALLA starta om sina boxar samtidigt.
Sådär, då fick jag skrivit av mig i terapeftiskt syfte i alla fall, men visst är det mer synd om mig än om tjejer som måste betala tampongerna själv
Telia går ut med en text i rutan (digital bredbandstv) med en uppmaning om att starta om boxen för en uppdatering. Ja, då gör man ju det. Sekunden efter så kommer tanken att detta nog inte kommer att gå så bra. ALLA telias kunder läser meddelandet samtidigt, lagom efter middan fram på sena em och tidiga kvällen. Såklart brakar det ihop o ligger nere
, inte idag i alla fall idag vill jag glo på tv.Tänk om någon tänkt efter lite, då skulle meddelandet kunna gå ut till:
- telefonummer i vissa intervaller
- boxers serienummer i intervaller
etc etc
Det finns säkert många alternativa lösningar så att inte ALLA starta om sina boxar samtidigt.
Sådär, då fick jag skrivit av mig i terapeftiskt syfte i alla fall, men visst är det mer synd om mig än om tjejer som måste betala tampongerna själv

Om de hade gjort verklighet av sitt hot så hade jag nog gjort en "uppdatering" jag med...