Hur gammal är du? Vad för gymnasieprogram gick du?
Hur många år har du jobbat?
Jag började mitt yrkresliv genom att sommarjobba på sjukhuset som 16 åring, jag gav det en chans trots att jag tyckte det va oerhört jobbigt då en förälder hade gått bort nga år tidigare o ett sjukhus var sista stället jag ville vara på. Märkte snabbt att det går att påverka och kände mig oerhört uppskattad så jag valde, trots alla uppmaningar att yrket inte var ngt att satsa på pga dålig lön, att läsa till läkarsekreterare. Tufft beslut dock då man måste kunna latin och medicinsk terminologi, skulle jag fixa det.. jag som under skolan blandade ihop bokstäver o skrev oerhört sakta för hand.
Vet inte vad som hände men tio år senare, nu när jag blickar tillbaka, så är jag oerhört glad att jag vågade satsa och följa mitt hjärta.
Jag hoppas att detta kan inspirera ngn ungdom att göra ngt som man verkligen vill, i längden att det viktigt att trivas me sitt yrkesval men på vägen dit får man vara beredd på att kanske jobba me ngt man inte alls gillar, jobbade under en period som tfnförsäljare ... inget vidare men det var ändå ett jobb.
Lönen går alltid att påverka så tidigare nackdel har jag vänt till en personlig utmaning..
Summan av det hela.. va inte rädd för att testa olika jobb o va beredd på att ta "skitjobb" under tiden.
lokförare behöver vi fler av