vad tror ni nya wikileak avslöjandet kommer handla om ?

Så vad är det här bättre som Julian nu åtagit sig att skapa för något? En värld utan underättelsetjänst?

Nu är det ju inte traditionell underrättelsetjänst.

Det var skitsnack mellan ambassader på ett jävligt osäkert nätverk, och ja nu har jänkarna förbättrat säkerheten och ambassadörerna lärt sig att inte snacka skit.

Det är sedan länge redogjort och beskrivs matematiskt enligt följande: 1+1=3,14

Med reservation för att formeln ändras och undulerar beroende på om du ska ut med grabbarna efter jobbet på tisdag, samt vilken tid i månaden det är. Normala sociala beräkningsvariabler är ej tillämpbara.
Läs mer under avsnittet kvantfysik på wikipedia.

Skulle kvinnor falla under så simpla lagar som kvantfysik? Tillåt mig skratta mitt onda-skurk-skratt:

MU-A-HA-HA-HA

Nu ropar frugan nerifrån skyddsrummet så jag måste dra.

Vad är egentligen den här Julians syfte? Att förstöra? Det är obegripligt ansvarslöst.

"Our goal is to bring important news and information to the public. We provide an innovative, secure and anonymous way for sources to leak information to our journalists (our electronic drop box). One of our most important activities is to publish original source material alongside our news stories so readers and historians alike can see evidence of the truth."

Man kan tycka ditt LR datt men stabilitet är inte att förakta.

"Det är oerhört slående vad politisk stabilitet betyder för ekonomisk utveckling när man ser det kinesiska exemplet."

http://cablegate.wikileaks.org/cable/2007/05/07STOCKHOLM506.html

¶6. (s) Swedish military and civilian intelligence
organizations are strong and reliable partners on a range of
key issues, particularly making a significant contribution to
our understanding of events inside the Russian military and
in Iran's nuclear ambitions.
The good cooperation on
counterterrorism, both domestically and internationally, has
helped Swedish authorities carry out their mandate to protect
Swedish citizens and national interests. Due to domestic
political considerations, the extent of this cooperation in
not widely known within the Swedish government
and it would
be useful to acknowledge this cooperation privately, as
public mention of the cooperation would open up the
government to domestic criticism.

Nu är det ju inte traditionell underrättelsetjänst.

Det var skitsnack mellan ambassader på ett jävligt osäkert nätverk, och ja nu har jänkarna förbättrat säkerheten och ambassadörerna lärt sig att inte snacka skit.

Men åas är det ju just sån här saklig briefing som ambassader världen över har till uppgift att tillhandahålla. Dvs rapportera det inofficiella läget. Så "skitsnacket" lär nog fortgå

Men åas är det ju just sån här saklig briefing som ambassader världen över har till uppgift att tillhandahålla. Dvs rapportera det inofficiella läget. Så "skitsnacket" lär nog fortgå

Kalla Putin & Mädvädväv för Batman & Robin är säkert saklig briefing de inte klarar sig utan.

Kalla Putin & Mädvädväv för Batman & Robin är säkert saklig briefing de inte klarar sig utan.

Haha, ja jag hörde om det där. Det är väl såna gobitar som kvällpressen framhåller. Men även sådana metaforer kan delvis vara sanntrogna beskrivningar av hur två personer interagerar.

Men i det stora hela så tycker jag att den läckta ambassadtrafiken i huvudsak består av rätt saklig, men politiskt känslig, information.
Vad olika beslutsfattare i realiteten har för hållning i frågor som rör USA:s politik etc.

Last edited:
Tror starkt han är oskyldig, men samtidigt kan jag inte undvika att hela tiden tycka han se ut som en pedofil/våldtäktsman... utseende-mässigt alltså, hans personlighet känner jag knappt till. Men tycker han verkar vara en vettig och väldigt modig människa.

Snubblade över denna länk idag. Hur välgrundade uppgifterna i länken är har jag ingen åsikt om men det är onekligen intressant.
http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assange-uppgifter-raderas-om-och-om-igen/

Sammanfattningsvis så är handlar det enligt länken om hämndlystna feminister.

Det finns fler artiklar av den typen ute på nätet där man även spekulerar i åklagarens motiv att öppna fallet igen.

Man kan nog säga att vårt lands rättsväsende sågas rejält vid fotknölarna av den här våldtäkts historien och man kan inte annat än att hålla med många av de kommentarer som florerar hur man än betraktar skuldfrågan. Särskilt mot bakgrund av allt annat som pågår för närvarande.

Personligen tycker jag att det här sätter Sverige i skamvrån.

Julian Assange skriver själv en artikel:

http://www.theaustralian.com.au/in-...mfortable-truths/story-fn775xjq-1225967241332

Det som avslöjats om Sverige så här långt chockar nog ingen medborgare i vårt land. Vår neutralitet har länge ifrågasatts av oss själva.

Undertiden stoppar även VISA betalningarna till Wikileaks, precis som MasterCard gjort. Sedan tidigare har Paypal stoppat betalningarna och ett Schweizisk bankkonto spärrat och pengarna beslagtagna.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back