vad tror ni nya wikileak avslöjandet kommer handla om ?

Något spännande om andra världskriget eller kalla kriget kanske kan komma fram. Lär nog finnas mycket diplomatiskt skit om det.

Läser ni i media har det redan sipprat ut vad som avslöjas på ett ungefär. USAs diplomater jobbar på högvarv med att minska skadorna vad som sagts om olika ledare runt om i världen internt.

Världens ledande forskare har hävdat detta i flera år, om någon eller några av världens ledare känt eller känner till hur det förhåller sig är okänt MEN:

Vår excistens finns bara i ett dataspel. Vi är produkten av en högre intelligens i form av ett "Sims - the earthlings". Det är barn och omogna tonåringar (om än med en högre intelligens än vår) som styr våra liv.
När som helst kan den som spelar bestämma sig för att du ska dö i en hopplös highsider i 28 volter med huvet fastklämt i framjulet.

Jag hörde en dewd på vetenskapsradion i veckan som sade att snart kanske vi kan besvara universums största mysterium, som jag förstås inte begrep vad det var men det var något om positiva atomer kontra negativa. Typ. Och varför de inte slog ut varandra.
Tror det var samma dewd som definierade tid:

Tid är det vi mäter med klockan. Men den kan gå olika fort beroende på hur man rör sig. Rymdskepp som far i mycket hög hastighet kan vara borta i bara några år, medan det på jorden samtidigt har hunnit gått miljoner år. På toppen av Mount Everest går tiden en miljarddels sekund snabbare varje timme, jämfört med på havsytan. Ju närmare man kommer stora, tunga saker desto långsammare går tiden. I princip skulle man kunna säga att ansiktet åldras snabbare än fötterna, men det är så extremt små skillnader att det är försumbart.

http://www.dt.se/pralin/article813511.ece

Fan snackar han om liksom? Tid är den tid jag sover mellan snooze-signalerna, exakt 10 minuter.

Jag hörde en dewd på vetenskapsradion i veckan som sade att snart kanske vi kan besvara universums största mysterium, som jag förstås inte begrep vad det var men det var något om positiva atomer kontra negativa. Typ. Och varför de inte slog ut varandra.

Tror mer på att det var materia vs antimateria ;)

Tid är det vi mäter med klockan. Men den kan gå olika fort beroende på hur man rör sig. Rymdskepp som far i mycket hög hastighet kan vara borta i bara några år, medan det på jorden samtidigt har hunnit gått miljoner år. På toppen av Mount Everest går tiden en miljarddels sekund snabbare varje timme, jämfört med på havsytan. Ju närmare man kommer stora, tunga saker desto långsammare går tiden. I princip skulle man kunna säga att ansiktet åldras snabbare än fötterna, men det är så extremt små skillnader att det är försumbart.

http://www.dt.se/pralin/article813511.ece

Fan snackar han om liksom? Tid är den tid jag sover mellan snooze-signalerna, exakt 10 minuter.

Hmm... jag som trodde att du hade lite koll Markus. Allt ovan är old news. Läs på lite om strängteorin, visserligen inga nyheter där heller men väldigt intressant.

Hmm... jag som trodde att du hade lite koll Markus. Allt ovan är old news. Läs på lite om strängteorin, visserligen inga nyheter där heller men väldigt intressant.

Jag har noll koll på jymden.
Däremot har jag kvar några Star Wars skepp i originalutgåva, bl.a. dessa:

star_wars_21.jpg

star_wars_20.jpg

:dork

Jag är rätt säker på att min mamma är jätteglad för att hon inte får slänga dem och inte får ge bort dem.

Tror mer på att det var materia vs antimateria ;)

Jymd som jymd. :fakta

Last edited:
Jag har noll koll på jymden.
Däremot har jag kvar några Star Wars skepp i originalutgåva, bl.a. dessa:

star_wars_21.jpg

star_wars_20.jpg

:dork

Jag är rätt säker på att min mamma är jätteglad för att hon inte får slänga dem och inte får ge bort dem.

Jymd som jymd. :fakta

Så du tror inte att Wikileaks avslöjande har någonting med världens bästa land att göra?

Vad är egentligen den här Julians syfte? Att förstöra? Det är obegripligt ansvarslöst. Man kan tycka ditt LR datt men stabilitet är inte att förakta.

Vad är egentligen den här Julians syfte? Att förstöra? Det är obegripligt ansvarslöst. Man kan tycka ditt LR datt men stabilitet är inte att förakta.

Ibland behövs kaos för att skapa något bättre.

Dock tycker jag det är lite tråkiga avslöjanden, "Putin = alfahanne" oh shit!

Hur kvinnor fungerar.

Det är sedan länge redogjort och beskrivs matematiskt enligt följande: 1+1=3,14

Med reservation för att formeln ändras och undulerar beroende på om du ska ut med grabbarna efter jobbet på tisdag, samt vilken tid i månaden det är. Normala sociala beräkningsvariabler är ej tillämpbara.
Läs mer under avsnittet kvantfysik på wikipedia.

Ibland behövs kaos för att skapa något bättre.

Dock tycker jag det är lite tråkiga avslöjanden, "Putin = alfahanne" oh shit!

Så vad är det här bättre som Julian nu åtagit sig att skapa för något? En värld utan underättelsetjänst?

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back