Dagens insamling - hinkmannen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vi måste få ihop 8620kr. Fort.

När Mirsad Imeri, 15, inte ville lämna McDonalds kokade det över för en av de anställda som hällde en hink vatten över Imeris huvud. Nu åtalas den McDonalds-anställde för ofredande.

Den 31 augusti i år berättade VK om Mirsad Imeri som fått en hink vatten över sitt huvud på McDonalds. Nu har den anställde, en 22-årig man, åtalats för ofredande. I polisförhören berättar 22-åringen att han jobbat flera dagar i rad, sovit dåligt och hur det helt enkelt "rann över" för honom.

- Det är ett gäng ungdomar som alltid befinner sig på McDonalds. De sitter och spottar och missköter sig, säger han.
- Jag hade provocerats under en längre tid av dessa ungdomar och den här gången rann det helt enkelt över

Imeri har också krävt totalt 8 620 kronor i skadestånd för kränkning samt för en förstörd jacka och mobiltelefon

Uppenbart att Imeri är en lögnare, varken jacka eller telefon går sönder av en hink vatten. Han är garanterat en sådan man inte tål när man tyvärr måste vistas "bland folk".

Visa solidaritet med hink-mannen! Jag ombesörjer efterforskningar samt överföring till den misstänkte hinkisen. Om jag mot förmodan misslyckas så kör vi in det till tigerfonden eller Haiti eller annat mys.

Ett problem är att det inte ens står vilken stad det är, Västerbotten - har de flera städer?

http://www.vk.se/Article.jsp?article=397582

1. Markus 200:-

Vore det inte smidigast att ge pengar i en...hink?

Ja jävlar, det var ett hedervärt tilltag.
Jag är på med en hundring, hur skickar jag slanten?

Staden är Umeå. Det står markerat där uppe på sidan.

Vem var det egentligen det "rann över" för? Mirsad eller 22-åringen?

För 22-åringen enligt vad det står här iaf:

"Mirsad Imeri, som hade ätit på restaurangen tidigare på kvällen, men sedan lämnat stället en stund, satt vid ett bord tillsammans med några andra när 22-åringen kom fram till bordet och sa åt dem att de var tvungna att lämna stället, annars skulle han kasta en hink vatten över dem.

När Imeri, som satt och väntade på att hans kompis skulle återkomma med en dricka de beställt, inte ville gå, hällde 22-åringen hinken över honom.

Därefter greppade han tag i Imeris jacka och släpade honom ut från restaurangen. I samband med detta ska han även ha tryckt in Mirsad Imeris huvud i en dörr.

En annan anställd på restaurangen blev vittne till incidenten. Hon förklarar att det inte är ovanligt att man får säga åt ungdomar som sitter inne i restaurangen utan att äta. Hon menar dock att 22-åringen gjorde detta på ett oacceptabelt sätt.

- Jag såg hur han bröstade upp sig mot ett gäng ungdomar, berättar hon i polisförhöret.

- Jag hade expedierat målsägande tidigare under kvällen och han var inte otrevlig. Som jag upplevde det var det 22-åringen som handlade väldigt fel, säger hon."

Last edited:
Jag skänker med glädje en hunka. Jävla drägg som sitter och hänger och förstör mathumöret.

Trist att inte firman står upp bakom honom. Jag har själv ätit på Max i Umeå nån natt och mycket svinigare folk än jag såg då är svårt att hitta. Skulle det varit min grillkiosk så skulle jag betalat alla rättegångskostnader. Personal som vågar stå på sig och sätta stopp för grisar ska man vara rädd om.

Stopp och belägg! Mirsad har ju blitt krenGt.
Borde vi inte göra en insamling åt honom istället?

Staden är Umeå. Det står markerat där uppe på sidan.

För 22-åringen enligt vad det står här iaf:

"Mirsad Imeri, som hade ätit på restaurangen tidigare på kvällen, men sedan lämnat stället en stund, satt vid ett bord tillsammans med några andra när 22-åringen kom fram till bordet och sa åt dem att de var tvungna att lämna stället, annars skulle han kasta en hink vatten över dem.

När Imeri, som satt och väntade på att hans kompis skulle återkomma med en dricka de beställt, inte ville gå, hällde 22-åringen hinken över honom.

Därefter greppade han tag i Imeris jacka och släpade honom ut från restaurangen. I samband med detta ska han även ha tryckt in Mirsad Imeris huvud i en dörr.

En annan anställd på restaurangen blev vittne till incidenten. Hon förklarar att det inte är ovanligt att man får säga åt ungdomar som sitter inne i restaurangen utan att äta. Hon menar dock att 22-åringen gjorde detta på ett oacceptabelt sätt.

- Jag såg hur han bröstade upp sig mot ett gäng ungdomar, berättar hon i polisförhöret.

- Jag hade expedierat målsägande tidigare under kvällen och han var inte otrevlig. Som jag upplevde det var det 22-åringen som handlade väldigt fel, säger hon."

Ja men då måste det ju ha "runnit över" Mirsad också.

Han är väl inte fälld (än) ?

Schysst medarbetare som hugger han i ryggen.
Blondin?

Ja jävlar, det var ett hedervärt tilltag.
Jag är på med en hundring, hur skickar jag slanten?

Skriv upp dig på listan - morecore och Lurch också - och när vi börjar närma oss slutsumma och jagsnoat reda på honom så får ni kontonummer via pm. Kvitto mm distribueras på sedvanligt vis. :)

1. Markus 200:-
2. piece 100:-
3. morecore N/A
4. Lurch 100:-

Så, kom igen nu - hinkmannen är kung, visa vad ni tycker om töntar som stör när man ska ha en hamburgare samt sympati för dem som gör det enda rätta! :)

Vänsterpack.

När han är fälld och ni har fått ihop pengarna så ger jag namnet på den anställda.

Skriv upp dig på listan istället, att få tag på namnet är den enkla biten. ;)

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...