Ung och Bortskämd

:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd :skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd :skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd:skrämd

569169.jpg

Jag har precis flyttat till egen lägenhet och klarar mig galant helt själv.
Angående lånet på motorcykeln så kommer jag att göra så gott jag kan för att betala tillbaka det mamma har köpt åt mig. Det handlar inte bara om hojen det handlar om hundratals andra saker också. Jag skämms över att jag tjatat till mig en hoj som hon skall behöva ta ett lån på för att jag ska få. Problemte tror jag sitter i att hon skämde bort mig mycket mycket mer när jag var mindre och det har som suttit kvar som en oljefläck som aldrig försvinner från tröjan ända tills nu.
Jag är fullt begåvad när det gäller sysslor jag har hjälpt till mycket med renovering och pyssel i hennes villa, jag älskar att laga min mat själv och jag kan städa. Jag kan allt det där och som sagt så jag tror att min mamma har just skämt bort mig med allt jag vill ha sen jag var liten så min uppskattning för pengar och dess värde finns knappt idag. För det har jag sökt professionell hjälp och det börjar faktiskt ljusna upp!
Mvh
Tim-Joel deltagare i ung & bortskämd.

Så, om du verkligen menar ett enda ord av det du skriver säljer du såklart hojen omedelbart och löser din mors lån på den.

Varför det?? Är inte det en sak mellan honom och hans mamma? Finns det någon speciell anledning till att han ska behöva stå till svars inför SH-kollektivet?

Han tjatade (hans egna ord) till sig hojen, och hans overkorda morsa gav efter. Sa som han sager idag, erkanner att det draget kanske inte var det coolaste man kan gora kanske borde han borja i den andan?

Skamtar du? Han staller ju upp i en serie som Ung&Bortskamd, dar redan namnet avslojar vilken typ av underhallningsvarde det har. Givetvis far han ju leva med stampeln den ger honom, med att folk anser mindre smickrande saker om hans personlighet. Att han sedan plotsligt fattar hela vidden av det och inser hur det kanske kommer att paverka hans framtid, ar det val anda pa sin plats att han oppnar kaften sjalv?

Cred for det:tummenupp

Menar, vantade nastan pa att morsan hans tar sin lille son i forsvar mot stygga varlden som inte forstar vilken guldklimp denna anders-bjorn/ludvig-kristian/vad det nu var och att han ska serveras allt pa det glittrande silverfatet. Annars kanske han blir litte letten.:död

Last edited:
Han tjatade (hans egna ord) till sig hojen, och hans overkorda morsa gav efter. Sa som han sager idag, erkanner att det draget kanske inte var det coolaste man kan gora kanske borde han borja i den andan?

Anser hans morsa att han är värd en hoj på lån så får väl det stå för henne?

För övrigt tycker jag halva sh.com består av 18åringar med R6 -08, how come?

Syftade mer på att en 18åring har inte gått ut gymnasiet, hur fan får dom råd att köpa en -08 utan föräldrars plånbok? :tungan

Många föräldrar sparar pengar i fonder eller liknande sen dom var små. Har många vänner som hade tillgång till en stor summa pengar när dom blev 18. Även jag.

Många föräldrar sparar pengar i fonder eller liknande sen dom var små. Har många vänner som hade tillgång till en stor summa pengar när dom blev 18. Även jag.

Då måste föräldrarna ha börjat tidigt..om de började sedan de var små :D

Det pengarna är ju tänkt att gå till hyra, körkort betala räkningar etc eller betalar dina föräldrar det åt det fast du har flyttat till egen lägenhet? Ser man långsikigt så kan de pengarna vara oerhört bra att ha om man t ex inte skulle få ngt jobb efter gymnasiet, det sista man vill är väl att flytta hem till föräldrarna igen :död

Jag förlorade min mor (akut leukemi, på ett halvår förändrades hela livet) när jag var 13 och blev väl i andras ögon bortskämd men inte genom materiella ting utan genom att jag fick fria tyglar att komma o gå som jag ville, var ensam hemma i två veckor när jag var 13, inte för nöjes skull utan för att jag var tungen pga diverse omständigheter. Jag har aldrig fått, o får fortfarande inte, dyra saker av min farsa men däremot massor med goda råd och stöttning som har varit ovärderliga och visst ja jag hade pengar på banken genom så kallad barnpension när jag var 18 men vet också att farsan alltid sa "när pengarna är slut så är dem" sedan var jag gör med dem var en annan sak, första prioritet var alltid hyran och räkningar och jag skulle ärligt talat skämmas ögonen ur mig att be farsan om pengar när man är myndig!

Idag när jag är 32 är jag oerhört tacksam för hur farsan uppfostrade mig nämligen genom lära mig eget ansvar, det har gjort mig orädd genom livet och en vilja att på egen hand ta konsekvenserna av mitt handlande..o farsan är nog väldigt glad över att ha en "unge" som, när hon ringer, gör det för att höra hur det är o inte för att tigga pengar.

:tummenupp att du har sökt hjälp och jag önskar dig all lycka :)

Last edited:

[YOUTUBE-ID]3wUX2TuhFXw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Hur f-n stod du ut med alla våpen? Enligt uppgift har Olga-Isabelle knullat runt med halva Göteborg. Bokstavligt talat. Hoppas du inte var där och pillade. Då blir det jättetopsen...

[YOUTUBE-ID]3wUX2TuhFXw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Hur f-n stod du ut med alla våpen? Enligt uppgift har Olga-Isabelle knullat runt med halva Göteborg. Bokstavligt talat. Hoppas du inte var där och pillade. Då blir det jättetopsen...

haha, ja hur stod man ut? Det var faktiskt underhållande, alla är vi ju människor på olika sätt. Och även ifall programmets koncept kanske inte är det bästa att vara med i så var det kul att vara med och göra en tv-produktion det är någonting jag alltid velat göra som ung. Sen att det blev så att jag hade kriterier för just det här programmet ja det har jag inget svar på det blev som det blev. Sitter faktiskt och ångrar mig lite efter att ha läst raseri löpsedlar och läst tidningar och hur folk agerar.
Nej jag har inte varit där och pillat :tuttar

haha, ja hur stod man ut? Det var faktiskt underhållande, alla är vi ju människor på olika sätt.
Nej jag har inte varit där och pillat :tuttar

Ja, det är ju tur att du har högre toleransnivå än jag har. :D

Du förresten, hur tänkte du när du ville ha en sprillans ny Cbr600 för att stunta med? :confused:

Ja, det är ju tur att du har högre toleransnivå än jag har. :D

Du förresten, hur tänkte du när du ville ha en sprillans ny Cbr600 för att stunta med? :confused:

Sånt pratar jag inte om. Är bland det dummaste jag gjort i mitt liv känns det som. Ångrar djupt att jag valde den till stunthoj. Är inte så mycket kvar till hoj av den. Måste erkänna att jag har haft många sömnlösa ångestnätter pågrund utav det. Som jag tidigare nämnt har jag kommit till insikt och mognat lite när det gäller pengars värde ett värde för pengar jag inte hade för två år sen.

Sånt pratar jag inte om. Är bland det dummaste jag gjort i mitt liv känns det som. Ångrar djupt att jag valde den till stunthoj. Är inte så mycket kvar till hoj av den. Måste erkänna att jag har haft många sömnlösa ångestnätter pågrund utav det. Som jag tidigare nämnt har jag kommit till insikt och mognat lite när det gäller pengars värde ett värde för pengar jag inte hade för två år sen.

Ok, jag ska inte strö salt i såren. Alla ångrar vi saker vi gjort. Det är bara att försöka lära sig av det och gå vidare. Lycka till! :)

Dom andra deltagarna i programmet vill inte veta dom har väl sina drömmar som sträcker sig ända upp till kosmos fråga mig inte varför. dom TROR ju sig ska bli kändisar en vacker dag och tjäna feta pengar. Dom vill inte jobba dom vill inte städa för dom är helt inne i att tro att dom är någonting det är vad min uppfattning var av dom under inspelningen. Skulle kunna skriva mycket som till och med fick mig att tappa hakan under inspelningen. Exempel: Koka makaroner 40minuter............

Starkt av dig att komma fram så här och vara så pass öppen med dig själv. Har du skrivit på någon sekretess eller får uttala dig hur du vill om produktionen och deltagarna redan innan man sänt hela serien på tv?

Känner att det som inte syns i tv-rutan måste fram också.
Jag har sekretess vad gäller kommande program såsom vem som åker ut och så vidare. Har inte ens fått nämna serien förens för 1-månad sen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show