Ung och Bortskämd

SVT har verkligen gjort ett bottennapp i val av deltagare i det här programmet. Undra om föräldrarna är lika mediakåta som ungarna?

https://www.flashback.org/t1348056

Nöjer mig nog att se debatt i morgon, men lämnar denna serie åt sitt eget öde. Frågar mig lite vilket produktionsbolag som man anlitat? Kanske förklaringen till bottennappet finns där. Detta är inte vad jag vill att mina licenspengar ska gå till.

Bortskämd är man om man inte kan vara tacksam för det man har, när man inte kan visa tacksamhet till andra (mamma städar rummet och man kan inte ens säga tack).

Snart kommer den sedvanliga hysterin kring jul...:död Undra hur många ungar som kommer få vredesutbrott för att de inte fick "rätt" julklapp...

Det är inte kul att ge julklappar till ungar som knappt hinner titta på den innan de slänger bort den och tar nästa..o sedan avslutar med "men vart är min ......." o så var det gråt o :gnissla även den julen

Last edited:
Nöjer mig nog att se debatt i morgon, men lämnar denna serie åt sitt eget öde.

Ja...det räckte att se trailern och några minuter av programmet. Blev äcklad och förbannad av att se föräldrar agera slavar åt sina barn.

Hur kan man sjunka så lågt och tro att det är OK. Att man är en bra förälder för att man låter sitt barn utnyttja en. Och kidsen har ju blivit uppfostrade till att utnyttja. Inte fan kan man kräva att dom ska tänka själva och ha lite självakting. Även om man hoppas det.

Jag HOPPAS att det är lite påhitt.... det kan bara inte finnas unga tjejer och killar som har den där attityden på riktigt. :eek: :tummenner

//M

Jean-Pierre är ju med i Paradise Hotel oxå, känns som han gör allt för att vara med i tv.
.

:rofl Johan Elmander med extra mycket skokräm och ATH i bokstavskombo.

Jag tror inte den killen är extra bortskämd. Han vill bara synas för att få brudar helt enkelt. Jobbigt om man måste vara känd för att få det :tungan

Var det inte Lorenzos mamma som såg rätt het ut?
Hur som helst, varför försöka lära ungarna något?
Det löser väl sig självt, det är ju päronen som borde utbildas!

Jag brukar inte bli upprörd. Jag har minsann både sett och hört det mesta. Inte heller har jag nåt emot gheyhomosexuella bögar, men en sån där fjollig stil som Daniel har väcker känslor. Knogarna vill dansa. Är det fel på mig? :va

Man måste ju inte bete sig som en 5-årig chey bara för att man råkar föredra att trycka killar istället för cheyer. Budskapet hade nog gått fram bra ändå :gnissla

Är det så farligt att en kille beter sig fjolligt att du vill nita honom?
Vad är det som triggar ditt böghat så pass?

jupp det gör han och just nu i detta ögonblick är tim joel inloggad på sporthoj och läser denna tråd!

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=20380

Insag att denna killen hade blogg, och faktiskt sag ratt normal ut (har aldrig sett programmet och kommer aldrid att gora det. Mitt blodtryck klarar inte det).

Fragade han om han pa allvar gjorde reklam for sin egen medverkan i programmet (i flera inlagg papekade han att detta suverana tillskottet till samhallsutbildning bor ej missas). Maste varit en om ta da min kommentar blev bortplockat illa kvickt.

Vad fan ar det med namnen pa ungar nufortiden????? OlgaIsabella??? Tim-Joel??? What the fuck??:död

Vilket javla trash det finns. Matte dom dar vara extremfall!

Vad fan ar det med namnen pa ungar nufortiden????? OlgaIsabella??? Tim-Joel??? What the fuck??:död

Vilket javla trash det finns. Matte dom dar vara extremfall!

Ja, det var tätt med WT-namn i den där showen :D Z istället för S i ett namn brukar vara ett tydligt tecken på det.

Hmm känns som föräldrarna missat innebörden i "a boy named sue" och döpt dom till sue och sen packar in allt i rosa bomull.

Nu ska jag hålla käften iof eftersom jag var ganska bortskämd som tonåring.
Men hade jag bettet mig sådär hade jag fått en smäll på käften och varigt ut skickad ur huset ett par dagar.

[YOUTUBE-ID]13JK5kChbRw[/YOUTUBE-ID]

För övrigt är beteendet till högsta grad uppfostringsrelaterat.
Det kan tyckas uppenbart att man får omotiverade ungar om man inte under deras uppväxt visar ett mer spännande liv än fredagsmys i soffan till helgerna och en vecka på kanarieöarna till semestern.
Mesig förälder = mesig avkomma. Svensson är inte driftig och får då heller inte driftiga barn.
En hel generation som inte vet vad livet har att erbjuda eftersom ingen visat exempel. Tala räcker inte, det måste visas. Apa ser, apa gör.

Last edited:
Ja, det var tätt med WT-namn i den där showen :D Z istället för S i ett namn brukar vara ett tydligt tecken på det.

Likasa apostrofer till hoger och vanster... Garna kombinerat med detta ZZZ eller dubbelnamn.:rolleyes:

For mig ar det helt obegripligt hur manniskor kan ha varit sa ignoranta och full av sig sjalva att de uppfostrat dom har varelserna till kompletta egoister dar det egna jaget ar det enda som raknas (och finns!). De har verkligen noll aning om att det faktiskt pagar en hel varld utanfor deras lilla self.

Fragan ar om dom nansin far en reality check eller om dom lyckas stanna kvar i sin narcissista martyskap for evigt, och skylla ifran sig precis allt?

Jag vill bara skaka liv i dom, fa dom att fatta hur mycket de gar miste om genom att vara sa oerhort lata och osjalvstandiga:confused:

Hela det har dokusape- och synas till varje pris-grejen ar ju bisarr!

//the old bag

Det skulle vara intressant att se vad det blivit av dem om fem respektive tio år. Jag är inte så säker på att de blir så misslyckade som många tror. De uppfostras helt befriade från jantelagen, och de är vana att ta för sig och att inte nöja sig. För dem är det helt naturligt att ta plats och att ta för sig. Daniel har en blogg med en hel del läsare. Han lär tjäna en del pengar på den (hur mycket kan ju diskuteras). Att avfärda honom som en nolla är nog ett misstag. Så, det är inte helt säkert att det föräldrarna gör är dåligt för barnen. Det skulle tvärt om kunna vara bra och göra att de klarar sig bättre än snittet i livet (beroende på vad man mäter).

Det skulle vara intressant att se vad det blivit av dem om fem respektive tio år. Jag är inte så säker på att de blir så misslyckade som många tror. De uppfostras helt befriade från jantelagen, och de är vana att ta för sig och att inte nöja sig. För dem ).

Visst är det bra att ta för sig men de har inte lärt sig det viktigaste nämligen att ta ansvar och tänka på ngn annan än sig själv!.

Daniel har en blogg med en hel del läsare. Han lär tjäna en del pengar på den (hur mycket kan ju diskuteras). Att avfärda honom som en nolla är nog ett misstag.

Det är som att säga att en prostituerad är lyckad för att denne drar in en hel del pengar. :tungan

Det skulle vara intressant att se vad det blivit av dem om fem respektive tio år. Jag är inte så säker på att de blir så misslyckade som många tror. De uppfostras helt befriade från jantelagen, och de är vana att ta för sig och att inte nöja sig. För dem är det helt naturligt att ta plats och att ta för sig. Daniel har en blogg med en hel del läsare. Han lär tjäna en del pengar på den (hur mycket kan ju diskuteras). Att avfärda honom som en nolla är nog ett misstag. Så, det är inte helt säkert att det föräldrarna gör är dåligt för barnen. Det skulle tvärt om kunna vara bra och göra att de klarar sig bättre än snittet i livet (beroende på vad man mäter).

Visst, så länge det går bra. Och föräldrarna undanröjer massa problem.
Men vad händer när det börjar komma motgångar när föräldrarna inte finns där?
Jag tror inte att en halv generation kommer att kunna livnära sig på att blogga hela livet.
Dock finns det ju många undantag. Och ses i tv/på bloggar kan ju vara bra genvägar på vissa karriärstegar.

Visst, så länge det går bra. Och föräldrarna undanröjer massa problem.
Men vad händer när det börjar komma motgångar när föräldrarna inte finns där?
Jag tror inte att en halv generation kommer att kunna livnära sig på att blogga hela livet.
Dock finns det ju många undantag. Och ses i tv/på bloggar kan ju vara bra genvägar på vissa karriärstegar.

Undra hur många av de bortskämda ungarna som gjort sin egna deklaration, tagit kontakt med myndigheter, sjukanmält sig själva..sett över sitt försäkringskydd, jämfört elbolag, att bli vuxen handlar ju inte bara om jobb... .

Sedan har vi den värsta kombinationen....curlingförälder och helikopterföräldrar :gnissla

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...