Katana och GSX 1100-tråden

Garagefynd

Hittade den här i garaget idag! Trodde den var försvunnen i någon flytt för länge sedan. Som ny dessutom! Inte så mycket motor kanske men den tillhör ju tråden på sitt sätt:tummenupp

/U
 

Bifogat

  • IMG_0161 (Large).JPG
    IMG_0161 (Large).JPG
    67.2 KB · Visningar: 117
Hm, sån har jag jagat i 22 år...........
I:gnissla f-n hittar jag nån i garaget....................

Bodde fortfarande hemma s a s då första Katanan köptes. Och några flyttar har det ju blivit sedan dess:D Ganska precis 28 år sedan första Katana köpet, står 821030 som orderdatum på kvittot från Lelles:tummenupp

/U

Den som spar han har :tummenupp
Grattis, måste varit en skön feeling att öppna den kartongen.
Har du många kartonger som står oöppnade efter flytt??

Ingen med något jag saknar i a f.:gnissla

/U
 
Last edited:
Hittade den här i garaget idag! Trodde den var försvunnen i någon flytt för länge sedan. Som ny dessutom! Inte så mycket motor kanske men den tillhör ju tråden på sitt sätt:tummenupp

/U

Då är ju allt komplett, fick du ta in den eller var du tvungen att hänga den i garaget:D Har du skinnställ också?

/Ingvar
 
Då är ju allt komplett, fick du ta in den eller var du tvungen att hänga den i garaget:D Har du skinnställ också?

/Ingvar

Fick o fick, inne är den. Men å andra sidan så har den ju inte farit illa av förvaringen hittills då skicket var utmärkt!
Skinnställ, det har du väl sett? :tummenupp Aningen moderniserat bara:D

/U
 
Hittade den här i garaget idag! Trodde den var försvunnen i någon flytt för länge sedan. Som ny dessutom! Inte så mycket motor kanske men den tillhör ju tråden på sitt sätt:tummenupp

/U

Tjusig! :tummenupp Har också jagat en sådan sedan typ -89 då jag tjackade min första Katana. Avis blir man. :gnissla
 
Nån Katanaägare som kan göra mig en tjänst?

Vad är yttermåttet mellan ramrören under motorn. Alltså måttet från utsidan av höger ramrör till utsidan på vänster ramrör.
 
Nån Katanaägare som kan göra mig en tjänst?

Vad är yttermåttet mellan ramrören under motorn. Alltså måttet från utsidan av höger ramrör till utsidan på vänster ramrör.

Det borde vara samma som på din ram eftersom motorerna passar i bägge utan modifieringar.
Svårt att mäta när man är solo och rovan sitter i ramen, men ca 31cm.
 
Last edited:
Gjorde nya fästen för tändspolarna ikväll. Bockade lite 6mm gängstång i skruvstädet (med plastbackar och en plastklubba), blev riktigt bra måste jag säga. :)

Sen började jag se över infästningen av oljekylaren lite. Just nu har jag haft en oljekylare på 7 rader, vilket enligt mina mått mätt motsvarade ungefär två gånger så mycket kylarea som originalkylaren. Denna har varit fäst med två vinkeljärn i aluminium. Men efter lite funderingar hit och dit nu ikväll så provade jag montera på en 16 raders kylare som råkade ligga i garaget. Den passade men kanske var det lite väl tight mot nedre gaffelkronan. En 13 raders kylare skulle däremot passa perfekt, och det skulle ju ge ytterligare en dubblering i kylarea. Ska börja skissa på lite fästen som en kompis ska få fräsa i lite aluminium. :tummenupp

Skadar nog inte en varm sommardag eller på en bankörning.
 
Feel the heat

Gjorde nya fästen för tändspolarna ikväll. Bockade lite 6mm gängstång i skruvstädet (med plastbackar och en plastklubba), blev riktigt bra måste jag säga. :)

Sen började jag se över infästningen av oljekylaren lite. Just nu har jag haft en oljekylare på 7 rader, vilket enligt mina mått mätt motsvarade ungefär två gånger så mycket kylarea som originalkylaren. Denna har varit fäst med två vinkeljärn i aluminium. Men efter lite funderingar hit och dit nu ikväll så provade jag montera på en 16 raders kylare som råkade ligga i garaget. Den passade men kanske var det lite väl tight mot nedre gaffelkronan. En 13 raders kylare skulle däremot passa perfekt, och det skulle ju ge ytterligare en dubblering i kylarea. Ska börja skissa på lite fästen som en kompis ska få fräsa i lite aluminium. :tummenupp

Skadar nog inte en varm sommardag eller på en bankörning.

Välkommen till staden med alla rödljus du hinner inte långt innan tempen rusar, max varv vid rödljusen å minst 1 min hög tomgång i väntan på gult om å om å om igen... Men fan så kul är det :D
Å det låter så gött

Man väntar redan på första vårtecknet - sången av ett rensat 4 till 1, växel för växel tonas sakta ned i fjärran...

Är det inte dax att modda skotern med en GSX snurra med 4-1, så vi har anledning att upp till Paltarna å prova en mean machene i fruset vatten... :Bugar

//NH
 
Ny på SH

Tjena!

Har följt denna favorittråd i många år nu. Men inte fått tummen ur.... och registrerat mig som medlem här på SH förrens nu :)

Har lärt känna några av er när jag var i Västervik o provade på dragracing (som är mycket svårare än vad jag trodde), IngvarB, Katanpilot, Jonas G och många andra jättetrevliga hojåkare :banana

Själv är jag en ung gubbe på 46 år och bor i chokladstaden Ljungsbro utanför Linköping. Har åkt mc nästan hela livet och kommer så göra. Polisen kallade i alla fall min moppe för en mc när de tog mig.

Så då har jag uppat denna tråd som var alldeles för långt ner.
 
Nyheter
Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Back
Top