Motogp Estoril GRANDE PREMIO DE PORTUGAL

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är det hobby föraren som är igång och leker MR Bäst? Snälla hur många vm har rossi vunnit ? Hur många titlar har han inte tagit med dom märkena han kört för ? Kom igen när nån annan gör det. Och det är de jag menar att han är så sugen än på vinna efter allt detta.
Jag tycker det är intressant att man blir mer imponerad av en förare som får stryk än av den förare som vinner överlägset, men det är jag det.
Jag är ett stort Rossi fan och anser honom vara den bäste föraren genom tiderna men det betyder ju inte att man måste vara en blind fan-boy för det, förutom gällande 2006. :hihi

/Hobbyföraren (dålig sådan dessutom) a.k.a. Mr Bäst!

Jag skrev:
"Att Lorenzo är så snabb som han är tillskrivs från många håll hans 250-liknande körstil, hög kurvhastighet och låta elektroniken ta hand om resten."

Du skrev:"
att Lorenzo kör med mest elektronik och att Rossi & Hayden skulle tjäna på mindre elektronik.

Det är ju inte riktigt samma sak..........
men jag TYCKER i alla fall att MINDRE elektronik gör att KÖRSKICKLIGHETEN ger större skillnader.

Sen vem som kommer att ligga i topp om två säsonger är inte troligt att vi kan sia speciellt mycket om idag. Det kommer många unga löften underifrån och dom är HUNGRIGA. Och våra hjältar idag blir äldre och kanske också mindre HUNGRIGA.

Jag tror knappast att tex. Carlos Cecca kommer tillbaka permanent till MotoGp...eller?
Men att Simoncelli kommer att vara i topp är nog ingen högodsare.

/KentW
För mig implicerar texten "låta elektroniken göra resten" att Lorenzo är mer beroende av elektronik än de andra. Inte min mening att lägga ord i din mun men tycker inte det var konstigt att jag tolkade det så.
Jag är ganska övertygad om att Lorenzo, Stoner, Rossi, Pedrosa & Spies kommer ligga i topp om två år också. Fler kommer utmana men de kommer ligga kvar där.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Var det elektronik eller ett bra hårbalsam (kanske kombinerat?) som hjälpte Simoncelli när han höll på att göra flyguppvisning?

Sköj att han körde bra igår, surt på upploppet dock.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
I går var Jörgen den bäste föraren, eftersom han vann racet (även om han som vanligt betedde sig som en idiot efter racet och mycket välförtjänt buades ut på prispallen).

2006 var Hayden den bäste föraren, eftersom han vann VM.

Att detta kan vara så svårt att förstå för vissa är nästan skrattretande.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Du berättar ju om saker han gjort historiskt.

Det kan väl ändå inte påverka ditt intryck av det race igår där han fick storspö av Jörgen? Eller?

Skilj på dina intryck av karriär och ett enstaka race. Tack.


Vem är du som ska säga till mig vad jag ska tycka?. Jag tycker du ska krypa tillbaks till den stenen du kom fram ifrån.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Gjorde Jörgen (fint namn btw :)) nåt extra störigt på podiet igår? Bra race i början men annars ganska utdraget tycker jag. Jag vill se 2 race på 15 varv istället :yoparty
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vad han sa i efterhand står redan i tråden men för den som följde racet är det uppenbart att Rossi försökte hänga på men att avståndet sakta ökade och att han därför sänkte sitt eget tempo. 9 sekunder eller 3 sekunder saknar relevans när man vet att man varken kan vinna eller komma trea.

Jag tror Grin-Jörgen dansade en sommar och det ska bli spännande att se vem han ska springa och grina hos nästa år :hihi

Även 3 sekunder är utklassning, men nu var den stor.

Vad du tror att det berodde på bryr mig inte (;) )och nästa år är nästa år.

Vem är du som ska säga till mig vad jag ska tycka?. Jag tycker du ska krypa tillbaks till den stenen du kom fram ifrån.

Jag skriver mina åsikter, du skriver dina. Vi är flera som tycker dina åsikter spårar lite illa mot verkligheten vi såg igår. Då (eftersom det är ett diskussionsforum) ber jag dig inte krypa under dina alfa för att laga ett oljeläckage eller säger att du ska krypa under en sten, jag uttrycker min åsikt istället.

Så gör jag, hur du gör under din sten är upp till dig. :tuttar

PS. Imponerande att dom har bredband* under stenen DS.

*eller annat sätt att koppla upp sig på internet
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gjorde Jörgen (fint namn btw :)) nåt extra störigt på podiet igår? Bra race i början men annars ganska utdraget tycker jag. Jag vill se 2 race på 15 varv istället :yoparty
Han var jätterolig och tokig och lekte astronaut i sandfållan med sin jätteroliga astronauthjälm och jättecoola flagga.
Sedan behöll han sin jätteroliga astronauthjälm på när han gick upp på podiet, samt lekte astronaut även där. Jättecoolt!!!!!!!!!!!!1111
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Han var jätterolig och tokig och lekte astronaut i sandfållan med sin jätteroliga astronauthjälm och jättecoola flagga.
Sedan behöll han sin jätteroliga astronauthjälm på när han gick upp på podiet, samt lekte astronaut även där. Jättecoolt!!!!!!!!!!!!1111

det är nåt som känns oäkta med han tokroliga upptåg :gnissla
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Han var jätterolig och tokig och lekte astronaut i sandfållan med sin jätteroliga astronauthjälm och jättecoola flagga.
Sedan behöll han sin jätteroliga astronauthjälm på när han gick upp på podiet, samt lekte astronaut även där. Jättecoolt!!!!!!!!!!!!1111

Jag tycker det var lite roligt :banana
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det ÄR ju roligt eftersom folk stör sig som fasen på det. :tummenupp


Angående 2006 så vet vi alla vem som var bäst. :hihi
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Han var jätterolig och tokig och lekte astronaut i sandfållan med sin jätteroliga astronauthjälm och jättecoola flagga.
Sedan behöll han sin jätteroliga astronauthjälm på när han gick upp på podiet, samt lekte astronaut även där. Jättecoolt!!!!!!!!!!!!1111

Han kan säkert få en roll i Star Trek om han fortsätter sådär. :rolleyes:

Jag vill tycka han är bra. Men han är så dryg att jag har svårt för det. Hade hellre sett Rossi spöad av Stoner...eller Hayden......eller vem tusan som helst.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Som tur är har publiken genomskådat honom. Utom hans betalda fans, då.

Det är ju bara i länderna där råssi är guden (som i madhondaland) som det är så. I USA älskade dom ju hans tilltag.

Surgubbe ;)

PS. Jag har för att glädja dig bytt avatar igen. Turen var nu slut i den förra..DS.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Även 3 sekunder är utklassning, men nu var den stor. Vad du tror att det berodde på bryr mig inte (;) )och nästa år är nästa år.
Jag tror inte, jag vet ;)

Q: The gap to Jorge was 8 seconds. Is that a surprise?

VR: 8 seconds is not the real gap. When Jorge overtake me, he arrived very fast. I tried to stay with him, for two or three laps, I make my best lap, I didn't give up a lot, but after, when I see that is impossible to stay with him. Also because I finish the strength in my shoulder, the shoulder give me a lot of problem in the last part of the race. In fact also if I have to battle with him I think it is difficult, because I don't have enough strength in the shoulder. So I give up and I try to not risk, it is not real, exactly.


Visst var Grin-Jörgen bäst i går, inget snack, men en sommar gör ingen stjärna.

BTW: När blev du ett Jörgen-Fucko? Kan inte minnas att du gled omkring i trådarna och beskrev hans förträfflighet i början av säsongen. Är du kanske en sån där som hakar på när det går bra ;)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag tror inte, jag vet ;)

Q: The gap to Jorge was 8 seconds. Is that a surprise?

VR: 8 seconds is not the real gap. When Jorge overtake me, he arrived very fast. I tried to stay with him, for two or three laps, I make my best lap, I didn't give up a lot, but after, when I see that is impossible to stay with him. Also because I finish the strength in my shoulder, the shoulder give me a lot of problem in the last part of the race. In fact also if I have to battle with him I think it is difficult, because I don't have enough strength in the shoulder. So I give up and I try to not risk, it is not real, exactly.


Visst var Grin-Jörgen bäst i går, inget snack, men en sommar gör ingen stjärna.

BTW: När blev du ett Jörgen-Fucko? Kan inte minnas att du gled omkring i trådarna och beskrev hans förträfflighet i början av säsongen. Är du kanske en sån där som hakar på när det går bra ;)

Vad VR säger är det verkliga gapet struntar jag blankt i, han loosade med 8 sekunder, en evighet i MotoGP. Han var ju inte kass förra året heller, skulle du säga det? Iår var första gången han blev världsmästare, men knappast första året han presterade mycket väl?!

Jag har hållit honom som min nummer ett ända sedan början av förra året när jag såg hur snyggt han kör. Jag har däremot inte varit speciellt inblandad i trådarna om GP alls tidigare, det har ökat iom mitt intresse för WBSK-trådarna faktiskt.

Klubbungen är efterträdaren.. iallfall i min bok.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad VR säger är det verkliga gapet struntar jag blankt i, han loosade med 8 sekunder, en evighet i MotoGP. Han var ju inte kass förra året heller, skulle du säga det? Iår var första gången han blev världsmästare, men knappast första året han presterade mycket väl?!

Jag har hållit honom som min nummer ett ända sedan början av förra året när jag såg hur snyggt han kör. Jag har däremot inte varit speciellt inblandad i trådarna om GP alls tidigare, det har ökat iom mitt intresse för WBSK-trådarna faktiskt.

Klubbungen är efterträdaren.. iallfall i min bok.
Håller med. Lorenzo kör sjukt snyggt och effektivt, klassisk 250-stil. :hihi
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vad VR säger är det verkliga gapet struntar jag blankt i, han loosade med 8 sekunder, en evighet i MotoGP. Han var ju inte kass förra året heller, skulle du säga det? Iår var första gången han blev världsmästare, men knappast första året han presterade mycket väl?!

Jag har hållit honom som min nummer ett ända sedan början av förra året när jag såg hur snyggt han kör. Jag har däremot inte varit speciellt inblandad i trådarna om GP alls tidigare, det har ökat iom mitt intresse för WBSK-trådarna faktiskt.

Klubbungen är efterträdaren.. iallfall i min bok.
Rätta till stringtrosan och kom in i matchen nu :krama

Grin-Jörgen har varit bäst i år, den som säger något annat är inte ens värd att ta på allvar. Han var bra förra året också. Att han lider av ett klart Rossi-komplex med sina fjantiga segerfiranden är bara hans förlust men helt oväsentligt för hans förmåga som förare.

Det du däremot verkar ha lite svårt att köpa är att ett fullblodsproffs som Rossi inser att han inte har en chans att hänga med i Grin-Jörgens tempo och därför slår av en aning. En andra plats är bättre än att ge sig på det omöjliga uppdraget att jaga i fatt.

Men som sagt, nu tar vi av oss pumpsen, njuter av årets sista race och sen börjar vi hetsa inför nästa år! :banana
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det du däremot verkar ha lite svårt att köpa är att ett fullblodsproffs som Rossi inser att han inte har en chans att hänga med i Grin-Jörgens tempo och därför slår av en aning. En andra plats är bättre än att ge sig på det omöjliga uppdraget att jaga i fatt.

Jag har inte svårt att förstå det. Jag har svårt att förstå att det inte räknas in i skåpningen. Det är lite som gnäll i mina öron...

Så 8 sekunder är i min värld 8 sekunder, trots att förloraren valt att fega istället för att i mesta möjliga mån ge en ordentlig match om varvrekord/bästa varv osv... man vet ju aldrig vad som händer i slutet, hade Jörgen fått problem i slutet och åkt 0,5 sekunder långsammare i 5 varv kunde han ju då kommit ifatt...

Nästa race blir spännande, men Jörgen vinner :tungan
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Det är ju bara i länderna där råssi är guden (som i madhondaland) som det är så. I USA älskade dom ju hans tilltag.

Äsch...det är ju inte bara jag som är ett mad for rossi fan. :brinnerup

Och det landet finns väl inte, som inte hyllar Rossi oavsett om han kommer på pallen eller inte.

Förövrigt tycker jag faktiskt synd om klubbungen när han blir utbuad på prispallen och försöker få anhängare till sitt Lorenzo land.

//M
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Personligen tror jag varken Pedrosa, Stoner eller Lorenzo kommer att kunna dominera titlar som Rossi gjorde, iaf inte så länge alla dessa fyra kommer vara aktiva förare.
Skrev det för ett par år sedan att dessa tre nykomlingar skulle utmana Rossi, och det har de också gjort.
Den som tar titeln kommer göra det för att hela hans paket med team och hoj/fabrik kommer vara det bästa det året, samt små tillfälligheter som skador eller maskinfel.

Rossi är inte slut för att han inte vann i år..
Lorenzo är inte den nya Rossi för att han vann i år..
Det vi ser är 4st grymt snabba förare som alla kan vinna VM, precis som det fanns ett gäng förare på den "gamla goda tiden" som kunde vinna..

Fast inte fan har racen blivit mycket roligare för det :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top