Gissa Filips tid i Q!

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Någon som vågar sig på en gissning vilken tid han får Qatar, år 2008 körde SBK på 1,59-2,00. Det lär ju skilja marginellt på hkr på dessa tre år. (måste tillägga att jag menar kvaltiden, inte race tempo)

Är han konkurrenskraftig internationellt? Jag tror minst 5sek efter de gamla tiderna. varför hoppar han EM-finalen i Albacete?? :)

Last edited:
EM-finalen är för de som kvalificerat sig genom SO-tävlingarna.

Backlund kom tydligen 4:a där. Hur många var kvalificerade? Var det de fyra första?

EDIT: ja, det verkar vara de fyra första så han hade väl kunnat vara med då.

Last edited:
För att kunna göra en seriös gissning måste man veta vilken hoj han ska köra och vad den i sin tur har för spec.

En sådan som din tror jag med lite extra godis dock inte förmycket Endurancehoj!
Jag tror 2.07 :)
Och nu när jag svarar dig kan jag inte låta bli :D

För att kunna göra en seriös gissning måste man veta vilken hoj han ska köra och vad den i sin tur har för spec.

För att kunna göra en seriös gissning måste man veta vilken hoj han ska köra och vad den i sin tur har för spec.[/QUOTE

Endurance hojarna brukar ju vara så nära SBK man "vågar", gissa efter vanlig spec:tungan

För att kunna göra en seriös gissning måste man veta vilken hoj han ska köra och vad den i sin tur har för spec.[/QUOTE

Endurance hojarna brukar ju vara så nära SBK man "vågar", gissa efter vanlig spec:tungan

Det finns ju två spec-klasser i Endurance-VM (antar att Filip ska köra den icke "standardbaserade" ?). Men fortfarande har dessa hojar en del sinkande skrot på sig som stora tankar, breda gafflar, kronor & svingar med tillhörande snabbytesattiraljer, belysning osv.

Vanskligt iofs att jämföra tider från olika tillfällen men ändå lite intressant:

Pole BoldOr Magny Cour 2010: 1:40,513 (Matthieu Lagrive, BMW)
Pole SBK-VM Magny Cour 2010: 1:38,856 (Lorenzo Lanzi, Ducati)

Hade tänkt gissa på 2:07, men det var ju upptaget så jag tar 2:08.

Last edited:
Undrar om Papunen hade kört snabbare än Fille, eller om Rossi hade stekt hela bunten, eller om Humlan hade vunnit VM om han bara fick WC.

Verkar som att racet skall sändas på kanalen motors.

Tycker det skall bli kul att äntligen få se om "våra" bästa förare har något att hämta internationellt. Heder åt Lund som försöker:tummenupp

Andrea Fanotto (ITA)
Riders Janez Prosenic (SLO)
Jordi Planas Grau (ESP)
Filip Becklund (SWE)
Mateuz Rozman (SLO)
Motorcycle Suzuki GSX-R 1000
Tyres Pirelli
Class Superstock

Last edited:
13 November
SERT tar in Sylvain Guintoli som kör ihop med Vincent Philippe, så måttstock finns.

Ger mig inte på gissningar men tror Backis kommer göra bra ifrån sig.

Lyfter tråden då det börjar närma sig. Han körde inte EM trots den stora tidsskillnaden mellan racen istället håller han på med "lerbrottning" i helgen där han kan skada sig rejält??

Vilken tid blir det // man eller mus//, skall bli intressant hur vi Svenskar står oss internationellt:yoparty

Om jag inte missminner mig så gick vår gamla surkawa runt där på 2.04.xx
Dock med Simon Andews i sadeln...
2.05 gissar jag på. om det inte snöar förstås.......

Lyfter tråden då det börjar närma sig. Han körde inte EM trots den stora tidsskillnaden mellan racen istället håller han på med "lerbrottning" i helgen där han kan skada sig rejält??

Vilken tid blir det // man eller mus//, skall bli intressant hur vi Svenskar står oss internationellt:yoparty

Han kanske inte vill sänka en massa stålar på en lägre nivå av tävling, utan satsar på ett stort mästerskap istället?

Det har inte slagit dig att han kan vara med och göra ett reklamjippo för suzuki på gotland?

Det har inte slagit dig att han kan vara med och göra ett reklamjippo för suzuki på gotland?

Det ÄR ett reklam jippo, visst! Men tror hans aktier i Roadracing skulle stärkas mer genom att prestera bra i VM än i gyttjan.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back