Ta bort tankpad, samt tips på en ny.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Har en skabbig/ful/äcklig tankpad, motivet föreställer en "devil" och så står det "horny devil" på tankpaden. Känns inte riktigt som om den passar in på min nyköpta hoj, vill självklart byta ut den.

§1, Hur tar man bort den på bästa sätt, samt får bort klistret?
§2, Vart hittar jag en snygg, neutral, tankpad till ett "okej" pris? Funkar biltemas eller är det skit?

Tanken är att försöka få loss den och sen tvätta rent med någon typ av sprit, farsan har en flaska som är bra till sånt, undra om det fungerar.. :va

EDIT: kanske la tråden i fel forum, skyller på ölen. Flytta om ni vill :)

Last edited:
Ang. få bort den så funkar väll bensin? :va

Eller är jag helt ute och cyklar?

labeloff

finnes biltema
Effektivt, citrondoftande medel för borttagning av klistermärken, etiketter, limrester, olje- och fettfläckar. Lämpligt för de flesta plast- och lackytor. 400 ml.
Hah, varför det ska lukta citron när man ska ta bort tankpaden förstår jag inte, men det kan väl vara mysigt. :)

Ska man testa en tankpad från biltema när man ändå är där?

Jag har Biltemas tankpad och den fungerar utmärkt :tummenupp

WD40 spray, eller CRC "Air sensor cleaner" för att fa bort klistret. Jag har biltemas svarta tankpad funkar klockrent. Det tog ett tag innan kanterna fastnade helt mot tanken, i början sa stod de ut lite. Jag värmde med hartork, satte den i solen men det gav sig efter nagra turer, och nu sitter den som berget. Ser snyggt och neutralt ut

Den som satt på min när jag köpte den hade börjat släppa i hörnen så jag rev bort den och självklart var där massa klister kvar.

Tog det med T-röd (prova ALLTID först med en droppe eller två på något ställe som inte syns så bra, och se vad lacken tycker om det), klistret klumpade sig en del. Men efter lite gnid fick jag bort allt..

Sen blev det biltemas tankpad :tummenupp

/edit, som javaguro skrev.. Jag fick med leka med tryck, värmepistol och allt vad det heter och nu vetif*n om det någonsin går att få bort den :D

Last edited:
Okej, tar och köper en pad från biltema nästa gång jag är där och testar. För det priset så kan det vara värt att testa! Tack för alla svar!

Eller bara vanlig T-RÖD fungerar utmärkt....
Lacken klarar det utan problem skall du se.... :tummenupp

Last edited:
Limtvätt is da shit - använder den som Casco har gjort!!! helt suverän!

Nej för fan ingen broms vätska på lackade delar.......
Det kan förstöra mycket av din lack utan kör med T-röd och gnugga en stund så kommer det att ordna sig skall du se.

Nej för fan ingen broms vätska på lackade delar.......
Det kan förstöra mycket av din lack utan kör med T-röd och gnugga en stund så kommer det att ordna sig skall du se.

Bromsvätska är väll frätande? Bensin borde väll endå funka bra? Bra lackade ytor har funkar med bensinspill på liksom. Dock inte dåligt gjort med burkspäj som jag hade på flakmoppen funka inte bra. Dock dåligt grundjobb

Bromsvätska är väll frätande? Bensin borde väll endå funka bra? Bra lackade ytor har funkar med bensinspill på liksom. Dock inte dåligt gjort med burkspäj som jag hade på flakmoppen funka inte bra. Dock dåligt grundjobb

Beror på hur seriöst man vill göra det ...
Det är mera sprit i T-röd än det är i bensin så det blir effektivare liksom.

Last edited:
Här var det ingen som var på humorhumör, jag vet mycket väl vad bromsvätska gör med lacken..

Här var det ingen som var på humorhumör, jag vet mycket väl vad bromsvätska gör med lacken..
Risken finns att någon som inte vet det råkar hitta den här tråden då den söker efter hur man ska göra när man ska ta bort sin tankpad. :tummenupp

E inte biltemas tank-pad sådär pytteliten? Men det räcker kanske... Snyggare med en lite större tror ja.

*/ ?>
Back