Ta bort tankpad, samt tips på en ny.

Jag drog bort en gammal tankpad försiktigt när tanken skulle lackas på en gammal hoj.
Har fortfarande kvar tankpaden med klister och allt helt redo att monteras igen.

Tog bort den idag. Gick klockrent, blev lättare att ta bort den om man använde hårtorken. Paden blev lite mjukare och släppte lätt. Inget klister fanns kvar på tanken, polerade lite så blev det fint.

Var på biltema idag, 50 kr för en helsvart tankpad. Får se hur väl den sitter på hojen, monteras väl i helgen..

kanterna kanske inte sätter sig direkt, men ge den nån vecka eller värm med värmepistol/hårfön

Tjena! Tog bort min tankpad idag men den ser lite missfärgad ut under. Det är inget lim eller sådär kvar, lacken är jämn och fin men lacken är lite mörkare än resten av tanken. (vit tank) Några tips?

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    108.8 KB · Visningar: 156
Last edited:
Kanske ska återkomma med resultat, jag har haft min biltema-tankpad på de få dagarna jag än så länge har hunnit med att köra hojen. Sitter som en smäck!

Värm, ta bort, dutta med silvertejp för att få bort limrester. Ta bort det sista med biltemas label off. Passa på att tvätta hojen, gå på med lite polish om lacken har spår av tankpaden. Till sist på med vax. Eller varför inte ta hela hojen när du ändå håller på.

Värm, ta bort, dutta med silvertejp för att få bort limrester. Ta bort det sista med biltemas label off. Passa på att tvätta hojen, gå på med lite polish om lacken har spår av tankpaden. Till sist på med vax. Eller varför inte ta hela hojen när du ändå håller på.

Vet du hur man får bort mina fula märken?

Värmepicka och rubbing. Eventuellt bromsrengöring till limmet.

Hej svejs i lingonskogen :hej

drar liv i en gammal tråd

Jag har haft min tank på omlackering och vill nu återanvända samma tankpad som jag hade innan. Nån som vet vad jag kan använda för lim då det som är kvar på tankpaden inte är tillräckligt?

Biltema har spraylim som har funkat bra när jag har monterat greppmatta på min tank iaf

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...