MotoGP - Malaysia Shell Advance

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Vet inte varför jag inte riktigt fattar tycke för Lorenzo, men det är något som jag stör mig på.

Och det var faktiskt med lite skadeglädje som jag bevittnade insnurrningen av flaggan och den hoppade kedjan som förstörde hans ärevarv lite grann.

Men i år så är han väl själva definitionen av en värdig mästare. Hans "track record" för 2010 år är ju sinneslöst bra.
Race pos: 2, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 3, 2, 4, 4, 3
Qual pos: 3, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 2, 2, 2, 4, 1

Att han vinner bara för att Rossi var skadad är ju bullshit eftersom han spöat Rossi både före och efter skadan, och att han tappat lite på slutet är ju normalt eftersom han i stort sett bara behövt ta sig i mål för att säkra sin VM-titel. Tror nog att både Japans- och Malaysas GP hade sett lite annorlunda ut om Jorge hade varit tvungen att vinna för att säkra totalsegern.

Hatten av för Lorenzo kom kör som fan själv var efter honom!!!!

Sjukt roligt att Rossi biter ifrån lite nu på slutet, och att det kanske finns ett hopp om att han kanske har tillräckligt med fighting spirit kvar för att seriöst kunna utmana för titeln nästa år på Duccen.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Lorenzo är självupptagen och en jävel på att köra hoj så det är väl upplagt för att folk ogillar honom. Det gör bara att jag gillar honom mer. :D

Ha ha.. Ja, det kanske är det... Lite självupptagen och kanske tar sig själv på lite för stort allvar. När han spexar efter en racevinst så känns det på nåt sätt lite konstlat och oäkta. Som att han spelar över lite kanske. När andra förare spexar och gör roliga grejer efter en vinst sitter ja oftast och ler lite i soffan, men när Lorenzo gör det känns det liksom bara konstigt. Vette fan varför egentligen.

Ungen är ju en gudabenådad talang, och kör just nu skjortan av hela världseliten.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nu vill man åka till Valencia, hela Mallis kommer och vara där och parta den helgen.

Lite styltigt spexande ibland, men när han hoppade i dammen var det övergalet och spontant :rock
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ha ha.. Ja, det kanske är det... Lite självupptagen och kanske tar sig själv på lite för stort allvar. När han spexar efter en racevinst så känns det på nåt sätt lite konstlat och oäkta. Som att han spelar över lite kanske. När andra förare spexar och gör roliga grejer efter en vinst sitter ja oftast och ler lite i soffan, men när Lorenzo gör det känns det liksom bara konstigt. Vette fan varför egentligen.

Ungen är ju en gudabenådad talang, och kör just nu skjortan av hela världseliten.
Jag förstår inte alls vad du menar. :D

[YOUTUBE-ID]oT_axgvN-SE[/YOUTUBE-ID]
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hatten av för Lorenzo, tycker han gjort en grym säsong!
Att Rossi skulle få det hårdare att vinna titlar när den nya generationen kom upp var ju inte direkt oväntat.
Sen att det tyvärr inte blivit så spännande som man hade hoppats på är ju lite tråkigt.
Vem som helst av de fyra kan vinna en titel, bara Pedrosa som ska få till det också.
Rossi är inte oslagbar(skönt, det visar ju att han är människa), sen är det ju fyra olika personligheter, är väl upp till publiken att avgöra vem man gillar/ogillar, men alla fyra är jävligt snabba och vinner race.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
År det rimligt att en rätt justerad kedja hoppar? Låter som klåpmek lång väg.
Trycker man inte tillräckligt mycket tyg mellan drev och kedja så hoppar den av, bevisligen.

Grattis till Jörgen!
Lite trist att han skulle sejfa och inte vågade fajtas med Rossi.

Rossi är och förblir kungen. De andra är knappt kronprinsar :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Trycker man inte tillräckligt mycket tyg mellan drev och kedja så hoppar den av, bevisligen.

Grattis till Jörgen!
Lite trist att han skulle sejfa och inte vågade fajtas med Rossi.

Rossi är och förblir kungen. De andra är knappt kronprinsar :D
Hoppade den verkligen av? Hörde kommentatorerna säga det men det såg mest ut som flaggan var rejält intrasslad.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hoppade den verkligen av? Hörde kommentatorerna säga det men det såg mest ut som flaggan var rejält intrasslad.
Ja, den hoppade av, syntes tydligt på TV-bilderna. Fattar inte riktigt hur de fick på den igen.

Stoners krasch visades inte så bra på repriserna jag såg, var det framhjulet som vanligt eller något annat?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja, den hoppade av, syntes tydligt på TV-bilderna. Fattar inte riktigt hur de fick på den igen.

Stoners krasch visades inte så bra på repriserna jag såg, var det framhjulet som vanligt eller något annat?
Inte denna gången, rookiemisstag ser det ut som:

CASEY STONER (Ducati Marlboro Team) DNF
“I’m bitterly disappointed with this weekend. Going into that race we were confident of a good result. We knew we would be at the front challenging for the win and watching the race confirmed that. I know I had the pace to be up there. On the first lap I was calm, I made up some positions in the first two corners and when I got behind Dovizioso and Lorenzo I was happy to stay there and let the tyres get up to temperature. Unfortunately I crashed because they weren’t warm enough but I don’t think I could have been more careful over those opening laps. I’m so disappointed that such a small thing can ruin an entire weekend.”

Nicky var den som hade problem med känslan fram på Sepang:

NICKY HAYDEN – (Ducati Marlboro Team) 6th
“After qualifying and even warm-up this morning we were confident we could have a good race and put up a better fight than that. I got a decent start but I was struggling for feel under braking, I don’t know why. It has been a strong point for us all weekend but in the race I had no feeling from the front tyre from the first corner and couldn’t brake how I wanted. It made life difficult, especially when it came to battling with other riders. Sixth isn’t a terrible result but we thought we could put up a stronger fight here. Now we have a couple of days to regroup and hopefully come back stronger at Phillip Island.”

VITTORIANO GUARESCHI – Ducati Marlboro Team Manager
“Casey’s crash was a real shame because today he had the pace to be fighting for the podium. He crashed on the first lap, probably because the tyre wasn’t up to temperature, and that was that. It never happened all weekend but today just when we were in with the chance of a good result, which is why Casey is so disappointed. In any case we leave here in the knowledge that our bike ran well at a circuit with very different characteristics to the last two. I’m also disappointed for Nicky, who had his best grid position since joining us but in the end did not finish with the result he was hoping for because of some unexpected problems. Anyway, he finished sixth and was consistent again following a difficult weekend at Motegi.”
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag förstår inte alls vad du menar. :D

[YOUTUBE-ID]oT_axgvN-SE[/YOUTUBE-ID]

Han är ju grym! Jag tror han blir ännu farligare nästa år.

Jag tror dessutom att dom kvarvarande racen kommer vara pokal eller hospital för jörgen. Han har ju safat galet dom sista racen :fakta

/ Jens
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Han är ju grym! Jag tror han blir ännu farligare nästa år.

Jag tror dessutom att dom kvarvarande racen kommer vara pokal eller hospital för jörgen. Han har ju safat galet dom sista racen :fakta

/ Jens
Fast jag har svårt att se nån annan segrare på PI än Stoner.
Det rejset släpper han inte till Jorge hur pumpad världsmästaren än är.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fast jag har svårt att se nån annan segrare på PI än Stoner.
Det rejset släpper han inte till Jorge hur pumpad världsmästaren än är.

Det kommer sluta som så mycket annat:

"I haaed a baed feelineh for te front. My shitty team tried it all, but it all sucks so I krashed after 2 laps"
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Det så kallade Rossi-fuckosyndromet.
Förstår att det är bittert att en efter en av de egna favoriterna plockas ner av samma j*vla gubbe - årtionde efter årtionde!

/VH - stolt Rossifucko (eller vadhelst ignoranter kallar oss som förstår att uppskatta varje föreställning av världshistoriens främste RR-artist)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Förstår att det är bittert att en efter en av de egna favoriterna plockas ner av samma j*vla gubbe - årtionde efter årtionde!

Nu tar du väl ändå i lite. Slutet av ett årtionde och ett till. Iår plockades ingen tex.

På dig låter det som om dåkktårn (som är en fantastisk talang) vunnit allt sen 70-talet. Så är det ju inte riktigt..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Han är ju grym! Jag tror han blir ännu farligare nästa år.

Jag tror dessutom att dom kvarvarande racen kommer vara pokal eller hospital för jörgen. Han har ju safat galet dom sista racen :fakta

/ Jens
Jag håller med. Tror också det kommer vara all out war de kommande racen. Kan bli intressant. :)
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Förstår att det är bittert att en efter en av de egna favoriterna plockas ner av samma j*vla gubbe - årtionde efter årtionde!

/VH - stolt Rossifucko (eller vadhelst ignoranter kallar oss som förstår att uppskatta varje föreställning av världshistoriens främste RR-artist)
Ja, 2006 och 2007 års mästare var givetvis bara två fuskisar. Alla vet ju att Rossi hade vunnit om inte om varit. :rolleyes:

Herregud. Ni är värre än Äpplesekten.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top