MotoGP - Malaysia Shell Advance

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Fan vad gött att se Doktorn mästra!!!

Nonchalerade Lorenzo tacken från Spies ute på banan eller hade han bara information-overload???

\m/
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Onekligen viss skadeglädje att Jörgens kedja hoppade på hans fjantärevarv. :banana
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Kul för Elias, visste inte att att han aldrig vunnit ett enda mästerskap, man tror ju gärna att alla i gp-racing vunnit någon farmarserie i hemlandet innan.

Lorenzo, jaja, grattis då, hoppas att du aldrig får en titel till.

Kul med Rossi back on track med motivationen i topp, det bådar gott inför nästa säsong.

Lite trist att Spies ser ut att komma före Simoncelli i totalen, inte bara för att det kommer kosta mig hundra spänn utan för att jag tror mycket på Marco och vill se honom röra om lite
i toppen. http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4451351#post4451351 Jaja, han kör ju iaf bättre nu än i början av säsongen.
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Kl 10:30 var ju racet nästan slut i Viasat motor, alltså började det inte då enligt TV-tablån.

På Viasat motor´s hemsida hos mig står det på 2 olika ställen att sändningen börjar kl 10:30 Live och inte Live.
Nu på morgonen ser jag också att det i Viasat Sport står helt andra saker.
Felaktigheten är iaf framförd till Viasat och detta får klassas som ett I-landsproblem :tummenupp

Hehe, var du full igår när du skrev det här?
Tack för upplysningen :) ...tyckte att det fattades något, nu måste jag gå upp kl 03:45

I alla fall var det ett roligt race, du skulle vart på klubben!
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Ser ut som att Vale får kolla set-upen, både när det gäller race pace och snabbaste varv. ;)

Hmm och det ser ut som att jorge får lära sig hur man vinner race när dom bästa är med och har sina saker i kontroll.

Imponerande att se hur Rossi kör och på vilket sätt han gör det. Killen kan starta sist och ändå vinner han.

Det finns ingen förare som Rossi och så länge han kör är han den bästa på banan. Jorge har vunnit en vm titel under mycket flax och medvind. Men vi får se nästa säsong när rossi inte är med och utvecklar saker & ting hur jorge champion visar att han är en sann champion rakt igenom. Jag personligen vet att den killen kommer tillhöra den skalan som vinner vm 1 gång och sen är han en förare i mängden.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hmm och det ser ut som att jorge får lära sig hur man vinner race när dom bästa är med och har sina saker i kontroll.

Imponerande att se hur Rossi kör och på vilket sätt han gör det. Killen kan starta sist och ändå vinner han.

Det finns ingen förare som Rossi och så länge han kör är han den bästa på banan. Jorge har vunnit en vm titel under mycket flax och medvind. Men vi får se nästa säsong när rossi inte är med och utvecklar saker & ting hur jorge champion visar att han är en sann champion rakt igenom. Jag personligen vet att den killen kommer tillhöra den skalan som vinner vm 1 gång och sen är han en förare i mängden.
Jag visste det, Jörgen hade bara tur prexis som Hej-Den & Stoooned, det finns bara en värdig vinnare och när han inte vinner så finns det alltid bra förklaringar.

:rolleyes:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Aha, Du tänker på startpositionerna då? :tungan

Äh, visst har Jorge gjort en imponerande insats i år och visst är det roligt att se Rossi tillbaka och kryssande genom fältet på detta vis.

Men Jorge har åkt smart de senaste rejsen och i och med dagens prestation (och efterföljande flaggstrimling) säkrat segern. Det blir synnerligen intressant att följa hur det påverkar hans åkning de återstående tävlingarna...

Spies, Peddo, Stoner, Dovi, Simoncelli - inte känns det väl som att de bägge dödspolarna i årets Yamahastall står helt fria från konkurrens under nästa säsong.

Samtidigt kan jag inte undgå att fundera på hur nästa års hoj från HRC kommer att se ut om Pedrosa och Stoner ska enas kring egenskaperna...:va

De hade ju liiiite olika förutsättningar inför racet om man säger så...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Hmm och det ser ut som att jorge får lära sig hur man vinner race när dom bästa är med och har sina saker i kontroll.

Imponerande att se hur Rossi kör och på vilket sätt han gör det. Killen kan starta sist och ändå vinner han.

Det finns ingen förare som Rossi och så länge han kör är han den bästa på banan. Jorge har vunnit en vm titel under mycket flax och medvind. Men vi får se nästa säsong när rossi inte är med och utvecklar saker & ting hur jorge champion visar att han är en sann champion rakt igenom. Jag personligen vet att den killen kommer tillhöra den skalan som vinner vm 1 gång och sen är han en förare i mängden.

Inte för att jag gillar honom mkt mer än dig men detta var faktiskt hans 3 vm-titel...

Nog för att de andra var i 250 men det är inte direkt kattskit!

Jag siar att en av de absolut största problemen för Jorge nästa år blir hans teamkamrat.
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Hmm och det ser ut som att jorge får lära sig hur man vinner race när dom bästa är med och har sina saker i kontroll.

Imponerande att se hur Rossi kör och på vilket sätt han gör det. Killen kan starta sist och ändå vinner han.

Det finns ingen förare som Rossi och så länge han kör är han den bästa på banan. Jorge har vunnit en vm titel under mycket flax och medvind. Men vi får se nästa säsong när rossi inte är med och utvecklar saker & ting hur jorge champion visar att han är en sann champion rakt igenom. Jag personligen vet att den killen kommer tillhöra den skalan som vinner vm 1 gång och sen är han en förare i mängden.

vad ska man säga du totalsågor någon som vunnit mer överlägset än någon på mycket länge... det säger nog mer om dina träffsäkra analyser än om föraren du kritiserar:D
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
vad ska man säga du totalsågor någon som vunnit mer överlägset än någon på mycket länge... det säger nog mer om dina träffsäkra analyser än om föraren du kritiserar:D



men kom igen nu... Den dagen jorge vinner vm när ALLA har fart på sina saker och är med hela säsongen, då ska jag ta av hatten. Men både du & jag vet att det kommer aldrig ske..Visst han har vunnit vm, men en sån jävla pajas som han och inte kan ens bry sig när hans racekompisar kommer fram o ska gratta han, för mig är han ingen mästare. Han är en jävla clown rakt igenom som har åkt på bananskal genom rossi.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
men kom igen nu... Den dagen jorge vinner vm när ALLA har fart på sina saker och är med hela säsongen, då ska jag ta av hatten. Men både du & jag vet att det kommer aldrig ske..Visst han har vunnit vm, men en sån jävla pajas som han och inte kan ens bry sig när hans racekompisar kommer fram o ska gratta han, för mig är han ingen mästare. Han är en jävla clown rakt igenom som har åkt på bananskal genom rossi.
Det kommer inte att ske för någon förare.
Du måste vara SH's mest enögde analytiker
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Hatten av för Lorenzo!!

Hur kan man ens ifrågasätta hans resultat iår???:va

3ggr utanför pallplats och då på 4:e... Man vinner inte om man inte håller sig på hjulen..

Spies var inte den enda som hade svårt att få kontakt med honom på banan, det var nog inte ignorans utan han var så inne i sitt.

Imponerande av Rossi, kul att se att takterna sitter i. Hoppas att han får bra grejjer nästa år så att han inte blir ifrånåkt pga materialet....

Längtar efter nästa sässong:huvet
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Nonchalerade Lorenzo tacken från Spies ute på banan eller hade han bara information-overload???

Reagerade också på det, såg lagom sympatiskt ut. En utmärkt start på "samarbetet" :D

Ska bli intressant att följa Spies på fabrikshoj nästa år, vilken grym premiärsäsong han gör. Att han har lite självdistans och humor gör honom mycket lättare gilla än Lorenzo.

/A
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Fy fan vilken tur att jag såg reprisen, och kollade resultatet i förväg. :tungan Vilken nervpärs det hade varit annars.

Såå jävla skönt att se Rossi överst på pallen igen. (det var visst inte Stoner han snuvade, utan Dovi)

Rossis kämparanda är det inte många som slår. :tummenupp Och det skulle inte förvåna mig om han tar andra platsen i mästerskapet i år. Vi får väl se när han tänker slå till på den där operationen.

Och ett grattis till Jorge är väl på sin plats. Han är ju trots allt världsmästare och en jävel på att köra hoj. Nu är det upp till bevis om han håller måttet, och har vad som krävs för att orka kämpa när det är ny krigsföring på gång till nästa säsong.

Det blir intressant att se om Jorge tänker vinna något mer race denna säsong. Vore kul att se att han inte lägger ner sig, även om han inte har något att köra om, mer än äran.

Trist att Stoner gick i backen. Och Simonchelli förnekar sig inte med sina fulomkörningar.

Hayden då...när ska han bli stabil?? Upp som en sol och ner som en pannkaka. :rolleyes: Synd där.

//M
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top