Triumph Thruxton-tråden.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BJN: Du bytte väl från triumphs effektdämpare till norman hydes toga?
Hur är skillnaden effektsmässigt? Tappar man kraft med toga?

Undrar även om man kan ha kvar centralstödet och om det är exakt samma toga till bonnyville och thruxton, men det är det kanske med alla dämpare?

Edit: Alltså; passar ett par bonnyville classic toga till en thruxton om man lyckas hitta några?
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Någon som vet?

Jag hade ju tappat ur oljan av andra skäl innan jag tog av den kåpan. Det är olja innanför den kåpan men enligt Haynes manual så ska man inte behöva tappa ur oljan om den lutar åt andra hållet, d v s står på sidostödet.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
BJN: Du bytte väl från triumphs effektdämpare till norman hydes toga?
Hur är skillnaden effektsmässigt? Tappar man kraft med toga?

Undrar även om man kan ha kvar centralstödet och om det är exakt samma toga till bonnyville och thruxton, men det är det kanske med alla dämpare?

Edit: Alltså; passar ett par bonnyville classic toga till en thruxton om man lyckas hitta några?

Jag tror inte Toga är lika för Bonneville och Thruxton. Ganska säker och Norman Hyde har i a f två olika beställningsnummer för dem. Sen säger han att de passar med Triumphs centralstöd både till Bonnie och Thrux. Jag vet inte hur väl det stämmer för jag har inget centralstöd.

Någon kraft tror jag inte man tappar med Toga, däremot kanske man bör öka huvudmunstycket något och eller höja nålen lite med Toga. Den verkar gå lite magrare än med TOR.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Låter bra med effekten. Var lite rädd att de var för öppna så man skulle tappa effekt. Jag märkte också det med beställningsnumren. Jag har mailat dom och frågat. Jag hoppas att vi har fel. Jag gillar looken som fan och hade ducce innan, så jag vill liksom att det ska låta :)
 

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Jag hade ju tappat ur oljan av andra skäl innan jag tog av den kåpan. Det är olja innanför den kåpan men enligt Haynes manual så ska man inte behöva tappa ur oljan om den lutar åt andra hållet, d v s står på sidostödet.

Tackar!
Då får jag lugna mig tills hjulen är på igen. vill ju inte hälla ut den nya oljan.
 

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lysekil
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Bytt hoj!

Idag var jag ner till Johans MC och lämna tillbaka min skakande hoj!:Bugar
Väldigt bra bemötande, inga problem. Dom har försökt att avhjälpa felet två gånger utan att lyckas, då kan man kräva att köpet hävs. Dom föreslog det själva efter lite läsning av konsumentlagen. :tummenupp
Med mej hem fick jag istället en Triumph Bonneville T100 -08a. Utan Parkinssons Syndrom!! :banana
Det blev en Röd&Svart helt original!
 

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
JoWe: Såg att du skrev att du var i Sthlm med hojen men då var vi redan en bra bit utanför stan. Synd att du inte var ute lite tidigare så hade du kunnat hänga på!

Jäkla skit då! Första lördagen jag var ledig på en månad så får jag för mig att ta en tur själv utan att kolla tråden först! :huvet
 

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Med mej hem fick jag istället en Triumph Bonneville T100 -08a. Utan Parkinssons Syndrom!! :banana
Det blev en Röd&Svart helt original!

Utsökt färg och modell-kombo! Här är min pärla i höstkylan;

img0770fe.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tackar!
Då får jag lugna mig tills hjulen är på igen. vill ju inte hälla ut den nya oljan.

Hjulen ja den står ju snart för dörren å det betyder mekarmöjlighet för mig. Nu har jag fått tag på en som kan ekra hjul så då har det hög prioritet. Jag vet var du köpte fälg men exakt vilken var det? Har för mig att du skrev 5" men har tänkt nöja mig med 4.5"

hs01jowe:
Snygg hoj! Snygg bild!:tummenupp
 
Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Hjulen ja den står ju snart för dörren å det betyder mekarmöjlighet för mig. Nu har jag fått tag på en som kan ekra hjul så då har det hög prioritet. Jag vet var du köpte fälg men exakt vilken var det? Har för mig att du skrev 5" men har tänkt nöja mig med 4.5"

Japp det är riktigt, det blev en 5", tänkte att då kan jag välja däck från 150 till 170. Jag tänkte med att sätta dit 4,25" men jag tyckte att det blev för lite förändring för pengarna. Jag har en ekersats över för bak hjulet som blev fel, tror inte dom vill ha tillbaka den. och så har jag ett sport demon 140 med ganska mönter kvar,det har rullat ca.350mil. det är inte av monterat än, men snart så..

hamre0
Skönt att del löste sig för dig, :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Japp det är riktigt, det blev en 5", tänkte att då kan jag välja däck från 150 till 170. Jag tänkte med att sätta dit 4,25" men jag tyckte att det blev för lite förändring för pengarna. Jag har en ekersats över för bak hjulet som blev fel, tror inte dom vill ha tillbaka den. och så har jag ett sport demon 140 med ganska mönter kvar,det har rullat ca.350mil. det är inte av monterat än, men snart så..

hamre0
Skönt att del löste sig för dig, :tummenupp

Kan vara intresserad av att köpa ekersatsen av dig om den finns kvar när det är dags.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hösten är totalt förvirrande för min hjärna. Alla möjliga konstiga tankar far igenom. Om någon av er sett serien Pistvakt ( själv har jag väl gjort det typ 30 gånger eller fler) så kanske ni kommer ihåg när Olle skulle på maskerad. Han visste inte om han skulle klä ut sig till, Döden, Hitler, Alberto Tomba, Gud eller Hyland. Han höll på att bli tokig. Lite samma här. Ska jag ha Thruxen som den är eller ska jag bygga om. Ska jag sälja Suzukin och köpa en Daytona 675. Eller ska jag köpa en MV Augusta F4. Ska jag köpa en ny Norton, de är ju sååå snygga. Fast så står sig ju de hojar vi redan har Bonneville /Thruxton sig så bra när det gäller att jämföra utseendet med allt annat som finns. Gott råd tack! Och bilder på förvirringen följer!
 

Bifogat

  • 2010-MV-Agusta-F4-8.jpg
    2010-MV-Agusta-F4-8.jpg
    208.5 KB · Visningar: 65
  • 2010-Triumph-Daytona675d.jpg
    2010-Triumph-Daytona675d.jpg
    235.2 KB · Visningar: 91
  • 2010-Norton-Commando961a.jpg
    2010-Norton-Commando961a.jpg
    179.8 KB · Visningar: 86
  • 2010-Triumph-Thruxtonb.jpg
    2010-Triumph-Thruxtonb.jpg
    244.6 KB · Visningar: 82
  • 2010-Triumph-BonnevilleSEb.jpg
    2010-Triumph-BonnevilleSEb.jpg
    230.7 KB · Visningar: 78

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BJN: Klart du ska ha en thruxton och en augusta! Men om du redan börjar tröttna på thruxtonen så gör ju norton stört coola hojar!

Edit: Hamre0: Bra jobbat! Grattis!

Ingen Göteborgare som har koll på bra däckbytare? Det lutar mot Kenneths mc som ligger bakom backaplan eftersom det är så nära mcgaraget. Dom borde ju vara lite billigare än Johans mc också.
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
BJN: Klart du ska ha en thruxton och en augusta! Men om du redan börjar tröttna på thruxtonen så gör ju norton stört coola hojar!

Edit: Hamre0: Bra jobbat! Grattis!

Ingen Göteborgare som har koll på bra däckbytare? Det lutar mot Kenneths mc som ligger bakom backaplan eftersom det är så nära mcgaraget. Dom borde ju vara lite billigare än Johans mc också.

Kenneths är hur bra som helst.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
BJN: Klart du ska ha en thruxton och en augusta! Men om du redan börjar tröttna på thruxtonen så gör ju norton stört coola hojar!

Edit: Hamre0: Bra jobbat! Grattis!

Ingen Göteborgare som har koll på bra däckbytare? Det lutar mot Kenneths mc som ligger bakom backaplan eftersom det är så nära mcgaraget. Dom borde ju vara lite billigare än Johans mc också.

Nja, tröttnat på Thruxton har jag ju inte. Det kommer jag aldrig att göra och jag skrev väl aldrig att att jag skulle sälja den?:) Snarare har jag väl tröttnat på mig själv.

Om du inte får tag på någon bra däckbytare så hör av dig. Skaffa däcket på billigast möjliga sätt och ta med det hit så hjälps vi åt. Jag har det som behövs för att byta och balansera. Det blev skitbra när jag gjorde det och köpte två däck till lägre pris än vad jag brukar ge för ett monterat, men jag är inte direkt snabb. Så krävs det några bira också för att det ska bli riktigt bra.:D
 

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Hösten är totalt förvirrande för min hjärna. Alla möjliga konstiga tankar far igenom. Om någon av er sett serien Pistvakt ( själv har jag väl gjort det typ 30 gånger eller fler) så kanske ni kommer ihåg när Olle skulle på maskerad. Han visste inte om han skulle klä ut sig till, Döden, Hitler, Alberto Tomba, Gud eller Hyland. Han höll på att bli tokig. Lite samma här. Ska jag ha Thruxen som den är eller ska jag bygga om. Ska jag sälja Suzukin och köpa en Daytona 675. Eller ska jag köpa en MV Augusta F4. Ska jag köpa en ny Norton, de är ju sååå snygga. Fast så står sig ju de hojar vi redan har Bonneville /Thruxton sig så bra när det gäller att jämföra utseendet med allt annat som finns. Gott råd tack! Och bilder på förvirringen följer!

Jag förstår dig, jobbig som f..n! Men thruxan stannar i mitt garage iaf. Jag tycker att du skall sälja SV`n om du nu måste/känner att du behöver något nytt..

Är det någon som kommer ta in Norton till Svearike?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hösten är totalt förvirrande för min hjärna. Alla möjliga konstiga tankar far igenom. Om någon av er sett serien Pistvakt ( själv har jag väl gjort det typ 30 gånger eller fler) så kanske ni kommer ihåg när Olle skulle på maskerad. Han visste inte om han skulle klä ut sig till, Döden, Hitler, Alberto Tomba, Gud eller Hyland. Han höll på att bli tokig. Lite samma här. Ska jag ha Thruxen som den är eller ska jag bygga om. Ska jag sälja Suzukin och köpa en Daytona 675. Eller ska jag köpa en MV Augusta F4. Ska jag köpa en ny Norton, de är ju sååå snygga. Fast så står sig ju de hojar vi redan har Bonneville /Thruxton sig så bra när det gäller att jämföra utseendet med allt annat som finns. Gott råd tack! Och bilder på förvirringen följer!

En ny Norton hade inte varit fel, dock lite mycket pengar.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nja, tröttnat på Thruxton har jag ju inte. Det kommer jag aldrig att göra och jag skrev väl aldrig att att jag skulle sälja den?:) Snarare har jag väl tröttnat på mig själv.

Om du inte får tag på någon bra däckbytare så hör av dig. Skaffa däcket på billigast möjliga sätt och ta med det hit så hjälps vi åt. Jag har det som behövs för att byta och balansera. Det blev skitbra när jag gjorde det och köpte två däck till lägre pris än vad jag brukar ge för ett monterat, men jag är inte direkt snabb. Så krävs det några bira också för att det ska bli riktigt bra.:D

Tack för erbjudandet! Däcken har redan kommit. Beställde från Tyskland. 1600 för fram och bakdäck inkl frakt (demon sport). Inte illa va?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top