Mitt turbobygge

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
...Vill du låna ett trådnamn, av mig?
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Nja , Du får backning på Railen , Den måste ha retur sen bör du väl ha stora spridare dessa lär väl inte passa i orginalrailen


Retur måste man ha för att hålla ner temperaturen på bränslet som annars lätt värms upp vid enkelriktat flöde

jag har inte fått spridarna ännu men jag trodde att dom var lika stora som originalet,2 steg fram ett steg bak men det kanske får bli ett universal spridarrör som får tillverkas för att passa dom.

hoppas att dom ligger i lådan idag
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
jag har inte fått spridarna ännu men jag trodde att dom var lika stora som originalet,2 steg fram ett steg bak men det kanske får bli ett universal spridarrör som får tillverkas för att passa dom.

hoppas att dom ligger i lådan idag

Här har du fuelrail för AN6 billigt och bra. :)

Keep it up!
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
kolvar

hej

nu har jag leakdown testat o kompprovat allt bara fint inget läckage så det var bara att riva isär igen:va

montera inte kolvar utan alla oljeringar det ryker så förbannat:näsblod

nu blir det en kall bira:krama
 

Bifogat

  • 002.jpg
    002.jpg
    231.1 KB · Visningar: 146
  • 003.jpg
    003.jpg
    212 KB · Visningar: 129

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej

nu har jag leakdown testat o kompprovat allt bara fint inget läckage så det var bara att riva isär igen:va

montera inte kolvar utan alla oljeringar det ryker så förbannat:näsblod

nu blir det en kall bira:krama

:hihi :hihi
 

sipe46

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Båstad
Hoj
Ducati Monster 600-98
Nu har jag sträck läst hela din 57 sidor och 1130 inlägg långa tråd, vilket bygge!
En annan hade gett upp för längesen med alla motgångar, men fan den som ger sig:)
Keep on the good work!
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Nu har jag sträck läst hela din 57 sidor och 1130 inlägg långa tråd, vilket bygge!
En annan hade gett upp för längesen med alla motgångar, men fan den som ger sig:)
Keep on the good work!

hehe ja den har varit en lång resa,man har ju gett upp ibland ja iallafall en liten stund,men har man kört en hoj med turbo så finns det inget annat och inget ska hindra en från att köra snart igen om något har gått sönder.

kul att du orkade med allt
ha det:tummenupp
 

sipe46

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Båstad
Hoj
Ducati Monster 600-98
hehe ja den har varit en lång resa,man har ju gett upp ibland ja iallafall en liten stund,men har man kört en hoj med turbo så finns det inget annat och inget ska hindra en från att köra snart igen om något har gått sönder.

kul att du orkade med allt
ha det:tummenupp

Har du kommit på varför den spikar och så?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ärs då, jag var ju där och flirtade så han blev väl distraherad. Inget konstigt om det rycker i baugetten och att man glömmer en bricka och någon kolvring *hosta* Eller så var det den där svarta sopsäcken som tog all fokus... vad vet jag.

(egentligen såg jag att det saknades men tyckte det var mer njutbart att inget säga) :banana:banana:banana

 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Ärs då, jag var ju där och flirtade så han blev väl distraherad. Inget konstigt om det rycker i baugetten och att man glömmer en bricka och någon kolvring *hosta* Eller så var det den där svarta sopsäcken som tog all fokus... vad vet jag.

(egentligen såg jag att det saknades men tyckte det var mer njutbart att inget säga) :banana:banana:banana

hehehe det ska bli ett sant nöjje att få meka med din växellåda o topp till vintern:arsele
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ojdå! kom på att jag fixar toppen själv... växellådan ger du fan i! den skall jag bonnmecka sönder själv! Här skall fan slipas i alla ledder och schimsa efter tärning och osund gissningslek!

Skall bli ett sant nöje och se om man lyckas få den att hålla längre än en säsong (som original uppenbarligen gör med mina klåpvälingar) med fulmek och alldeles för mycket öl i kombonation!

hehehe det ska bli ett sant nöjje att få meka med din växellåda o topp till vintern:arsele
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
kammar gsxr 1100 w

hej

är de någon som orkar räkna på om det skulle vara någon mening med att byta kam på min motor,tänkte att man kanske skulle kunna just som på en hayabusa använda 2 insugskammar,jag har några liggande som skulle kanske komma till andväning.

här är specen på original kammarna
Intake 49 .342" 244°
Exhaust 49 .339" 241°

man funderar hela tiden på vad man ska göra för att få mer hästar på hjulet och att få den mer lättkörd utan några svackor i motorgången,jag körde en sväng igår tankade nästan fullt o toppade den sen med e 85 med ca 3 liter och fick upp lambda värdet en bra bit så går den ju himla bra nu som den gör med 1 kilos ladd,goa powerwhelies på 4 och orkar bra upp på 5 an med heheh.men ,mycket vill ha mer:tummenupp
 

Bifogat

  • 031.jpg
    031.jpg
    238.3 KB · Visningar: 204
  • 036.jpg
    036.jpg
    242.4 KB · Visningar: 183

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
in me en insugare till. Min gick fint med en extra insugare men o andra sidan gjordes det så mycket mer under vintern så skillnaden kan ej avgöras:D
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
min turbohoj

hej

jag har funderat sedan jag var hos andersson o bänkade att det kanske inte går att kräma ur motorn mer effekt.
efter att ha tänk fram och tillbaka med att montera insprutning o byta kolvar o kammar i vinter så har jag bestämt att det blir inget mer byggande på den här hojjen:Bugar så jag vill tacka alla som orkat följa min byggtråd ända fram tills nu:Bugar:Bugar

men turbo åkandet är inte över tänker istället bygga på en gammel gixxer den gamla oljekylda där det finns mera trimmdelar till,som stoooora kolvar till turbo,kammar,så nu är frågan hur lyder receptet ska man kolla efter en bandit motor eller en 1127 med skruvvippor,vilken topp är bäst av dom gamla.

så kom igen nu med tips så blir det snart en ny byggtråd heeeeeeela vintern :tummenupp eller kanske gsxr 1000 eller kanske nått annat som går att försäkra lite billigare för jag måste ha pengar över till TURBOGREJJER
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
helt ovetenskapligt säger jag gsxr 1100 86-90. verkar finnas mest fortåkardelar till dem iaf på motospeeds hemsida.
Rekommendera busa får alla andra göra:D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top