Svenneoffer, hit och svennenoffer dit - tror det är du som ska ta några djupa andetag i dina haschrökta lungor.
I alla fall, jag läste det där citatet redan igår och det var ganska fiffigt, det jag inte förstår är varför du tycker det är applicerbart på dig själv. Du är ju bombsäker på hur det är
egentligen, gör det dig obegåvad då? Eller kan man avgöra att du är obegåvad genom din okunskap, t.ex. att du betalar dina lån själva - som du glömmer att skattebetalarna subventionerar. Om man inte vet en sådan sak, hur kan man då ge sig in i en sådan här diskussion?
Du är ju en bortskämd snorvalp, eftersom du håller på och gnäller om allt möjligt istället för att skaffa ett jobb. Du är förmodligen oförmögen att förstå att din attityd kommer begränsa dig i yrkeslivet, om du nu får något. Du vet, i verkliga livet orkar ingen lyssna på en bitter gnällspik. Jag har sett några sådana som dig under mina 12 år på arbetsplatser och ni tycker alltid att ni är behandlade orättvist, för ni har ju så fin teoretisk utbildning. Det första du behöver göra är at tförstå att din utbildning kommer inte ge dig något jobb, speciellt eftersom du inte verkar ha tillgodogjort dig kunskaperna på ett adekvat vis. Det ser jag bl.a genom din defensiva attityd samt att du vill ha ett jobb med "något inom logistik", vilket är allt från postsorterare till inköpsdirektör till lastbilschaufför till taxiåkare. Jag gissar att du själv tycker att du platsar i första hand som alternativ #2.
Det är dessutom lite svårt att hänga med i svängarna när du i ena inlägget skriver att borgarna bedriver omförpackad sossepolitik, i nästa spyr på borgarna, i följande inlägg skriver att 80% av transfereringspolitiken är identisk mellan blocken osv.
För att besvara din fråga:
Man kan hjälpa den hjärnskadade genom att inte subventionera CSN-lån till bortskämda snorvalpar. men, det är en fånig diskussion eftersom inga nedskärningar gjorts i den sektorn. Inte för att jag tror att verkligheten är så viktig för dig men ändå.