Silwer
för******
Hej, tror ochså att det är så att Rothmanslackeringarna ej salufördes i Sverige, utan det var HRC lackdesign på dessa. Undantaget Hondas 125a. Min på bild har jag köpt i Tyskland, och i Tyskland verkar det som att alla var Rothmansdesign för HRC lacken där är ovanlig. Så tydligt verkar det som valen på lackdesigner ligger på respektive lands generalagenter. 125 sålde jag för några år sedan, så de 2 bilderna är ifrån digitalkamerans första gyllene år...... inge bra!
Men RG500 kan jag ej så mycket om..... men har förstått att om man skulle få möjlighet att köra/äga en sådan skulle man ha ett brett leende!![]()
Jag tycker NS 125 R2 som den hette är snyggare än den NSR som kom efter och liknar CBR maskinerna med total inplastning, tråkig motor dock på NS 125an.
Sånna har jag ju sett några av iaf och de ser ju ut sådär, varför de ville ha hjälmfärgerna (som jag antar de inspirrades av) på NS400an här förstår jag inte riktigt, jag hade som du jagat rätt på en med Rothmanlack om jag skulle ha en.
Jag har aldrig sett några RG 500or med lucky strike lack förr heller och Suzuki var ju inte på topp föränn en hel del år efter RG500an kom, så det är troligen en lackering som gjorts senare.
De kom väl 85 och Kevin Schwantz var väl vinnare tongivande en del senare och jag vet inte hur länge RGn tillverkades.
Jag har själv enbart sett de typisk blå-vita.
Kul hoj iaf, jag hade gärna en i garaget, men alltså de här börjar bli moderna klassiker, så ni som hänger på era kan nog förvänta er att priset bara kommer öka med åren för sjyssta exemplar.
De markerar ju en tid som aldrig kommer igen.
Ingen som har en Marlborolackad RD500a?

De var kompakta och hyfsat lätta för sin tid, men en RD500 tex är tyngre än en modern litershoj.
RG500 fick kritik för att den skrapade i magkåpan lätt pga en vek bakdämpare, så jag antar att många bytt den eller på nåt sätt höjt hojen bak.
Men vi sk komma ihåg att det här ju är 25 år gamla hojar med.
De är nog inte kul att leva med utan man bör nog ha en modernare hoj för normal användning och ta söndagsturerna på 2taktarn

Last edited: