Har du tagit över efter RollerJaha. Var lite mer grejer beställt..![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du tagit över efter RollerJaha. Var lite mer grejer beställt..![]()

Har du gått och snubblat över ett lukrativt kneg eller? Först blir det nytt kamerahus, sedan stativ och paraplyer och grejer, och som grädde på moset blir det en uppsättning kompaktaggregat med softboxar och stativ och lite smågodis.Jaha. Var lite mer grejer beställt..![]()

O nej =)Har du tagit över efter Roller![]()
Äh, fick tillbaka mer norska skattepengar än vad jag räknat medHar du gått och snubblat över ett lukrativt kneg eller? Först blir det nytt kamerahus, sedan stativ och paraplyer och grejer, och som grädde på moset blir det en uppsättning kompaktaggregat med softboxar och stativ och lite smågodis.
Ett ögonblick så ska jag bara googla efter värdetransportrån den senaste månaden...![]()
Lite väl hårt skärpt kanske iaf.ЯK;4922642 skrev:För mycket editerad?
ЯK;4922642 skrev:![]()
För mycket editerad?
Lite väl hårt skärpt kanske iaf.
Nej för fan!
Det ska va intressant att se på. Jag hade velat ha taket rensat och nertonat, pölen till höger bortklonad, ljusreflektionen på det röda träet till höger nermörkat, så det inte stjäler uppmärksamhet från hojen.
Hojen är ju motivet och också en snygg hoj! way to go!
När i redigeringsprocessen kör du skärpningen? Vid raw-hanteringen? innan storleksändring? Efter storleksändring?ЯK;4923284 skrev:Det är säkert sant, jag personligen gillar skärpa väldigt mycket så jag tenderar att ta det över gränsen för vad gemene man gillar.
När i redigeringsprocessen kör du skärpningen? Vid raw-hanteringen? innan storleksändring? Efter storleksändring?
Gör man den inte vid raw-hanteringen så kan man göra den som ett av de sista saker man gör. Efter att man har minskat ner storleken. Om man först skärper allt det går och sedan minskar storleken så kan det lätt bli för skarpt.
Jo, unsharp mask brukar vara bra. T.ex. köra en kopia av grundlagret, dra på den unsharp mask man vill ha och sedan köra en lagermask på det lagret så man kan välja vad som ska vara skarpt och inte. Men det finns ju nästan hur många sätt som helst att skärpa en bild i Photoshop.ЯK;4924026 skrev:Som sista steg efter förminskning i ps. Jag borde använda unsharpen mask istället för sharpen. Får lite mer kontroll på det hela. Höjden av lathet antar jag.

Mysig smäll från kondingen när de höll på och pillrade med blixtenNyTekniks Under skalet skruvar isär en EOS500D så mycket det går: http://www.nyteknik.se/popular_teknik/under_skalet/article2469671.ece
Rätt kul att se vad en systemkamera består av, en jävla massa delar i dom! I nästa del skruvar dom isär kitgluggen, och då får man antagligen veta om det blev nått användbart av kameran när dom skruvade ihop den också![]()

Nej, den kameran har nog gjort sittMysig smäll från kondingen när de höll på och pillrade med blixten
Min gissning är att den inte kommer att fungera ordentligt efter deras små eskapader.
Det verkade ju iofs som att kameramannen blev rätt så rädd för kondingen också
Btw fotade MTB för några dagar sedan, fick denna bild men ska försöka lära mig 2:a ridån.
Hur gör man det?![]()
Precis, ett annat ord för lägga blixten på andra ridån, men det är exakt samma sakDu får kolla din kamera...
Fördelen är att blixten kommer på "rätt" ställe...dvs folk åker frammåt istället för bakåt. Sen lajjar du med blixtkompenseringen/slutartid för att få önskat resultat.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |