Vad fick dig att le idag?

Luftade en frambroms för första gången i mitt liv idag! Alldeles själv också.

:banana

Synd bara att oket är gjort i leverpastej, som en mig närstående mc-kollega uttryckte det, och att man därför inte kan få fram den där stumma känslan i handtaget trots stålomspunnet. Det handlar alltså om vinterhojen, en Honda XL600R från 1983...

Nästa luftning blir på svartviffern, som har DCBS. Om jag nu vågar... :rolleyes:

Fick vara marshal för mc-kortegen till Fjällnoraträffen i Uppsala i går kväll!

En reflektion: Lustigt att se hur vissa fotgängare rabiat håller på sin rätt att korsa ett obevakat övergångsställe trots att hon ser att det är nästan tvåhundra ekipage som ska köra förbi. Hon har rätten på sin sida förstås, å andra sidan får man inte bryta kolonner heller. :rolleyes: Hon gick över iaf, slog sig nästan fram genom motorcyklarna. Alla andra stod lugnt kvar och vinkade och fotade för fullt. Vissa människor alltså... :fatta!

Gamla Slynan gick prickfritt genom besiktningen idag, till allas stora förvåning :)
Bäst var följande konversation strax efter att han varit stenhård med decibelen på en betydligt tystare Blade:

Bes. Gubben: "Det där är ett gammalt Vance & Hines slipon va?"
Jag: "Ja?"
Bes. Gubben: "Ja då är du godkänd."

:D :D :D :tummenupp

Gamla Slynan gick prickfritt genom besiktningen idag, till allas stora förvåning :)
Bäst var följande konversation strax efter att han varit stenhård med decibelen på en betydligt tystare Blade:

Bes. Gubben: "Det där är ett gammalt Vance & Hines slipon va?"
Jag: "Ja?"
Bes. Gubben: "Ja då är du godkänd."

:D :D :D :tummenupp

Förmodligen en fd flaggvakt vid nåt nattrace på Kistarakan.

Posörgasa lite hojj på stan i mörkret. :)

Lite väl mycket mygg i ögonbrynen, men det får man ta. :D

Tog en 20-milatripp på morgonen, helt solo.
Fantastiskt skönt, ingen att tappa bort, ingen att vänta på.
Det blir fler.

Att jag lyckades installera JRE på modrens linuxmaskin så hon kan använda sin internetbank! :banana

Maken till mer tillkrånglad procedur för installation är svårt att hitta... :dummer

Att jag lyckades installera JRE på modrens linuxmaskin så hon kan använda sin internetbank! :banana

Maken till mer tillkrånglad procedur för installation är svårt att hitta... :dummer

aptitude install sun-java6-jre
på debian/*buntu

alt.
yum install java-1.6.0-openjdk
på fedora/redhat

eller vad är problemet?
:yoparty

/Anders

Kom precis tillbaka efter en rundtur i Södermanland med glass i Nyköping nere vid hamnen.
Synd bara att ingen har tid att hänga på utan e så jävla bizzy. Men jag e glad iaf.

Kom precis tillbaka efter en rundtur i Södermanland med glass i Nyköping nere vid hamnen.
Synd bara att ingen har tid att hänga på utan e så jävla bizzy. Men jag e glad iaf.

Inte som att du frågat oss andra Slöartälje-bor... :3freak
Inte vad jag sett på SH iaf.

Blev lasrad när jag gjorde en rejäl omkörning idag på en 70 väg. Antingen var dom bara ute tränade lite med Aspiranterna eller så var dom inte färdiga med etableringen av mätplatsen för jag klarade mig.
Ibland måste även jag få ha lite tur.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...