Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte ragga upp en ny framfälg, behöver därför veta diametern på framaxlen, någon som vet?
Hur hårt dra man bakaxel muttern ?
Någon xr 650 ägare som är sugen på en:
320 mm fullflytande dallára bromsskiva
Dallara bromsoksadapter
15 framdrev
Edit: pris 1200kr
Passar skivan på mitt nav från XR600 är det verkligen intressant.
Hej, det passar men tyvärr redan sålt...

Testa att lägga en annons på supermotojunkie eller thumpertalk? Borde ju vara någon som vill ha grymt trimm!Det verkar som om finanskrisen slagit till igen, diverse saker i annonsen går iväg men just trimet är det stiltje på.
Nypriset på trimet är som följer:
102,4mm Wiseco kolv inkl packningar: 3290:-
Borr och omläggning av cylinder (i Holland): 2750:-
Portning och renovering av topp inkl nya ventiler: 5150:-
Hotcam steg 2: 1895:-
+ att man får lägga till kostnad för cylinder och topp stomme: Ca 2-5000:-
Man fixar inte detta under 15000:- om man ska börja från scratch inte en chans!! Så jag tycker ju att 8500:- är ett rövarpris ur köparens synvinkel.
Mvh Christer

Tjooo alla glad.
Nu är Hornyn o Shadown såld och en crm 125cc inhandlad för att köra lite i skogen med utan service hela tiden.
Nu har jag hittat en xr650 som är sjuuukt fin. Men det jag är lite orolig över är service intervallerna o kostnaden.
Är det någon glad själ här inne som har koll på antalet mil innan service och kostnad/gång o vad som ska göras. Jag har sökt på nätet o på sporthoj men är nog sjukt kass på o söka eller så finns de ingen info
Brb o ser om någon skrivit![]()
![]()
börjar bli dags för värmehandtag snart så jag tänkte kolla om nån monterat och vart ni tar strömmen från,
en del tar ju ström till gps vid pilarna på bilden,går det o gå på där?
så här blev det till slut:
blev en batterikonvertering för vinterbruk,ger ström så det räcker till både xenonhjälmlyset och värmehandtag gott och väl plus h4insatsen finns ljus o värme i överflöd
+ström som räcker gott och väl till allt man behöver,kör heljus 60w+xenonhjälmlyse och värmehandtag utan problem,batteriet syns knappt om man inte tänker på det .xenon är värt konverteringen bara det jämför xenon hjälmlyset med h4insatsen med helljuset på trots 200w stator är hjälmlyset grymt mycket effektivare
-batteriet var jävligt o få plats med ,stora 17literstanken gick inte o använda batteriet fick inte plats då får helt enkelt skifta tank vår och höst
delar som bytts är:
stator bytt till en ricky +200w
batteri 4a m likriktare monterat bakom h kyl i egengjord hållare , laddning från baklyse till batteriet
h4 hella insats till orginallampan för o få dit en 55/60lampa istället för org 35w
tar ström till xenonhjälmlyset och handtagsvärmen från en rc-kontakt med vippbrytare på styret
Hej har nyss blivit ägare till en xr 650r -03:a och skulle rensa baken lite, då jag upptäckte att det inte fanns något under bromsglaset som sitter uppe på bakskärmen.
Är det något som ska köpas orginal eller finns det andra bra lösningar?
och går det igenom en besiktning med det som enda bromsljus.
Min koppling hugger när jag ska i väg blir bara värre å värre ju varmare den blir. VarförNär man kör märks inget. Endast från stillasående
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |