Inte bromsskivor, styrlager?

Snurrade du på hjulet utan oken och kollade så skivorna ser helt raka ut? Mät om du har indikatorklocka

Att bromsen tar av-på låter onekligen som sneda skivor (eller något som leder till att skivorna slår, ex skräp mellan nav/skiva)

Går kolvarna lätt in och ut?

Snurrade du på hjulet utan oken och kollade så skivorna ser helt raka ut? Mät om du har indikatorklocka

Att bromsen tar av-på låter onekligen som sneda skivor (eller något som leder till att skivorna slår, ex skräp mellan nav/skiva)

Går kolvarna lätt in och ut?

Jag snurrade på hjulen innan oken åkte på. Satte en träkloss mot gaffelbenet, kunde inte se att de slog nå't. Tyvärr har jag ingen indikatorklocka, men man tycker ju att nya skivor borde vara raka....

Kolvarna gick in med handkraft när jag motionerade dem och bromsarna ligger inte på.

Jag snurrade på hjulen innan oken åkte på. Satte en träkloss mot gaffelbenet, kunde inte se att de slog nå't. Tyvärr har jag ingen indikatorklocka, men man tycker ju att nya skivor borde vara raka....

Kolvarna gick in med handkraft när jag motionerade dem och bromsarna ligger inte på.

Eftersom de rör sig om låg hastighet kan du prova att plocka bort ett ok, hänga upp det i gaffeln eller nåt och sätta en träkloss (säkra det hela väl med buntband/whatever) mellan kolvarna, så kan du kontrollera en skiva/ok i taget. Efter det hade jag stramat styrlagret lite.. Lika bra att utesluta allting helt

Eftersom de rör sig om låg hastighet kan du prova att plocka bort ett ok, hänga upp det i gaffeln eller nåt och sätta en träkloss (säkra det hela väl med buntband/whatever) mellan kolvarna, så kan du kontrollera en skiva/ok i taget. Efter det hade jag stramat styrlagret lite.. Lika bra att utesluta allting helt

Har redan provat. Fenomenet fanns fortfarande kvar därför tror jag inte att skivor och ok är problemet.

Kanske är det så att jag borde strama åt styrlagret litet om inte annat så för att verkligen utesluta det som orsak....

Jag rengjorde bromsskivorna med bräkleen innan montering så det borde inte vara någon olja på dem.
Tog det ganska lugnt i början med inbromsningar nu har jag vl kört ca 25 mil så inkörningsperioden är över.

Jag rengjorde anliggningsytor på hjulet innan montering av skivor.:tummenupp

jag hade vibbar vid inbromsning förra sommaren, fel-letade som en dåre.

visade sig att gaffelbenen satt bara nån millimeter olika i höjd.
lossade klämskruvarna och knackade och dunkade på kronan/hojen, sen drog jag åt igen

kolla:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212637

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard