Instämmer.
När ska folk fatta att man inte kan testa fram kvalitet.
/Fredde
http://en.wikipedia.org/wiki/Trial_and_error
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Instämmer.
När ska folk fatta att man inte kan testa fram kvalitet.
/Fredde
Det är inte intressant om det är sanningssägande eller ej.
Tråden har fyllt sitt syfte. Biltemabelägg är av besynnerligt kass kvalité, men det finns andra fabrikat (surprise) som är lika usla men som kostar flera gånger mer än biltemas, dock fortfarande i bottensegmentet rent prisbarometermässigt varför mer inte heller kan förväntas. Dock(!), kan man med gott samvete fortsätta rulla, utan att rucka på säkerheten, och spara kaffepengar till en tank eller två.
Det måste ju vara jättesvårt att ha ett eget test som ger bättre resultat än standarderna![]()
Det jag menar är att den inte är sanningssägande och om man inte vet bättre själv då kan tro att biltemas belägg är bra, vilket är FEL! Klart att det finns andra belägg som är dåliga med det nämns inte så mycket om det i tråden....
Så du tycker att man ska fortsätta att åka med biltema belägg utan risk för sin egen och andras säkerhet, för att spara in en tank eller två?!![]()
Det jag menar är att den inte är sanningssägande och om man inte vet bättre själv då kan tro att biltemas belägg är bra, vilket är FEL! Klart att det finns andra belägg som är dåliga med det nämns inte så mycket om det i tråden....
Så du tycker att man ska fortsätta att åka med biltema belägg utan risk för sin egen och andras säkerhet, för att spara in en tank eller två?!![]()
Du har en produkt, P1 och gör 0 tester.
Du har en exakt kopia på produkt P1 dvs P2 och gör 1000 tester på den.
Vilken har bäst kvalitet, P1 eller P2? Är P2 bättre än P1?
Utvecklingsprocessen skapar kvalitén inte testerna.
/Fredde
då kan man också skryta med att p1 minsann aldrig blivit underkänd i test
Utvecklingsprocessen skapar kvalitén inte testerna.
Biltemainköparen i Kina:
- I want bike brakes. I don’t want them to break when I brake.
Billigaste kinesfabrikanten med det jordstampade golvet:
- Yes mister. They will break, I promise!
![]()
Jag bytte från tysta biltema belägg till original på Firebladen och den började gnissla.
Enda anledningen att ett belägg kan ligga hårt emot är om kolven i oket kärvar.
Annars skulle du inte få in belägget mellan oket och skivan.
Det här är ju inte särskilt komplicerat.
Men visst, belägget är naturligtvis det som ligger an så det är ju det som förstör skivan, dock är fabrikatet på belägget totalt utan betydelse.
Pollen säger ju ingenting om huruvida Biltemas belägg bromsar bättre eller sämre än andra fabriket. För att utreda det behövs ju avancerad teknisk utrustning.
Du förstår nog inte vad du läser,om det är knepigt så kan jag förklara.
Snål som man är gamblar man gärna med säkerheten, iom att kvalitén är likvärdig för andra budgetbelägg som däremot kostar lite mer än biltemas.
Läs mina tidigare inlägg så ser du att jag redan svarat på det du skriver. Mina nya belägg ligger INTE an. Mina Biltemabelägg låg an. Kolvarna kärvar INTE i oken. Puhlease...![]()
Läs mina tidigare inlägg så ser du att jag redan svarat på det du skriver. Mina nya belägg ligger INTE an. Mina Biltemabelägg låg an. Kolvarna kärvar INTE i oken. Puhlease...![]()
Men jag kör inte på budget belägg och har aldrig sagt att man ska göra det heller. Det är nog du som läst fel nånstans....
Jag föredrar original belägg! PUNKT SLUT
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |