TL-tråden - v2 !

fundrar på en tlr

Som sagt, fundrar på en tlr 1000 r

vad skall jag tänka på, se upp med, vad bör jag undvika. berätta för en oinsatt om era erfarenheter ang bågen.

Det jag vet är att försäkringpremien är ganska mänsklig, och att den är snygg.

Hur är den att köra, förbrukning, jag har hört att orginalfjädring är kass..
Berätta!

Mvh Martin

Nån som behöver byta koppling på sin TLS -97a??
Blev lite miss i beställningen så de finns en komplett sats (lameller, mellanskivor, o-ringar och fjädrar) att hämta ut på Din mc i gbg.

Bara testar mobilkameran... blev en på besten :P

95d802e5-1.jpg

Vacker som en dröm Jocke! :tummenupp :)

(Im back...)

En liten fråga.
Hur varm ska en laddregulator bli? Eller, rättare sagt, kan den bli så varm att man bränner sig på kylflänsarna?
och, om den blir så varm, är något fel då... :hihi

Min hoj ger fortfarande lite roliga fel efter några timmars körning.
Den kan säga t.ex c13 eller/och c21 (de vanligaste). Och de kommer alltid när laddregulatorn är tokvarm, och man gaaaasar på rätt bra.
Eftersom en ny sådan är rätt dyr, så vill jag ju itne "provköpa" en och testa, och köpa en begagnad är inte bra heller för den kan ju vara lika kass som min. Om den nu är kass. Det kanske är något som överladdar den??
(PS: jag vet vad felkoderna bvetyder, så ni behöver inte tokleta på vad det är :hihi )

Eller, så kan jag ju montera en fläkt som blåser på den lilla kylaren... :hihi
(problem löst...)

jag ahr ju Gap modden, så den sitter redan lite luftigare än orginal. Men, varmt blir det...
2009_Maj_DSC00124.jpg

PA070004.jpg

Annars går hon fint, och nu i ska jag fanimig lacka om tanken i samma färg som resten av hojen! har köpt allt, ink lack, som behövs nu. Nu ska jag "bara" fixa till garaget så jag kan lacka om där (dvs, fixa lite belysning. grannen flyttade och då försvann halva belysningen...) :banana

:hej

Last edited:
Om granen flyttar, var den tvungen o ta med sig belysningen då?

Trist gran.

Om granen flyttar, var den tvungen o ta med sig belysningen då?

Trist gran.

När jag flyttade följde en vägg med :D

Vacker som en dröm Jocke! :tummenupp :)

(Im back...)

En liten fråga.
Hur varm ska en laddregulator bli? Eller, rättare sagt, kan den bli så varm att man bränner sig på kylflänsarna?
och, om den blir så varm, är något fel då... :hihi

Min hoj ger fortfarande lite roliga fel efter några timmars körning.
Den kan säga t.ex c13 eller/och c21 (de vanligaste). Och de kommer alltid när laddregulatorn är tokvarm, och man gaaaasar på rätt bra.
Eftersom en ny sådan är rätt dyr, så vill jag ju itne "provköpa" en och testa, och köpa en begagnad är inte bra heller för den kan ju vara lika kass som min. Om den nu är kass. Det kanske är något som överladdar den??
(PS: jag vet vad felkoderna bvetyder, så ni behöver inte tokleta på vad det är :hihi )

Eller, så kan jag ju montera en fläkt som blåser på den lilla kylaren... :hihi
(problem löst...)

jag ahr ju Gap modden, så den sitter redan lite luftigare än orginal. Men, varmt blir det...
2009_Maj_DSC00124.jpg

PA070004.jpg

Annars går hon fint, och nu i ska jag fanimig lacka om tanken i samma färg som resten av hojen! har köpt allt, ink lack, som behövs nu. Nu ska jag "bara" fixa till garaget så jag kan lacka om där (dvs, fixa lite belysning. grannen flyttade och då försvann halva belysningen...) :banana

:hej
Tycker tanken matchar resterande rätt bra :va, vad är felet ?

Last edited:
Putte - Laddregulatorn blir alltid varm. Ordentligt varm. Men den blir varmare ju mindre övriga förbrukare som är igång, tex lyse och så. Kör du med lyset på? Hur starka lampor har du?

Nu är jag hemma från min resa igen. Hojen har gått bra hela vägen, fick svetsa ett fäste på avgasröret men det är allt som har hänt under de 407 milen vi körde. Men så när jag var ute i garaget idag upptäckte jag detta..
[YOUTUBE-ID]Po6KxqCFByw[/YOUTUBE-ID]

Utagerande av aggressioner:
[YOUTUBE-ID]g2XJU8ROW1Y[/YOUTUBE-ID]

Hej undrar om nån vet var man kan köpa lösa packningar? blev igår stolt ägare till en tls 1997:a men det läcker olja vid kopplingskåpan när hojjen blir varm antar att det är oringen som ska bytas finns dom lösa? :va

Va ska jag köpa för däck? Har kört på Pilot Power o Pilot Road 2 de senaste gångerna. Kanske dags o prova ett annat märke?

Hej undrar om nån vet var man kan köpa lösa packningar? blev igår stolt ägare till en tls 1997:a men det läcker olja vid kopplingskåpan när hojjen blir varm antar att det är oringen som ska bytas finns dom lösa? :va
Inga problem. Vilken återförsäljare som helst ska ha dem lösa.

Se bara till sen att INTE dra åt kåpan för hårt, för då börjar den läcka igen.

Ingen? Va kör du på?

Vet inte om jag frågat dig förr men vart köpte du detta hära clear cover kopplingskåpan någonstans ifrån!? är lite sugen på en sådan kåpa.

Min Tiller står avställd i garaget med helt slut bakdäck.. Tror han är lite ledsen över detta. Han är för tillfället brädad av en gsxr 1000 -05. Har dock förklarat för han att han aldrig kommer att bli såld då han är en speciell hoj!! Faktum är att Tillern är goare att köra långt på än gixxern. Gixern har ju dock en helt tokig effekt men saknar tillerns charm. Hör av dig vettja om du har vägarna förbi värmlandsskogarna så ska jag visa dig några sköna vägar. Detta gäller alla Tillersförare som åker förbi värmland.

Vet inte om jag frågat dig förr men vart köpte du detta hära clear cover kopplingskåpan någonstans ifrån!? är lite sugen på en sådan kåpa.

Min Tiller står avställd i garaget med helt slut bakdäck.. Tror han är lite ledsen över detta. Han är för tillfället brädad av en gsxr 1000 -05. Har dock förklarat för han att han aldrig kommer att bli såld då han är en speciell hoj!! Faktum är att Tillern är goare att köra långt på än gixxern. Gixern har ju dock en helt tokig effekt men saknar tillerns charm. Hör av dig vettja om du har vägarna förbi värmlandsskogarna så ska jag visa dig några sköna vägar. Detta gäller alla Tillersförare som åker förbi värmland.

Min kopplingskåpa kommer från TLZonen, Van om jag inte kommer ihåg fel.

Nu har jag i alla fall beställt nya ostar, blev Metzler. Hoppas jag blir nöjd :D

Vill gärna ha en körrapport av dina Metzler. Kör själv PP nu, men funderar på om jag ska testa nåt nytt. Har dock trivts jäkligt bra med PP, blir nog snarare att testa PP 2CT för att se om de har ännu mer av PP's bra egenskaper.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon