älskar min cbr 900 ,men

dukenuke

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
honda
den e ganska slö

honda cbr 900 96,

att få upp den på bakhjulet på 2 e lite svårt,3an absolut går ej,

vill ha en 1000,men samtidigt vill ja behålla min cbr

skulle det göra mycket skillnad om ja dreva om den???

Svar JA.

En kugg mindre fram gör stor skillnad.

Min är portad av Marklund, Dr.Bikes Luftburksmod och bestyckning samt en kugg mindre fram. Den är pigg och har ett helt annat råare sound än original.

Däremot så kan det ju vara kul att testa en modern tusen ändå...

Men försäkringen + chassit som var före sin tid gör att 96 blade är mycket körglädje för pengarna.

MVH

Jag Provade Polarns 93a :tummenupp
Å det va inge problem å få upp den på 2an:va

Lite teknik kanske lr???
Det e ju astrevliga hojar :tummenupp

Varje gång CBR dryftas och det påtalas att den inte kan wheela bara måste jag säga att jag fick upp min CBR900RR från 92 på 6ans växel. Det gick lite över 200 då, jag stod upp och taskigt med olja i framgaffeln som orsaka lite kängurueffekt (typ på 3e studset gick den upp). Men annars var 3-4 an inga problem ståendes.
Så 2an med koppling är inga problem. Men kan såklart ta lite på kopplingen i slutändan om man slirar för hårt.

visst går den upp på 2an,

men vill att d ska gå smidiagre,

nya lamellerna åker på idag :tummenupp

så det blir ut o gasa

vad ska man sätta för drev på den om ja vill dreva om den mer optimalt för bakhjulsåkning??

Fast jämföra cbr -92 och -96 är ju lite fel. -92:an är ju känd för att vara en wheeliemaskin.

jiihaa jag har en wheeliemaskin! :bananas
Jag tycker den är ganska snäll. Lyfter bara lätt när man drar ur 2an. Om man ligger över tanken. sitter man upprätt me röven mot passagerarkutsen, då jäklar behövs igen koppling.

Var inte sc28:an mindre bra att köra bakhjul med? Har hört något om oljeflödet inte blir optimalt i blocket..

vad tycker ni ja ska prova me för kugg nu då?

hur ska ja byta fram eller bak o hur många

funkar d me alla fabrikat oxå?

jiihaa jag har en wheeliemaskin! :bananas
Jag tycker den är ganska snäll. Lyfter bara lätt när man drar ur 2an. Om man ligger över tanken. sitter man upprätt me röven mot passagerarkutsen, då jäklar behövs igen koppling.

Var inte sc28:an mindre bra att köra bakhjul med? Har hört något om oljeflödet inte blir optimalt i blocket..
Tappar smörj på 3ans vevstake, jag har sett 3 såna ras, och jag har skruvat med 4 motorer till 900...

Häller man i extra olja så går det bra, har jag hört.

Inte nåt jag har prövat själv dock, en sporthoj kör man fort med.

Ska man wheela så kan man köra enduro eller motard...

vad tycker ni ja ska prova me för kugg nu då?

hur ska ja byta fram eller bak o hur många

funkar d me alla fabrikat oxå?

Byt både fram och bak. -1 fram och +2 bak.

...Eller också slänger du på en turbo så slipper du dreva om den. ;)

Jag har då aldrig älskat ett plåt/plast sjabrak, men kan ha varit nöjd för stunden.:D

har nu hadlat 2 mindre fram,

ska sättar på o provas,
Säger folk 1 mindre fram är det kanske mindre listigt att köpa 2 kugg mindre, börjar kedjan mumsa sving så kan det bli både dyrt och otrevligt i slutändan...

Sen har jag lite svårt å se varför alla måste dreva å trimma å greja så förbannat för att slanga? Folk får ju upp både moppar, guldvingar och Rocket III'or på slangen! Jag tror det sitter mer i vem som sitter i sadeln än nånting annat.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard