MotoGP 2011 - Silly Season

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Uppdaterat.

Yamaha Telefonica/Air Asia/?
Jorge Lorenzo
Ben Spies*

Yamaha Tech3
Cal Crutchlow*
Colin Edwards

Ducati Marlboro
Valentino Rossi*
Nicky Hayden

Ducati Pramac
Loris Capirossi*
Randy de Puniet*

Ducati Aspar
Hector Barbera

Abraham Ducati
Karel Abraham*

Honda HRC Repsol
Dani Pedrosa
Casey Stoner*
Andrea Dovizioso

Honda San Carlo
Marco Simoncelli
Hiroshi Aoyama*

Honda LCR
Toni Elias*

Suzuki Rizla
Alvaro Bautista

Kontrakterade förare 2011 i fet stil.
Förare med * på ny hoj.

Last edited:
Rossis hopp till Ducati skulle ju bli officiellt nu till helgen!:yoparty Varför står det Petronas inom parantes efter Yamaha???

EDIT: Fattade nu att det var ev. byta av huvudsponsor...:tungan

Tror Kallio kommer få lämna Pramac för nån annan, maken till misslyckad säsong får man ju leta efter. Sen hoppas jag Randy får en "fabriksHonda" istället för Dovi.

Tror Kallio kommer få lämna Pramac för nån annan, maken till misslyckad säsong får man ju leta efter. Sen hoppas jag Randy får en "fabriksHonda" istället för Dovi.
Trolig ersättare är Capirossi som vill bort från Suzuki till varje pris.

Sen hoppas jag Randy får en "fabriksHonda" istället för Dovi.
:va På vilka grunder? Dovi har bara missat pallen 2 ggr i år och har varit före Randy i samtliga race.
Randy har som bäst kommit 6:a och ligger just 6:a i sammandraget. Dovis sämsta placering hittills är samma som Randys bästa. Bara för han kört underhållande friskt och numera håller sig på hjulen så kvalificerar det inte automatiskt honom för fabriksteamet.

:va På vilka grunder? Dovi har bara missat pallen 2 ggr i år och har varit före Randy i samtliga race.
Randy har som bäst kommit 6:a och ligger just 6:a i sammandraget. Dovis sämsta placering hittills är samma som Randys bästa. Bara för han kört underhållande friskt och numera håller sig på hjulen så kvalificerar det inte automatiskt honom för fabriksteamet.

Fast att hoppas på en sak är väl inte samma sak som att grunda sin åsikt på statistik? Jag vill hellre se Randy än Dovi hos Repsol och därför hoppas jag dom får byta plats!

Sen hoppas jag även att Dorna får panik och inför 1000cc enhetsmotorer till nästa år så att racen blir kul & se också. Moto2 är ju sjukt mycket bättre racing än GP just nu, i mina ögon.

Troligt skifte skulle vara:

Haslam in till MGP Rizla Suzuki - Bautista ut till WSBK Suzuki

Troligt skifte skulle vara:

Haslam in till MGP Rizla Suzuki - Bautista ut till WSBK Suzuki

Haha.. lite komiskt.
Det är bara en sak man är säker på, och det är att just Bautista har
kontrakt för nästa år, vilket även står längre upp i tråden tror jag.
Och just han gissar du på att han skulle åka ut ur MotoGp :)
Nja, du får nog gissa om.

Men, Haslam in i MotoGp är kanske inte helt
fel, men tror inte det blir förräns 2012 isåfall.... OM det blir..

/Benny

Honda HRC Red Bull
Casey Stoner [1,2]
Andrea Dovizioso

Är detta fakta, eller rykten ? Känns som det kan bli ett farligt team.

Leon Haslam har varit i kontakt med Tech3 och har ett erbjudande från dom om näst år. Tydligen har WSBK teamet med Francis Batta problem med Suzuki. Batta har varit för ifrågasättande till olika löften som inte Suzuki hållt och bett om mer pengar bl.a då det saknas 5 miljoner euro i årets budget som inte täcks av sponsorer. Något har gjort att Suzuki känner sig kränkta och ingen representant från Suzuki har så här långt varit på ett WSBK race i år. Så förare i WSBK depån ser inte längre Suzuki som ett fabriksteam och letar efter andra téam.

Leon Haslam har varit i kontakt med Tech3 och har ett erbjudande från dom om näst år. Tydligen har WSBK teamet med Francis Batta problem med Suzuki. Batta har varit för ifrågasättande till olika löften som inte Suzuki hållt och bett om mer pengar bl.a då det saknas 5 miljoner euro i årets budget som inte täcks av sponsorer. Något har gjort att Suzuki känner sig kränkta och ingen representant från Suzuki har så här långt varit på ett WSBK race i år. Så förare i WSBK depån ser inte längre Suzuki som ett fabriksteam och letar efter andra téam.

hm, suzuki yoshimura factory team 2011 . . ?

Angående Suzuki tyckte jag mig höra de engelska kommentatorerna säga att Suzuki var på väg in i teamet igen. Men vi får väl se.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025