Otur med biltemas belägg.

Har dina bromsbelägg släppt från klossen?

• Antal röstningar
    0
Tycker att 8% är en VÄLDIGT hög siffra på belägg som inte fungerar, och siffran är ännu högre om man bara räknar dom som använt biltemas belägg, då är det hela 4 st av 23 vilket är över 17%....:brinnerup
Borde vara tillräckligt hos vilken firma som helst för att ta bort varan ur sortimentet!

Dom flesta firmor tar bort en vara efter ca 5% medans biltema har ca 10% har jag hört...

Tycker att 8% är en VÄLDIGT hög siffra på belägg som inte fungerar, och siffran är ännu högre om man bara räknar dom som använt biltemas belägg, då är det hela 4 st av 23 vilket är över 17%....:brinnerup
Borde vara tillräckligt hos vilken firma som helst för att ta bort varan ur sortimentet!

Dom flesta firmor tar bort en vara efter ca 5% medans biltema har ca 10% har jag hört...

Att 4 (!) personer på det här forumet har råkat ut för det är knappast statistiskt alarmerande.

Sen är det ju det där med att tolka resultat oxå.... Biltemas belägg till gathojar är inte bra! Det visar statistiken tydligt!

Hur fan vågar ni pröva billigt skit på en så viktig del på hojen.

Köper man billiga grejer e ju risken att kvallen är därefter.
Visst, du KAN bli positivt överraskad men om du INTE blir det...
Pang, bom, crash. :spenaten

True..

Jag snålade och köpte Feltemas belägg till min gamla trajja.
Lät apa om den hojen efter jag bytte. Gnisslade och levde fan.
Märke dock ingen sämre bromsverkan.

Inte??:va På just en så viktig detalj som bromsbelägg så är det FÖRBANNAT ALARMERANDE ATT EN ENDA HAFT PROBLEM med Fultemas belägg - ett klart bevis på att "snålheten bedrar visheten"...:rolleyes:

2 ST har haft problem med annat märke så ? :va

Bevis på att högt pris bedrar visheten :mad:

True..

Jag snålade och köpte Feltemas belägg till min gamla trajja.
Lät apa om den hojen efter jag bytte. Gnisslade och levde fan.
Märke dock ingen sämre bromsverkan.

Att det gnisslar behöver iofs inte vara konstigt.
Köpte sinterbelägg (sbs) till en tidigare hoj, gnisslade helvetet.. men det är normalt, bara lägga dit skrikdämpare så försvinner det.

Last edited:
Last edited:
Mailade Biltema om problemet men man fick ingen hjälp. :mad:

Ja, det är så det brukar gå till i sverige när man klagar, antingen så knyter man handen i fickan eller så skickar man ett argt mail.
Båda fallen brukar ha dålig effekt...

Nu köper iofs inte jag belägg till min hoj på biltema av den enkla anledningen att dom inte har alla belägg till min hoj. Och när jag ändå håller på så byter jag både fram och bak. Det är inte värt det för mig att åka till två olika affärer och köpa beläggen utan jag köper i en affär där jag får tag på alla beläggen samtidigt.

Jag har aldrig, någonsin bytt något bakbelägg på en hoj.
Men det är klart ...körstilarna skiftar :gnissla

För att återgå till tråden så köpte jag precis ett nytt set för 1200 pix. Prisdiffen till biltema är rätt grym...men skulle aldrig sätta dit bromsar av oviss kvalitet.

Att 4 (!) personer på det här forumet har råkat ut för det är knappast statistiskt alarmerande.
Det är fyra för många ...

För att återgå till tråden så köpte jag precis ett nytt set för 1200 pix. Prisdiffen till biltema är rätt grym...men skulle aldrig sätta dit bromsar av oviss kvalitet.

Det är fyra för många ...

Du kan få köpa bromsbelägg av mig för 1500kr/setet om du vill känna dig ännu säkrare? :tungan

ONT:
Ska ta och köpa biltemas belägg i veckan, så får vi se om dom funkar, allt jag rör rasar så det är det ultimata testet :D

denna tråd påminner mycket om tråden som handlade om biltemas hjälmar...det kom ju den samlade kundskapen på sh fram till att dom var precis lika bra som toppklass märken..

bytte till Biltemas belägg på DRZan igår, so far so good

edit: skulle nog satsa på något mer välbeprövat om det gällde gixxern

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...