Vem fick 1.36 tiden och vad körde han/hon?
Inte en blekaste men kanske inte helt otippat en Ducati iom att dom var klar majoritet =) Var polaren med Monster´n som var lite nyfiken hur han stod sig, ska höra om han har bättre koll.
Snackade men en som tävlar i supermotard och han var jäkligt sugen på detta när jag visa en bankarta, får se om han följer med nästa repa då det lutar om att vi sticker ned om några veckor igen om allt klaffar. Han i sin tur hörde vidare och någon bekant i motardkretsarna rekommenderade banan, han hade kört 1.33 där och sa att den var som gjord för motard jämfört med sporthojarna. Detta insåg man där när man hörde en av instruktörernas Duke som förmodligen låg på slirkopplingen inför förstakurvan varje varv = bra däcktjut.
Motardmarodören påstod att han brassa ur den på 6´an på rakan, jag som bromsa sent och hårt (ABS) drog min till varvstoppet på 3´an. Alltså ingen optimal eller mjuk körning från min sida men det var kul att pressa mellanåt, fick lite bastning för det när jag fått upp farten i kurvorna något och de inte kunde köra om fullt lika lätt. Optimala hade varit om de hade haft blåflaggare innan rakan men jag lärde mig att kolla om jag drog upp kö ordentligt istället.