Humlor är hårda! ops postade innan bilderna var uppe

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Humlor är hårda!

Hemkommen efter en bustur med motarden. Körde lite väl hårt på ett industriområde, blåste om en Saab kombi på bakhjulet, hastighetsmätaren visade 140 blås när jag satte ner den. Sakta ner för det var fartgupp och lite för vågat område och köra fort i längre fram.

När jag närma mig fartguppet small det bara till i hjälmen. :död Kolla mig runtomkring först för jag trodde nån kastade en sten på mig efter min lilla söndagskörning. Men såg inte en endaste människa, när jag kom hem såg jag visiret hade 5 sprickor! :gnissla Blev asförbannat och var helt bombsäker nån dratt iväg en sten på mig så hårt som det small.

Hade goprokameran på och lyckades fånga vad som hände. En satans humla träffade mig klockrent. Klart jag fått humlor i visiret förut, men denna var fan den värsta jag träffat på. :D

1:a bilden kolla mellan lägenhets husen till höger.
2a bilden kolla till vänster om den blå skylten i högerkant på bilden

Resten. SMACK!

Bildserie:

sprcktvisir1.jpg

sprcktvisir2.jpg

sprcktvisir3.jpg

sprcktvisir4.jpg

sprcktvisir5.jpg

sprcktvisir6.jpg

sprctkvisir7.jpg

Fräscht visir:
visir002.jpg

visir001.jpg

Last edited:
var glad att du inte bor i Afrika, en bekant som bott där berättade att de har stora otyg till insekter, nästan som små fåglar, han blev knockad av en när kan krockade med en av dom, mindre trevligt sa han, det gick nog inte mer än 90 km/h

fick inte bildserien att funka....

var glad att du inte bor i Afrika, en bekant som bott där berättade att de har stora otyg till insekter, nästan som små fåglar, han blev knockad av en när kan krockade med en av dom, mindre trevligt sa han, det gick nog inte mer än 90 km/h

fick inte bildserien att funka....

Haha ja det är nog inte så trevligt, en fågel skulle inte vilja träffa. De ynka kg de väger känns nog rätt bra i 100+.

Nej jag råka posta inlägget innan jag lagt in bilderna. Nu funkar det, klickbara så får man full storlek.

Humlans sista chicken-race.

Lol en duva flög rakt in i sidan på min hoj en gång, smällde till lite sen fanns det blod + fjädrar i mängder. Tur man inte fick den i huvudet.

De ynka kg de väger känns nog rätt bra i 100+.

det är nog 100 talsgram men räcker gott..., men på tal om kilon, höll på att klippa en mås och en rovfågel häromdagen :gnissla, fåglar är lite vilda, fick en i styret förra sommaren, det var inte så mysigt.

Haha ja det är nog inte så trevligt, en fågel skulle inte vilja träffa. De ynka kg de väger känns nog rätt bra i 100+.

Nej jag råka posta inlägget innan jag lagt in bilderna. Nu funkar det, klickbara så får man full storlek.

en fasan i 220 är ingen höjdare , jag vet , den rensa hojen på alla kåper på högersidan fick plocka ut den stackarns huvud i styrkronan, hojen stog på mammma åså hon är 55 år och hon fick ringa fb

Ooooo! humlor är otäcka, kan låta som pistolskott mot hjälmen 250+kmh

Otäckast hitills för mig var en trollslända på moppetiden som lyckades klämma sig in i utrymmet mellan hjälmen o örat.
Det blev ett oljud på ca 200 decibel när han försökte flyga därifrån:D

Humlans sista chicken-race.

Lol en duva flög rakt in i sidan på min hoj en gång, smällde till lite sen fanns det blod + fjädrar i mängder. Tur man inte fick den i huvudet.

Du ska nog vara glad att den tog så då.
En bekant till mig tog en duva i bröstet i en bit över 100 knyck. Tre revben gick åt helsike men han lyckades hålla sig upprätt trots det så han klarade sig utan värre skador.

Grymt cooola bilder. Jag råkar ut för nåt annoying ibland. Små insekter som träffar ventilationen på framsidan och pressas in av fartvinden ååååå PLOPP så flyger en insekt in på insidan av visiret! Men inget i närheten av den där humlan!

Jag fick en geting eller släkting till den klockrent på ventilationsgallret framför munnen när jag gasade lite på motorväg ett par veckor sen.

Låg väl i runt 150-160 när det small till och bara spruta insektsdelar innanför visiret, den delen som vingarna satt på flaxade runt ett par sekunder innanför visiret såg inte exakt hur mycket av den som var kvar så jag tänkte fan om den jäveln lyckas sticka mig i fejset, fick panik och släppte gasen och börja fippla med visiriet, fick upp det några centimeter och skiten sögs ut :jisses

Stannade till sen nästa avfart och kollade hjälmen, klockrent smack märke rakt över ventilationen som jag hade öppnat fullt pga varmt väder :D
Nästa steg kollade jag mig själv i spegeln och såg någonslags sörja på läpparna och diverse delar från flygolyckan över hela ansiktet, det var inte långt ifrån att man fick upp fikat man hade strax innan.:zpy

Behöver jag nämna att jag har börjat leta efter en trevlig snusnäsduk att ha över halsen/munnen :banana
Sån här har jag:

Bifogat

• DSCF0035.jpg
    DSCF0035.jpg
    31.5 KB · Visningar: 435
Körde igenom något jag tror va ett stim av såna lysgröna loppor, körde ca 120 och fick 4-5 st på visiret och märkte att en träffade överarmen och det snärtade till som att en miniatyrpiska hade snärtat mig :banana

Ingen skada skedd, bara förvånad av den kanske planerade kamikaze-attacken

Fyfan för det där med djur ö ht..

Klippte en en stor skata med backspegeln på bilen för nåt år sen.. smällde bara till, backspegeln var borta och bakom bilen var ett moln med fjädrar.

Lyckades med att få en geting i............mc stöveln!!!!!
Ingen aning hur det gick till, men han lämnade avtryck iform av ett stick precis nedanför skinnställets benavslut:mad:

Ooooo! humlor är otäcka, kan låta som pistolskott mot hjälmen 250+kmh

Otäckast hitills för mig var en trollslända på moppetiden som lyckades klämma sig in i utrymmet mellan hjälmen o örat.
Det blev ett oljud på ca 200 decibel när han försökte flyga därifrån:D

......................................................

He he.. Hade varit kul att bevittna! Förmodar att det var
ett jävla viftande o fepplande inte du blev kvitt den... :D

Back