Kawasaki Z750/Z1000-tråden

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Lite dum fråga kanske, och med risk för att bli dumförklarad då mitt "problem" säkert har en riktigt enkel lösning men ägaren är väl för dum för att hitta lösningen i handboken :D:D

Hur i satan öppnar man kutsen på z750 -04? :va:va Kan man ens göra det?

:krama
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Lite dum fråga kanske, och med risk för att bli dumförklarad då mitt "problem" säkert har en riktigt enkel lösning men ägaren är väl för dum för att hitta lösningen i handboken :D:D

Hur i satan öppnar man kutsen på z750 -04? :va:va Kan man ens göra det?

:krama

He he, på vänster sida under kutsen sitter det några skruvhål, ett utav dom är ingen skruv utan låset till kutsen, ner på knä o kika så ser du vilket du ska stoppa in nyckeln i.
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Hej, tänkte montera GPS på min 750 nu och tänkte modda dit ett 12v uttag, vet någon var man enklast tar ström från? Borde kunna gå att koppla in sig på ev någon kabel till lyset va?

mm, lyset borde väll funka, funderar lite på att modda ihop en laddare till min iphone under sadeln, och har också funderat på strömkällan, funderar på att ta stömmen från skyltbelysningen eftersom jag ändå plockat bort den från hojen..
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Ja då är vi inne på samma spår, min GPS är nämligen av märket Apple iphone 3gs :)

Fann en vettig hållare på mytrendyphone under bilhållare, helt vattentät med bibehållen touchfunktion :yoparty
fanns tydligen nån snubbe som monterat en sådan hållare på en moster på youtube.

Blir troligtvis att tjuva ström från positionsljus/halvljus till ett cigguttag (givetvis med en 2A minisäkring) samt en random laddare från tradera ja kom över för 38kr från HongKong :D
 

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Z-1000
Är det nån som har köpt ett högre kåpglas till sin z1000? Tycker det är svårt att komma undan fartvinden när man kommer upp i lite fart, men gör det nån större nytta med ett kåpglas från t.ex ebay? Är ju inte direkt estetiskt tilldragande men det kanske det är värt för lite komfort..:huvet
 

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Är ute efter hugger, belly pan och ev kraschpuckar till hojjen. Vart hittar man bästa priset, snabbast och säkrast leverans mm mm.
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
slip on

Hejsan, jag letar efter ett beggat slip-on till min z1000-03 men utan resultat....är det nån som har nåt liggandes eller tips var jag kan hitta ett??
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Z750 -04, Nån som vet storleken på bultarna som håller upp bakre fotpinne-hängaren? Har du koll på ungefärlig läng blir jag också glad :)

Har inte hojjen i närheten tyvärr, tänkte hämta den imon!
Bytte bort min Aprilia RSV och fick en z750 istället, svårt att avgöra om jag är nöjd men den är skön att köra, kommer nog bli endel touring!
 

Masteropas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
På G
Hej alla racing lovers,

Sitter och spanar efter begangnade z1000. Undrar om det är någon speciell årsmodell som man bör köpa efter. Vad jag menar är om det är bättre att köpa 07 istället för 03 pga. uppgraderad motor, utseende mm.

Tack på förhand
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Till alla som kanske tänkt tanken att montera sin iphone på hojen har jag goda nyheter, köpte dahon tigra's vattentäta fodral med fungerande touchmembran från mytrendyphone och den satt som ett smäck! Laddare har jag också moddat dit genom ett vanligt 12v uttag kopplat via positionsljuset! får se om jag kan knäppa några bilder när jag har systemkameran på ryggen!

Länk: http://www.mytrendyphone.se/shop/dahon-tigra-bike-25386p.html
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Till alla som kanske tänkt tanken att montera sin iphone på hojen har jag goda nyheter, köpte dahon tigra's vattentäta fodral med fungerande touchmembran från mytrendyphone och den satt som ett smäck! Laddare har jag också moddat dit genom ett vanligt 12v uttag kopplat via positionsljuset! får se om jag kan knäppa några bilder när jag har systemkameran på ryggen!

Länk: http://www.mytrendyphone.se/shop/dahon-tigra-bike-25386p.html

Då blev det en sån då, varit ute efter nån smidig vattentät hållare men inte fastnat för nån direkt, denna var clean.

Dock köpte jag den på ebay, 439 inkl frakt istället för den där sajtens 542 spänn. :yoparty
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Nån som har monterat styrdämpare på Z750?
Verkar finnas olika typer och olika priser, hade varit intressant att se vilka ni kör med!
Slänger upp en bild på min 1 vecka gamla (för mig) Z750!
 

Bifogat

  • Bild0892.jpg
    Bild0892.jpg
    164.2 KB · Visningar: 139

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Finns det styrdämpare öht för Z-serien? skulle gäääärna vilja ha en på min 750 -07a... den ter sig lite oroligt vid ordentliga nerlägg :/
 

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
tjena!

Har haft växelindicator på min hojj ett par månader nu men någon mer än jag som har det problemet att när man lägger i 6an växel så slår indicatorn över till 0 istället för 6? detta händer bara ibland någon som vet vad problemet beror på eller om det bara är tillverkningsfel?
 

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1SA
tjena!

Har haft växelindicator på min hojj ett par månader nu men någon mer än jag som har det problemet att när man lägger i 6an växel så slår indicatorn över till 0 istället för 6? detta händer bara ibland någon som vet vad problemet beror på eller om det bara är tillverkningsfel?

Jag monterade växelindicator på min z750 förra veckan, fungerar 100% inga problem(så skönt i stan)jag har slutat leta efter 7:an nu:).Den visar 0 när jag ligger i neutralen.Märket är GI Pro DS och köpt in hos bikersneed.se enkel att koppla in,en kontakt under sadeln på min Z.
Kanske du behöver lära om din indicator stod något om det i manualen men inget jag behövde göra.Mycket skön och häftig lyxpryl iallafall som jag bara måste ha:) alltid retar det någon.
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
tjena!

Har haft växelindicator på min hojj ett par månader nu men någon mer än jag som har det problemet att när man lägger i 6an växel så slår indicatorn över till 0 istället för 6? detta händer bara ibland någon som vet vad problemet beror på eller om det bara är tillverkningsfel?

Bra grej,behövs. Vad kostade och var införskaffade?
...har tydligen ingen sjunde växel jag heller....
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
kollade in z750 idag och provkörde... 2010 års modell. Grymt skön hoj att köra. Hade i princip bestämt mig för att köpa nr jag får se försäkringskostnaden :mad:

Kör idag en SV650S. Mer än fördubblar min årspremie på 10800:- om jag hoppar på en z750. Då får jag inte ens helförsäkring.

SUCK!
 
Nyheter
Stenegärd på Gränsö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Top