Fotbolls-VM 2010

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nu smäller'e! :tummenupp

Vilka har ni som favoriter? Är det kreatörerna eller strategerna som vinner årets upplaga? Europa eller Sydamerika? Hur många VM-tippningar är ni delaktiga i? Hur går det egentligen för Nordtyskarna i pölselandet, fixar de avancemang från gruppspelet? Och sist men inte minst, Nordkorea. Självklart vinner man i den inhemska pressen, men hur går det egentligen ute i vilda, vackra, världen?

Ni som inte bryr er behöver inte engagera er :)

500px-2010_FIFA_World_Cup_logo_svg.png

Jag bryr mig verkligen inte alls.
Men NU, när jag nyss slog på TV:n så jävlar...
Man kan inte vara annat än ödmjuk för en tillställning som skapar så mkt hoolabaloo. Måste vara en rent sjuk stämning.
Fotboll är för mig nejtack, men jag blir faktiskt sugen på att kika lite.
Jag håller på Guinea pga gamla vänner, är de med?

Last edited:
Äntligen dags! Har ju väntat på det här hur länge som helst nu. Kommer nog bli riktigt spännande det här! Om man ska våga sig på en gissning om vilka som tar hem hela skiten så är mina favoriter; Spanien, Tyskland och som outsider Brasilien. Får se hur mycket man hinner se dock. Kan bli svårt med plugg osv. Men man får väl prioritera. :yoparty

Jag är lite kluven... Ett par vänner kommer från chile och en vän är spanjor, så jag är lite kluven... Antar att jag kommer stötta det laget som går längst... Antagligen spanien då...

Har faktiskt Argentina som favorit. Har man spelare på topp som Tevez, Higuain, Milito och sist men faktiskt minst Messi :D så finns det nog inget lag som kan stoppa dom.
Dock har laget haft lite problem så får väl se om det ordnar upp sig.
Förutom Arg. så är ju Spanien en het kandidat.
Hoppas bara FIFA förbjuder vuvuzelan ( det trumpetliknande "instrumentet") för det är sjukt jobbigt att höra på. :mad:

Har faktiskt Argentina som favorit. Har man spelare på topp som Tevez, Higuain, Milito och sist men faktiskt minst Messi :D så finns det nog inget lag som kan stoppa dom.
Hoppas bara FIFA förbjuder vuvuzelan ( det trumpetliknande "instrumentet") för det är sjukt jobbigt att höra på. :mad:

ja FYFAN va det lät under syd afrika - mexiko, haha det var ballt första 10 sen blev det helt värdelöst faktiskt.. jag älskar läktarkultur men det där är inte i min smak.. det ska vara brutalt på läktaren! :yoparty

iaf så har jag nog ingen favorit, patriot som man är ;p men håller på England. Hade hållt på Irland om dom nu kommit med.. :gnissla (tack Hansson)

Så... Forza England och nu ska jag gå och titta till frankrike - Uruguay!! :tummenupp

Har lite spridda sympatier, dock hoppas jag mest på Spanien!!
Lite trist att inte Sverige är med i år.:(

argentina är ochså mitt favoritlag :)
måste ha med vm 1978 att göra när mario kempes var kung :)

Mitt tips är att vm blir så här

TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT TTTTUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT

Och så lite, lite fotboll också :)

Har lite spridda sympatier, dock hoppas jag mest på Spanien!!
Lite trist att inte Sverige är med i år.:(

Jag har faktiskt inte funderat så mycket på vilket land jag håller på, Europa definitivt. Tyskland kanske?

En parentes är att Nordkorea deltar, och det kommer förstås gå åt fanders. Då uppstår frågan, kommer "förrädarna" arkebuseras när de kommer hem eller kommer propagandamskineriet som vanligt ljuga ihop något dravel och påstå att de vann hela turneringen utan problem?

Jag har faktiskt inte funderat så mycket på vilket land jag håller på, Europa definitivt. Tyskland kanske?

En parentes är att Nordkorea deltar, och det kommer förstås gå åt fanders. Då uppstår frågan, kommer "förrädarna" arkebuseras när de kommer hem eller kommer propagandamskineriet som vanligt ljuga ihop något dravel och påstå att de vann hela turneringen utan problem?
De har redan vunnit. Nordkorea är ju eviga vinnare i alla mästerskap de deltar i.

Helt seriöst har Nordkorea påstått att de vunnit VM tidigare i fotboll för sin egen befolkning?

Har inte sett någon match i VM så här långt, men det har ju knappt börjat. Håller det dåliga vädret i sig kanske man bänkar sig framför TVn.

Vågar inte gissa mig på vem som vinner i år. Finns många bra lag som har kapaciteten att ta hem tävlingen.

Lite trist är det ändå att inte Sverige är med även om de inte förtjänade det så dåligt som de spelade i kvalet. Den riktiga VM känslan har inte infunnit sig hos mig.

Jag skulle hoppats på att något lag, oviktigt vilket, skulle varit totalt dominerande och vunnit alla matcher med minst tre mål och marscherat mot guld utan någon som helst spänning inblandat.

Jag gillar inte riktigt att det uppenbarligen är lika sannollikt att tippa rätt vinnare i VM som att kasta tärning.

Fotboll är inte så intressant som sport (för stor plan, för få bollar och för mycket "tysk" fotboll utan publikfriande saker). Stämningen runtomkring desto mer. Har inte sett ett vm sedan -86 och minns mycket väl "guds hand"-målet t.ex. Får se hur det blir med tittandet - det är roligare att kolla om man är flera...

Jag hatar fotboll, men jag kan titta på det om någon bjuder på öl.

Men om man ska kolla med dom där jävla tutorna i bakgrunden så kan det fan vara.
Försökte se lite på en match idag men helvete, det där håller inte. Vem orkar lyssna på den dära skiten?
Hur tänker dom?
:huvet

Man hör ju tutandet hela tiden, konstant :brinnerup

Jag hatar fotboll, men jag kan titta på det om någon bjuder på öl.

Men om man ska kolla med dom där jävla tutorna i bakgrunden så kan det fan vara.
Försökte se lite på en match idag men helvete, det där håller inte. Vem orkar lyssna på den dära skiten?
Hur tänker dom?
:huvet

Man hör ju tutandet hela tiden, konstant :brinnerup
remote_mute_button_fig.jpg

Om det är ett problem, fix it.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...