Fotosession: Suzuki GSX-R750

Sanna

Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-8R
Var ute söder om Stockholm med två goda vänner och fotade lite efter förarens önskemål. Har inte gjort sådana här fotograferingar innan så kommentarer om tråkiga vinklar eller vanliga vinklar kan ni väl spara på. Allt är fotat utan lampor, blixtrar o annat. Bara kameran och lilla jag, kul var det iaf.

Tack Jonte g och Stophe för en toppen dag!

Länk till bilderna:

http://www.flickr.com/photos/42971686@N04/sets/72157624557079653/

(Blev så konstig kvalitet när man la upp miniatyrer här)

Last edited:
Tack för kanonbilder, bra jobbat Sanna :tummenupp

.."Denna förare har inte sånna vinklar", haha haha :D

Tack för en bra dag Sanna o Kebabstophe :banana

Nu läste jag Iofs. att det här var en sån där tråd med rosa fluff-fluff i kanterna & där man bara får skriva att det var snygga bilder.. Men bultenbilder utan knäskrap? :lame

PS. Jefligt snygga bilder för att vara med så "basic" utrustning.

Nu läste jag Iofs. att det här var en sån där tråd med rosa fluff-fluff i kanterna & där man bara får skriva att det var snygga bilder.. Men bultenbilder utan knäskrap? :lame

PS. Jefligt snygga bilder för att vara med så "basic" utrustning.

Inge rosa fluff fluff please... Kom igen ba´ *Bröstar upp mig för mega kritik* ;)

Ok, here it comes.
Foto är ju trots allt en "materialsport" . Och för att lyckas med extraordinära bilder som kan jämföras med andra semiproffssessioner så måste det till dyra gluggar, xtra ljus, galen fantasi mm . Mig veterligen är du bara galen. så med andra ord ..Helt ok :tummenupp

Ok, here it comes.
Foto är ju trots allt en "materialsport" . Och för att lyckas med extraordinära bilder som kan jämföras med andra semiproffssessioner så måste det till dyra gluggar, xtra ljus, galen fantasi mm . Mig veterligen är du bara galen. så med andra ord ..Helt ok :tummenupp

Hahaha.. Jajemen.. Men om jag med min galenskap klarar mig till "helt ok" från dig så är jag mycket nöjd ;)

mycke fina bilder! får man fråga vad de e fotat med? vad hade du för ungefärliga inställning på stillbilderna resp fartbilderna (bländaröppning, tid)?

mycke fina bilder! får man fråga vad de e fotat med? vad hade du för ungefärliga inställning på stillbilderna resp fartbilderna (bländaröppning, tid)?

Jag fotar med en Nikon D5000, Det var ganska så svårt med inställningar, vet ej om man ser på bilderna men vi står i ett kalkbrott på stillbilderna så det var väääldigt vitt. =)

Vid stillbilderna hade jag en bländare på mellan 6,3-10 och en slutare på allt från 1/320-1/800 Ibland även kortare. Sen för de i fart körde jag på 1/250, bländaren pendlade mellan 6.3-11.

Man får ju pröva sig fram lite..

Jävligt bra jobbat! :tummenupp
Vet hur det är att jobba med så knepiga förhållanden.
Jag underexponerar alltid ett par steg för att kunna rädda det som räddas kan.
Tips: Ta med en stor vit skiva i papp eller liknande som reflektor, så kan du lätta upp det värsta när solljuset är för starkt. Testa använda blirren på slav, kan underlätta samma sak.

Hursomhelst, dina klienter bör vara riktigt nöjda.

Jävligt bra jobbat! :tummenupp
Vet hur det är att jobba med så knepiga förhållanden.
Jag underexponerar alltid ett par steg för att kunna rädda det som räddas kan.
Tips: Ta med en stor vit skiva i papp eller liknande som reflektor, så kan du lätta upp det värsta när solljuset är för starkt. Testa använda blirren på slav, kan underlätta samma sak.

Hursomhelst, dina klienter bör vara riktigt nöjda.

Tack för tipsen, det ska jag testa :tummenupp

Fina bilder!

Står ju dock kvar i min åsikt att "Bulten är livsfarlig, gör grusväg av skiten!"

(Det ser ut att vara fotat där?)

Last edited:
:tummenupp Heja Sanna! Missat denna tråd totalt... Så går det när man ligger i drogdimma... :crash
Mitt enda förslag, mera vinklar! Prova ställa kameran på backen, sätt den över huvudet, snedvrid, ja, du vet... man ser ut som en idiot men ibland kan man få spännande resultat även utav det! Titta bara på mig! Ser jämt ut som en idiot och levererar ingenting... såvida vi inte snackar droger numera... vem har tid att fota när man efter 2 tradolan och 8 citadon behöver en timme på sig för att finna platsen man ställde av kaffekoppen på :ätapiller Förstå att jag fick hålla i mig när jag som frisläppt inne på norrortpolisen med alla piller i kroppen såg att nycklarna satt kvar i en utav hojarna......... Men det vart roliga bilder ändå :D ..... jaja, tillbaka till ämnet!
I någon utav bilderna ser det dock ut som lite för mkt Shadow and highlights, himlen stämmer inte. Kolla det. Annars, mkt bra jobbat! Och riktigt grym på "höghastighetsbilder" har du blivit! Grym utveckling. Nu är det bara att snygga till hemsidan lite............ ;)

Schyssta bilder! Det enda jag är lite allergisk mot är att färgerna är lite väl starka här och var. Och kanske att vissa bilder är lite överskärpta.
Panoreringarna är grymma.

GILLART!:tummenupp

Jag gillar när det är lite mer asfalt framför hojen på åkbilder, så föraren har någonstans att "ta vägen". Sen kan jag hålla med eisbaer om att det är lite starka färger, men det är min högst personliga åsikt! Bara du vet hur du ville att bilderna skulle bli.

MERA :yoparty:)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back