Dags att byta den gamla luften i däcken.

Rökning

Ett tips till alla!
Vår planet blir ju mer och mer förorenad, och vi andas in mer föroreningar idag än vad vi gjorde för ett år sedan.
Gör därför som så att när ni skall byta luft i däcken så tar ni tillvara den gamla luften som är mindre förorenad och fyller den i en ballong.
Då kan ni sedan använda den att andas med efter att ni tagit en cigarett eller besökt Stockholm.
En forskare på KTH har beräknat med en ökad livslängd på ca:5 år för varje ballong man andas. Glöm bara inte att själva ballongen inte skall inhaleras!

Sist jag fyllde däcken, var det, det omvända! När jag rökat (Camel-Honda) puffade jag in i ballongen. Denna luft fyllde jag ju däcken med i våras. Nu har jag en ballong till med cigg-rök. Fast annan sort (Marlboro-Yamaha). Tror ni jag kan återannvända luften och på så sätt spara en cigg! Saknar lite Camel-Honda röken!

Börja andas.......... byt luft!:Bugar Toyman
 
Sist jag fyllde däcken, var det, det omvända! När jag rökat (Camel-Honda) puffade jag in i ballongen. Denna luft fyllde jag ju däcken med i våras. Nu har jag en ballong till med cigg-rök. Fast annan sort (Marlboro-Yamaha). Tror ni jag kan återannvända luften och på så sätt spara en cigg! Saknar lite Camel-Honda röken!

Börja andas.......... byt luft!:Bugar Toyman
Sätter du ciggfilter i ventilen innan du fyller däcken med Camelrök?
 
Sist jag fyllde däcken, var det, det omvända! När jag rökat (Camel-Honda) puffade jag in i ballongen. Denna luft fyllde jag ju däcken med i våras. Nu har jag en ballong till med cigg-rök. Fast annan sort (Marlboro-Yamaha). Tror ni jag kan återannvända luften och på så sätt spara en cigg! Saknar lite Camel-Honda röken!

Börja andas.......... byt luft!:Bugar Toyman


Hahaha :tummenupp Tack för ett gott skratt såhär på morgonen. :)
 
Ciggrök i däck??? Det ska vara BURNOUTRÖK för bästa prestanda!!!
Klart mycket MANLIGARE!!!!
 
Manligt.........

Ciggrök i däck??? Det ska vara BURNOUTRÖK för bästa prestanda!!!
Klart mycket MANLIGARE!!!!

Vadå??? Manligt! Jag har växt upp med reklamen "The Marlboro man".
Burnout rök... jävligt svårt att få in i däcken! När jag gör en burnout lämnar ju röken däcken pga värmen... har du din burnoutrök inne i däcken:va redan innan du burnar? Din fuskis!:) Toyman
 
Vulkanaska!

När jag kört länge på luften i mc-däcken brukar jag "flytta" över den till bildäcken för jag kör inte lika hårt med bilen.

Det är viktigt att byta luften ofta för annars sätter luftfiltret igen och det ger en försämrad sikt.

Hur blir det nu om man byter luft, ska en behöva vara orolig för vulcanaskan, river sönder ventilen och man åker omkull i 200! Ska byta på ett gäng hojar nu. Om man besöker Säve flygfält och tar sig ner några våningar i berget, där borde luften vara orörd. Fast det blir nog kinkigt att få dit hojarna. Åka fast för stöld utav hangarluft med doft utav gamla Draken-plan! Sikken grej!:)
 
Hur blir det nu om man byter luft, ska en behöva vara orolig för vulcanaskan, river sönder ventilen och man åker omkull i 200! Ska byta på ett gäng hojar nu. Om man besöker Säve flygfält och tar sig ner några våningar i berget, där borde luften vara orörd. Fast det blir nog kinkigt att få dit hojarna. Åka fast för stöld utav hangarluft med doft utav gamla Draken-plan! Sikken grej!:)


Jag fick faktiskt tag på begagnad luft från SAS som de använder i flygplansdäcken, den luften har lite högre densitet vilket medför att man inte behöver ha lika högt tryck i däcken å därmed sparar däck.

Kan nog säga att man kan minst köra en säsong extra på däcken nu! :yoparty
 
Glöm inte att det är lägre tryck desto högre upp man kommer, köpte hojen ca 44mil söderut och körde hem. Väl hemma efter lite tråcklande stadskörning tyckte jag att hojen betedde sig lite knepigt i sväng vid låg fart. Bokade in en tid för luftbyte i ringarna:

  • Det ska vara 2.5 bar fram
  • Det var 1.1 bar
  • Det ska vara 2.9 bar bak
  • Det var 2.0 bar

Så nu är det vetenskapligt bevisat varför det förekommer större lungor runt Stureplan än down town Borås och ni som trodde det bara var plast... Det är tur att jag har sann GP anda till körstil och höll uppe trycket styvt en bar när jag rejsade med mina packboxar hem :tummenupp
 
Mach 1

Jag fick faktiskt tag på begagnad luft från SAS som de använder i flygplansdäcken, den luften har lite högre densitet vilket medför att man inte behöver ha lika högt tryck i däcken å därmed sparar däck.

Kan nog säga att man kan minst köra en säsong extra på däcken nu! :yoparty

Gottegris! Jag som alltid viljat ha lite sådan luft, tänk om man kunde fixa lite ifrån Air Frances Concorde. Klart snabbaste hojen i stan!
 
Jag fick faktiskt tag på begagnad luft från SAS som de använder i flygplansdäcken, den luften har lite högre densitet vilket medför att man inte behöver ha lika högt tryck i däcken å därmed sparar däck.

Kan nog säga att man kan minst köra en säsong extra på däcken nu! :yoparty

Äh so yesterday! Dom kör med kväve nu p.g.a. de vanligt förekommande luftgroparna i flygplansluften.
 
Gottegris! Jag som alltid viljat ha lite sådan luft, tänk om man kunde fixa lite ifrån Air Frances Concorde. Klart snabbaste hojen i stan!

De hade vart hur nice som helst, eller från ett MIG 29...:D


Äh so yesterday! Dom kör med kväve nu p.g.a. de vanligt förekommande luftgroparna i flygplansluften.

Men de där med luftgropar hörde jag att de gälde endast om man körde i alperna på en höjd mer än 1753M/öh.
 
Jo men då glömmer du de hastiga höjdskillnaderna som det blir vid bak/framhjulsåka som det stod om i samma skrift.



Hmmm ska nog läsa hela artickeln nästa gång då, men fan de betyder ju att jag måste byta luft igen då. Är ju ett jefla meck! Eller så får jag ge fanken i att bak/framhjulsåka. Tycker nog att min kontakt på SAS borde nämnt något med, hamna i en luftgrop på bakhjulet så är man ju kokt i bajs direkt... :gnissla
 
Hmmm ska nog läsa hela artickeln nästa gång då, men fan de betyder ju att jag måste byta luft igen då. Är ju ett jefla meck! Eller så får jag ge fanken i att bak/framhjulsåka. Tycker nog att min kontakt på SAS borde nämnt något med, hamna i en luftgrop på bakhjulet så är man ju kokt i bajs direkt... :gnissla

Ja nu kan jag inte Göteborgs beläggning någe vidare men i Sthlm ansåg man att detta inte var något akut då stadens alla potthål och kullerstenar ofta tog ut effekten av luftgroparna i däcken (kaka på kaka). Dessutom anses förarna i Sthlm vara så erfarna p.g.a. alla naturliga luftgropar (de tidigare nämnda) att det ska räcka med åtgärd till näskommande service. Vid tiden då jag läste artikeln så var det fortfarande oklart om SAS skulle ta kostnaden för luftbyte.
 
Ja nu kan jag inte Göteborgs beläggning någe vidare men i Sthlm ansåg man att detta inte var något akut då stadens alla potthål och kullerstenar ofta tog ut effekten av luftgroparna i däcken (kaka på kaka). Dessutom anses förarna i Sthlm vara så erfarna p.g.a. alla naturliga luftgropar (de tidigare nämnda) att det ska räcka med åtgärd till näskommande service. Vid tiden då jag läste artikeln så var det fortfarande oklart om SAS skulle ta kostnaden för luftbyte.

Du, där har du en stor poäng.
Man skall fylla i REJÄLT med luft i däcken så att det räcker för att fylla ut ev potthål osv.
 
Ja nu kan jag inte Göteborgs beläggning någe vidare men i Sthlm ansåg man att detta inte var något akut då stadens alla potthål och kullerstenar ofta tog ut effekten av luftgroparna i däcken (kaka på kaka). Dessutom anses förarna i Sthlm vara så erfarna p.g.a. alla naturliga luftgropar (de tidigare nämnda) att det ska räcka med åtgärd till näskommande service. Vid tiden då jag läste artikeln så var det fortfarande oklart om SAS skulle ta kostnaden för luftbyte.


Med tanke på hur våra vägar ser ut här, menar förstörda med spårvagnspår å vägarbeten som aldrig tar slut så är nog detta med kaka på kaka att ta i akt här nere med. Så de blir vid nästa service som SAS luften byts. Ska nog ta å kolla med SAS ang kostnaden där med, kanske kan få igen en del av kostnaden iaf. :huvet
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top