Zzr 1100

Livar upp tråden lite. Jag har ett Muzzy-system över som suttit på en -92 zzr 1100. Fräscht och komplett men inte helt utan skönhetsfläckar, dock väldigt få. Finns i Gävle och hågade spekulanter kan skicka ett pm.
:squid
 
Har faktiskt bytt min framgaffel, generalknas på kawor; läckande packboxar. Bytte packboxar 4 ggr sedan ledsnade jag och bytte hela gaffeln och nu har de hållit tätt (ta i trä).

Jag har en 92:a, finns bilder på den i referens biblioteket hos mcpoolen http://www.mcpoolen.se/mc/1992/kawasaki/zzr1100.html

Motorraset är ett annat generalknas fast på zzr:en, smörjningen mellan 3:e o 4:e cylindern. Vad som hände med min var att jag kom åkande "lugnt" hem från jobbet, på sista raksträckan innan huset så känner jag att jag tappar ork, varvar till lite och tittar i backspegeln, en rökridå ligger tätt över den senaste kilometern. Bilarna jag kört om kan inte ha sett något utav vägen!... :rolleyes:
Eftersom jag körde 26-27 (mil per timme som man räknar på zzr:en) så kunde jag rulla hela vägen in på tomten. Väl inne vid gargaget rykte hojen som en dåligt rengjord utegrill :va .
Jag kontaktade min kompis (Reuterholt här på forumet) som tävlat med zzr motorn och bad honom om hjälp. Han sa att jag skulle strippa hojen och komma över så skulle han titta på den. När jag tog av kåporna så klånkade det till på garagegolvet, jag böjde mig ned och såg en vevaxel och lite annat där.
Ringde upp Reuterholt och frågade om inte vevaxlar och grejer skulle sitta på insidan? och det skulle de visst. Därav motorbyte som blev billigare....nu har Henning som mekade ihop den åt mig öppnat smörjkanalerna så det förhoppningsvis inte händer igen. :gnissla

Hahahaha,, fy fan vad jag känner igen detta. detta proplemet har hängt med från gpz900 kawa zx10, och alla zzr1100 (har ägt 2st -92 -98).. se till att ha olja ända upp till max gränsen, oljetrågen mellan 3/4 cylinder är inte centrerade på någon kawa. Fattar inte varför dom inte fixar det.. undras hur zx12r ser ut?? j-ligt rolig o snygg hoj annars.. någon som vill ha racksätt till hojen? för toppbox osidoväskor.. (wingrack).

Bumpar lite... är lite sugen på en ZZR 1100 från -93. Något särskilt med dom som man bör känna till?

2:an växel, vevbank eftersom oljetråget mellan 3/4 cylinder inte är centrerat, packboxarna framgaffel. Annars är det bara o smälla på stålomspunna bromsslangar fram o gasa. jo föresten, som vanligt, kolla sprickor i kåpor. Speciellt om du har -92 o äldre för då ska du kolla plasten runt bakljuset, den är tunn. pm:a mig om du har fler frågor om denna moppe..mvh.
 
Last edited:
Halloj!

Tänkt köpa mig en zzr 1100, mest då som semester tourer, eftersom jag äger en caféracer sen tidigare. Har fått nys om en -92:a som tidigare varit tysk importerad. Den har snart gått 6000 mil. Hur är det med det där med import? Ska man vara rädd för det, eller är det förlegat...? Sen, Vad väntar för service vid 6000 mil? Är 6000 mil något att vara orolig för? Något som brukar krångla vid dom milen, eller är det hållbara motorer?
 
Halloj!

Tänkt köpa mig en zzr 1100, mest då som semester tourer, eftersom jag äger en caféracer sen tidigare. Har fått nys om en -92:a som tidigare varit tysk importerad. Den har snart gått 6000 mil. Hur är det med det där med import? Ska man vara rädd för det, eller är det förlegat...? Sen, Vad väntar för service vid 6000 mil? Är 6000 mil något att vara orolig för? Något som brukar krångla vid dom milen, eller är det hållbara motorer?

Jag har en -92:a som gått 7300 mil och går som en klocka. Var noga med oljebyten och oljenivån. Packboxar framgaffel och 2:ans vxl kan krångla. För övrigt en fantastiskt kul och snabb hoj.
Lycka till!
Ps. Har ett muzzysystem över som passar om du är intresserad......Ds
 
Jag har nyss köpt min första mc, en zzr 1100 från 1990 som gått drygt 6000 mil. Grymt nöjd bortsett från frambromsen som vibrerar vid hårda inbromsningar och behöver luftas. Bor i Norrköping om det är någon som är intresserad av en gemensam runda eller kanske en mekarkväll.
 
Last edited:
:yoparty Kul att se att det finns fler än jag som tjackar en zzr 1100 som första hoj.
 
Hej.

Även jag innehar en sådan hoj, en ZZR1100 -90, ca 6500mil. Ägt den i 4år.
Så nöjd att jag börjat fundera på en lite nyare, typ en 1400.
Kan verkligen rekommendera den här modellen som touringhoj.
 
Tack för all positivitet om denna hoj. Det får bli en Zzr för min del.
 
Jag är lite sugen på att byta upp mig ett par årsmodeller från min ZX10 -88 till en ZZR1100. Har förstått att de är ganska lika varandra i mycket men om någon kan dra lite skillnader hade jag uppskattat de.

Jag är framförallt intresserad av en 90 eller 91 pga försäkringen.
 
Jag är lite sugen på att byta upp mig ett par årsmodeller från min ZX10 -88 till en ZZR1100. Har förstått att de är ganska lika varandra i mycket men om någon kan dra lite skillnader hade jag uppskattat de.

Jag är framförallt intresserad av en 90 eller 91 pga försäkringen.

Jag kan inte hjälpa dig med några skillnader, men väl tipsa om en annons: http://www.blocket.se/ostergotland/Kawasaki_ZZR_1100_27565945.htm?ca=14&w=1

Är det förresten någon som vet hur man kan få tag i en verktygssats att ha under sadeln? Jag fick inte med någon när jag köpte min zzr 1100. Om den inte går att få tag i, vad ska den innehålla?
 
Jag kan inte hjälpa dig med några skillnader, men väl tipsa om en annons: http://www.blocket.se/ostergotland/Kawasaki_ZZR_1100_27565945.htm?ca=14&w=1

Är det förresten någon som vet hur man kan få tag i en verktygssats att ha under sadeln? Jag fick inte med någon när jag köpte min zzr 1100. Om den inte går att få tag i, vad ska den innehålla?

Jo den har jag sett men annonsören svarar inte på mail och jag har 50 mil att åka för att kolla på den så den går nog bort.
 
Jag kan inte hjälpa dig med några skillnader, men väl tipsa om en annons: http://www.blocket.se/ostergotland/Kawasaki_ZZR_1100_27565945.htm?ca=14&w=1

Är det förresten någon som vet hur man kan få tag i en verktygssats att ha under sadeln? Jag fick inte med någon när jag köpte min zzr 1100. Om den inte går att få tag i, vad ska den innehålla?

Här är innehållet i satsen men det brukar bara vara tändstiftsnyckeln som är något att ha om det är trånga brunnar.

Borde finnas några på Ebay till salu, prova sök på originalnummret: 56007-1349
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    78.5 KB · Visningar: 133
  • Namnlös2.jpg
    Namnlös2.jpg
    120.1 KB · Visningar: 193
zzr

Halloj!
Var ju inne på att skaffa mig en zzr, men det blev en gpz 1100 -96 i stället. Supernöjd!!!
 
Nu har jag luftat frambromsen i hopp om att den skall kännas mindre svampig. Tyvärr blev det ingen större skillnad. :-(
Kan det vara något knas med hydrauliken i bromshandtaget? Förslag på annan åtgärd? Var köper man reservdelar till bra pris?
 
Nu har jag luftat frambromsen i hopp om att den skall kännas mindre svampig. Tyvärr blev det ingen större skillnad. :-(
Kan det vara något knas med hydrauliken i bromshandtaget? Förslag på annan åtgärd? Var köper man reservdelar till bra pris?

Lelles i uppsala. Har postorder oxå :tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top