En fråga angående snabbvänstern på Gelleråsen
Var på smc instruktörsdag på Gelleråsen för en vecka sedan, vi övade bl a sen svängpunkt mm och vi tog höjd i snabbvänstern för att att få till en snabb fin motstyrning för att få hojen falla in snabbt.
Men alla bilder/filmer jag ser på folk som sätter riktigt snabba varv på åsen, så är det snäv rak linje från hårnålen så man slickar vänstra kanten i snabbvänstern ingen höjd där inte.
Finns det rejs-puttar som tar höjd där överhuvudet taget
Gör man det så finns väl risken att man passeras på innern iaf..
Självklart så förstår pedagogiken i det hela och att öva med sen svängpunkt och få till snabb sväng där, men om det är idealsikt där..? Även när man satt o tittade i tornet på de som körde så var det ingen som direkt tog höjd där. Är det någon som anser det bra? Nu menar jag för riktiga snabbåkare/rr förare.

Var på smc instruktörsdag på Gelleråsen för en vecka sedan, vi övade bl a sen svängpunkt mm och vi tog höjd i snabbvänstern för att att få till en snabb fin motstyrning för att få hojen falla in snabbt.
Men alla bilder/filmer jag ser på folk som sätter riktigt snabba varv på åsen, så är det snäv rak linje från hårnålen så man slickar vänstra kanten i snabbvänstern ingen höjd där inte.
Finns det rejs-puttar som tar höjd där överhuvudet taget
Gör man det så finns väl risken att man passeras på innern iaf..Självklart så förstår pedagogiken i det hela och att öva med sen svängpunkt och få till snabb sväng där, men om det är idealsikt där..? Även när man satt o tittade i tornet på de som körde så var det ingen som direkt tog höjd där. Är det någon som anser det bra? Nu menar jag för riktiga snabbåkare/rr förare.
Last edited: