Rondell och taxiapa

Det var intressant att köra i Rom när det var de som skulle IN i rondellerna som hade företräde... Gör under för trafikrytmen :D

Jovisst, men situationen vi diskuterar är att det FINNS PLATS framför rödljuset. Inte fan åker jag fram och ställer mig mitt i rondelen..:fatta!

Sluta slåss :D

Taxin har väjningsplikt, ingen tvekan. För övrigt kan han inte ens se trafikljusen
9732010125235406d.jpg

Vita området är bara en upplysning eller en vädjan till "folkvettet" :tummenupp att inte blockera det, om du inte stannade där så ska taximuppen bara hålla käft.
be320101257179304.jpg

Sluta slåss :D

Taxin har väjningsplikt, ingen tvekan. För övrigt kan han inte ens se trafikljusen
Vita området är bara en upplysning eller en vädjan till "folkvettet" :tummenupp att inte blockera det, om du inte stannade där så ska taximuppen bara hålla käft.
be320101257179304.jpg

Förlåt, :krama
Skulle ha kört den här istället :7peta

Snyggt med bilderna, visar klart i min mening vad rutmönstret i rondellen handlar om.

Det är fel, det gäller inte alla rondeller. Det finns MÅNGA rondeller där det är högerregeln som gäller:tummenupp

sen om påkörning i rondell så är det oftast den som kör på som blir vållande. Men om nån hade kört på dig när du hade stått bakom rödljuset hade personen blivit vållande till olyckan:)

I sverige finns det inga rondeller där högerregeln gäller.får då är det ingen rondell. i en rondell har alltid fordonet i rondellen som har rätt att köra först.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!