Samåkning Skövde

Nu drar jag och lotta till mantorp och fotar lite hojar,,

klädsel för dagen är skinnställ, fortskaffningsmedlet är bil :D
 
ingen som har en svänghjulsavdragare till r1a har ingen laddning i min r1a
 
ingen som har en svänghjulsavdragare till r1a har ingen laddning i min r1a

mjae, har ju haft en sån hoj och skruvat isär hela motorn, men kan inte minnas hur jag gjorde, ska kolla.
Men är du säker på att felet sitter där? har du kollat allt annat "innan" svänghjulet/generatorn?
Laddregulator, klappkontakt, mm..
 
är nog laddregulatorn mätte fel när ja grejade me skiten igår kan ju ställa om voltmetern från likström till växelström va nog nån som hade bråttom igår
 
är nog laddregulatorn mätte fel när ja grejade me skiten igår kan ju ställa om voltmetern från likström till växelström va nog nån som hade bråttom igår

Att laddregulatorn lägger av är ju inte helt ovanligt. låna en av någon med en likadan hoj o testa.
Tog korsbergavägen ut med sambon i söndags o en liten runda i Hjo.
Gött
 
Min framfälg skulle behövas lagas, e lite sne. Nån som vet vart man kan göra detta för en billig penning?? Eller har nån en fälg till en gixxer 750 k8 och frammåt liggandes :) ??


Jannesson: Din framfälg passa fan inte :( Tack ändå!
 
Last edited:
Min framfälg skulle behövas lagas, e lite sne. Nån som vet vart man kan göra detta för en billig penning?? Eller har nån en fälg till en gixxer 750 k8 och frammåt liggandes :) ??



Jannesson: Din framfälg passa fan inte :( Tack ändå!

Kolla med http://www.falgfixarna.se/
Dom har lagat någon bilfälg till mig för länge sedan, vet dock inte om dom jobbar med mc fälgar.
Surt att den inte passade.
 
Min framfälg skulle behövas lagas, e lite sne. Nån som vet vart man kan göra detta för en billig penning?? Eller har nån en fälg till en gixxer 750 k8 och frammåt liggandes :) ??



Jannesson: Din framfälg passa fan inte :( Tack ändå!

I närområdet vet jag ingen fälgfixare men bäst i sverige är Intera: http://www.intera-sverige.se/
 
Tror jag mötte er gåendes på skaraborgsgatan i höjd med benidorm. Såg riktigt gött ut, många hojar ute i Söndags verkade det som..
Stämmer säkert, där nere håller vi till :)
Hur går det med R1:an? Hörde att du skaffat tillfällig garageplats i det lyxigaste industrihotellet i Skaraborg :) :)
Jag ska eventuellt ut dit en runda ikväll.
 
jag mätte upp generatorn verkar nästan hundra på de e regulatorn nu så de blir å beställa en ny imorn jävla flax ja hade i helgen att ja körde utan ljuse på så den orkade hela söndagen på kinnekulle va de nån annan änn ja på smc kurs i söndags härifrån? va en skara kille med iallafall
 
Stämmer säkert, där nere håller vi till :)
Hur går det med R1:an? Hörde att du skaffat tillfällig garageplats i det lyxigaste industrihotellet i Skaraborg :) :)
Jag ska eventuellt ut dit en runda ikväll.

Började så smått idag, får förträfflig hjälp av han som hyr garaget, så det ska säkert lösa sig. Hållar du till på västra eller östra sidan av järnvägen?
 
Började så smått idag, får förträfflig hjälp av han som hyr garaget, så det ska säkert lösa sig. Hållar du till på västra eller östra sidan av järnvägen?
Jag hyr en plats mitt i så jag har ingen egen port men ingång ungefär mitt på byggnaden måste bli på östra sidan.
 
Coolt! Skövde som gammal MC-tillverkarstad! :)

ja coolt, en polare i GBG har pratat om detta länge men inte hitta info förnns idag, han tycker jag ska starta upp märket igen, hehe

du imorrn blir det sent i leran, kom om du har tid.
 
ja coolt, en polare i GBG har pratat om detta länge men inte hitta info förnns idag, han tycker jag ska starta upp märket igen, hehe

du imorrn blir det sent i leran, kom om du har tid.

Givet! Starta upp en småskalig tillverkning av fin-fina banhojar med det namnet! :)

I morgon kan det nog passa bra med ett besök, jag ska göra ett försök till att ta mig ut! :)
 
Givet! Starta upp en småskalig tillverkning av fin-fina banhojar med det namnet! :)

I morgon kan det nog passa bra med ett besök, jag ska göra ett försök till att ta mig ut! :)

Gillar dock inte namnet alls, urfjantigt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top