MotoGP - Bwin - Jerez

Får väl ta o erkänna att Janne Blomqvist inte var så dålig ändå....
blev bättre o bättre.. men framförallt när Alex körde i RedBull RookiesCup...
där va Janne lysande! :tummenupp
Han gav oss tittare hela tiden info om hur det gick längre ner i fältet för
Alex som tyvärr inte syntes på bild.. Mycket bra gjort.
Janne är en grym F1-kommentator, och han lär sig snabbt hur RR funkar.

Får sopan Dahlbom komma tillbaka är det tamejfan skandal.

Han ville att de skulle köra lite linje i toppen för att rycka lite och inte bjuda in fler i medaljfajten. Rutin kallas det, men 19-åringarna bakom fattade inte taktiken.
Man skulle kunna påstå att det var rätt att ignorera Elias, jag menar, varför ska man köra på led som i MotoGP? Det finns ju en anledning att den klassen är tråkig att se på ibland... Nä, fajtas från start till slut! Utan underhållning sviker TV-tittarna och läktarsittarna = ingen peng i fickan vare sig för team, förare eller arrangörer.

Har nu oxo sett reprisen av helgens race och jag maste saga att Slickepinnens upptradande efter race tar lite udden av prestationen o blir bara pinsam.. Bada! Hoppa som en nystucken gris pa podiet allt blir till slut way too much fun..

Har nu oxo sett reprisen av helgens race och jag maste saga att Slickepinnens upptradande efter race tar lite udden av prestationen o blir bara pinsam.. Bada! Hoppa som en nystucken gris pa podiet allt blir till slut way too much fun..
Ja, bättre att han åker och tar sig pris, prata i en mikrofon och åter hem.

Hallå, det är hans "hemmarace" liksom!

Svensk sätt att fira kanske vore att ta en pizza och extra sallad.

Ja, bättre att han åker och tar sig pris, prata i en mikrofon och åter hem.

Hallå, det är hans "hemmarace" liksom!

Svensk sätt att fira kanske vore att ta en pizza och extra sallad.
med bearnaise på, samt en lättöl på burk!

Klart killen ska vara glad, men man kan få tycka seger-gesterna se lite töntiga ut även om de är spontana och äkta?

med bearnaise på, samt en lättöl på burk!

Klart killen ska vara glad, men man kan få tycka seger-gesterna se lite töntiga ut även om de är spontana och äkta?
Jao, kanske lite överdrift var det och Lorenzo är väl inte direkt badboy i utseendet utan det hela ser lite ja... löjligt ut. Skulle rambo däremot gjort exakt samma sak, vore det macho och folk skulle utrymma läktarna i panik för vad som ska ske! Men en spink som Lorenzo, mja. Det blir ju lite knas.

En sammanfattning är iaf att jag fått ännu mersmak av kommande race, woohoo : )

Last edited:
Fick till slut sett Moto2-racet igår. Är det fastställt var oljan kom ifrån?

Hur som helst mycket underhållande race. MotoGP-racet var inte riktigt samma nivå, även om Lorenzos och Kallios framfart var imponerande :)

Dessutom en lite rolig flashback:

PA737367.jpg

jerez_gp_rossi_gibernau.jpg

Man skulle kunna påstå att det var rätt att ignorera Elias, jag menar, varför ska man köra på led som i MotoGP? Det finns ju en anledning att den klassen är tråkig att se på ibland... Nä, fajtas från start till slut! Utan underhållning sviker TV-tittarna och läktarsittarna = ingen peng i fickan vare sig för team, förare eller arrangörer.

Visst är det härligt med unga friska tag, men för Noyes hade det varit smartare att hänga på Elías och sluta på pallen istället för att fajtas och låta Luthi, Corsi, Gadea och Simon komma ikapp och sluta sjua. Elías inser nog nu att ungtupparna inte vill/förstår att taktikköra, men han är stark nog att vinna ändå.

jag tycker det är skitkul när grabbarna bjuder på sig själva, är ju alltid samma sak annars, race, därefter podium, därefter intervju sedan bye bye.

Nästa gång får han klä på sig badbrallor i-stället :)

Undrar vad låten 3 minuter in i videon heter, när kommentatorerna på BBC presenterar banan .. nån som kan det ?

Moto2 var en frisk fläkt, jag fick ned racet igår från RU, vilka galningar... :D Klart roligaste racet på bra länge.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show