Örebro/Karlskoga

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Jag ska nog ut, men runt 13 tiden. Kolla andra örebro-tråden. Lite mer folk som ska träffas kl 13.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
JAg ska ut en liten runda. Kör till stortorget först o är väl där ca 12.15 eller strax före... sen vet jag inte var jag ska... måste va hemma igen vid 14. Ska nån med får ni gärna komma dit.
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Jag ska nog ut, men runt 13 tiden. Kolla andra örebro-tråden. Lite mer folk som ska träffas kl 13.

Tog en snabb titt i träffsektionen men såg ingen anna Örebr-tråd! Kan du länka? För om allting faller på plats följer jag gärna med! :tummenupp

Tog en snabb titt i träffsektionen men såg ingen anna Örebr-tråd! Kan du länka? För om allting faller på plats följer jag gärna med! :tummenupp

Halle7, du hittade alltså iväg till fellingsbro! Har du någon färdbeskrivning eller tips för tänkte ev. svänga förbi där idag om tid finns!
 
Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
JA, du kör förbi stortorget på trädgårdsgatan, svänger vänster i rondellen vid sjukhuset, sen höger i nästa stora korsning med trafikljus (före edn vid bowlinghallen/stationen). Sen när du kommer till bromsplan svänger du av längs den stora vägen till höger och bara följer den hela tiden. Efter det är det skyltat. Kolla hitta.se, var lätt o hitta med hjälp av det bara! Lycka till!
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Halle7, hann du se att det var mig, med skjuts, du mötte på vägen ute vid Fellingsbro! Du åkte i riktning mot Örebro. Måste säga att det var den trevligaste vägen jag åkt på hittills, avsaknad av fik väl i Fellingsbro dock... inte bra!
 
Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Halle7, hann du se att det var mig, med skjuts, du mötte på vägen ute vid Fellingsbro! Du åkte i riktning mot Örebro. Måste säga att det var den trevligaste vägen jag åkt på hittills, avsaknad av fick väl i Fellingsbro dock... inte bra!

var det du som var från sthlm? så fall hur är filingsbro jämför med bulten? :)
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
var det du som var från sthlm? så fall hur är filingsbro jämför med bulten? :)

Sanningen kan vara lite brutal men bulten är klart den bästa hojväg jag kört. Den slingrar sig mitt inne i skogen vilket innebär att du knappt passerar några hus eller hagar förutom på några platser, inte lika mkt som Fellingsbro. Kurvorna är längre och sveper mer vilker innebär burkning av hög klass :tummenupp (om man har rätt teknik vill säga :gnissla) Men i jämförelse så är det 2 ganska olika vägsträckor! Man kan säga såhär, sträckan är absolut värd 3h pina i sadeln i sommar!
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Sanningen kan vara lite brutal men bulten är klart den bästa hojväg jag kört. Den slingrar sig mitt inne i skogen vilket innebär att du knappt passerar några hus eller hagar förutom på några platser, inte lika mkt som Fellingsbro. Kurvorna är längre och sveper mer vilker innebär burkning av hög klass :tummenupp (om man har rätt teknik vill säga :gnissla) Men i jämförelse så är det 2 ganska olika vägsträckor! Man kan säga såhär, sträckan är absolut värd 3h pina i sadeln i sommar!

fan nu vart jag ju mer sugen på att köra bulten :(
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
fan nu vart jag ju mer sugen på att köra bulten :(
Käglan måste gå fort för att den ska vara kul, annars blir den långtråkig. Laxåsjöarna är fin, dock är den vägen förstörd var ialf förra året. Tur dock att Svartå finns.

Käglan var nästan helt grusfri idag, fick bara 1sten i framhjulet.
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Käglan måste gå fort för att den ska vara kul, annars blir den långtråkig. Laxåsjöarna är fin, dock är den vägen förstörd var ialf förra året. Tur dock att Svartå finns.

Käglan var nästan helt grusfri idag, fick bara 1sten i framhjulet.

jag tycker fellingsbro är rolig i min låga hastighet, men det är möjligt att den är ännu roligare när det går fort :)
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Käglan var nästan helt grusfri idag, fick bara 1sten i framhjulet.

Så du är ute o kör lite nu? Härligt :)

Jag Philsson och Erik (vet ej om han är medlem här) tog en långkörare idag

Åkte ut vid marieberg mot täby, tog bakvägarna till fjugesta, vidare mot svartå och sen kom vi upp i degerfors. Åkte genom Karlskoga och kollade läget på Gelleråsen, vidare mot hällefors och svängde av mot gyttorp.
In i Nora för att äta Nora glass, där träffa vi Phåne och Mattias från Bunkers MC. Åkte med dom bakvägen till Lindesberg och vidare där till fellingsbro, käkade flottiga burgare på "Mona Lisa" och medans vi sitter där stannar farbror blå bakom våra hojar och står där i 5min, sedan åker de vidare. Vi tog det väldigt lugnt på käglan tillbaka till Örebro, i alla fall jag och Mattias :p

Verkar ej kunna ladda upp bilder längre, weird.
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Så du är ute o kör lite nu? Härligt :)

Jag Philsson och Erik (vet ej om han är medlem här) tog en långkörare idag

Åkte ut vid marieberg mot täby, tog bakvägarna till fjugesta, vidare mot svartå och sen kom vi upp i degerfors. Åkte genom Karlskoga och kollade läget på Gelleråsen, vidare mot hällefors och svängde av mot gyttorp.
In i Nora för att äta Nora glass, där träffa vi Phåne och Mattias från Bunkers MC. Åkte med dom bakvägen till Lindesberg och vidare där till fellingsbro, käkade flottiga burgare på "Mona Lisa" och medans vi sitter där stannar farbror blå bakom våra hojar och står där i 5min, sedan åker de vidare. Vi tog det väldigt lugnt på käglan tillbaka till Örebro, i alla fall jag och Mattias :p

Slänger upp lite bilder snart! :)

Jo ställde på den gamle saken idag, så nu får det vara slut med dåligt väder.
Åkte endast genom stan, Fellingsbro och kåvivägen. Dessa grusmoppar som har satt på sportdäck borde förbjudas:D
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Det var en riktigt trevlig åkning idag, lite kallt stundvis men de står man ut me :)
trevligt folk träffade vi ju me i nora som sagt, va inte svårt o inse att det var sporthojsfolk, man har ju lärt sig vilka moppar folk kör!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Så du är ute o kör lite nu? Härligt :)

Jag Philsson och Erik (vet ej om han är medlem här) tog en långkörare idag

Åkte ut vid marieberg mot täby, tog bakvägarna till fjugesta, vidare mot svartå och sen kom vi upp i degerfors. Åkte genom Karlskoga och kollade läget på Gelleråsen, vidare mot hällefors och svängde av mot gyttorp.
In i Nora för att äta Nora glass, där träffa vi Phåne och Mattias från Bunkers MC. Åkte med dom bakvägen till Lindesberg och vidare där till fellingsbro, käkade flottiga burgare på "Mona Lisa" och medans vi sitter där stannar farbror blå bakom våra hojar och står där i 5min, sedan åker de vidare. Vi tog det väldigt lugnt på käglan tillbaka till Örebro, i alla fall jag och Mattias :p

Verkar ej kunna ladda upp bilder längre, weird.

20100502_001.jpg
 

v-master

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
karlskoga
Hoj
ducati 750ssie 01
inte fått tebax min hoj än börjar tröttna på de här vart inlämnad i 2 veckor nu å inga delar har kommit te den än :(
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Halle7, hann du se att det var mig, med skjuts, du mötte på vägen ute vid Fellingsbro! Du åkte i riktning mot Örebro. Måste säga att det var den trevligaste vägen jag åkt på hittills, avsaknad av fik väl i Fellingsbro dock... inte bra!

Haha tänkte direkt efter att det måste varit du, men var inte säker... Va det din "sambo" som åkte eller? :tuttar
Visst är den vägen bra ja? Åkte där både igår o idag, dock olika håll... Men jag kör ju som en kärring :( Höll typ 40 i vissa kurvor o 60-70 i de flesta. Måste få upp mitt tempo. :tungan
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top