Örebro/Karlskoga

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Enligt SMHI och yr så ska det regna, men bara lite, vid 12. Ska nån ut ändå? 12 vid stortorget? Det bör väl inte va för mycket folk där trots deras 1 majdemonstration?

Vi ska ut några st från norr.. ta en kopp kaffe och hjälpa Mattias att lyfta ur sin hoj från källarförrådet först nu vid 11... därefter drar vi ut en runda. Vet inte hur vi löser det smidigast.. men ring om inte annat runt 11 så löser vi det.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Tja, jag tänkte dra ut om en liten stund.
Ska ni nåt till motorbanan? Det är den vid flygplatsen va? Är det gratis o dra dit o kolla samt finns där parkeringar? Har ni inte dragit än så kan ni ju skicka ett mess om ni ser det. (0768-283359)
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Tja, jag tänkte dra ut om en liten stund.
Ska ni nåt till motorbanan? Det är den vid flygplatsen va? Är det gratis o dra dit o kolla samt finns där parkeringar? Har ni inte dragit än så kan ni ju skicka ett mess om ni ser det. (0768-283359)
om det är gelleråsen du menar så ligger det på väg mot Loka, håll mot filipstad i rondellen så kör du mot Loka sen. Går inte att missa, ja der är gratis idag. Fullt med ssk som kör idag o imorrn.
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Tja, jag tänkte dra ut om en liten stund.
Ska ni nåt till motorbanan? Det är den vid flygplatsen va? Är det gratis o dra dit o kolla samt finns där parkeringar? Har ni inte dragit än så kan ni ju skicka ett mess om ni ser det. (0768-283359)

Det är gratis och finns parkeringar, bara du åker upp vänster precis vid klubbhuset vid gokartbanan, sen vidare upp tills du kommer till depån vid alla hojarna och ställ dig där du inte står i vägen, finns ingen asfalt där så hitta något o lägga under stödet :)
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
om det är gelleråsen du menar så ligger det på väg mot Loka, håll mot filipstad i rondellen så kör du mot Loka sen. Går inte att missa, ja der är gratis idag. Fullt med ssk som kör idag o imorrn.

Är det Gelleråsen ni ska till? Eller är det banan precis vid Örebro Airport?
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Får se om man drar dit en stund, drar nog ner till stortorget kl 12, måste se om där är mycket folk o störa dem lite :yoparty
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Träffade tre pers från Norge på stortorget som varit i örebro o norrköping på besök, vilket gemenskap det är bara för man kör MC. Iofs körde två av dem Gsx-r 750, kanske va extra mycket därför :hihi
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Träffade tre pers från Norge på stortorget som varit i örebro o norrköping på besök, vilket gemenskap det är bara för man kör MC. Iofs körde två av dem Gsx-r 750, kanske va extra mycket därför :hihi

Låter som du hade roligt iaf. Var varit ute o kört både idag och igår men det är så dåligt väder här nere just nu.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Glädje i hela kroppen! :banana
Körde ut till Täby och fick prova Harrys Husa 550... sjukt så kul!!. :yoparty Han skrapa det nya stället två gånger också för att köra vidare med Ninjan med lite grus på rumpan. Kul dag!.. kanske skulle man skaffa sig en motard igen.. :gnissla
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Långtur!

Vädret ser ju kanon ut så idag blir det långtur! Om det är någon som är sugen så kan vi samlas på stortorget vid 11 kanske? Annars får ni ringa mig eller Philsson!
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Låter kul :)
Men för min del så får de bli en lite mindre tur senare idag då jag lovat o fixat grannkärringens bil idag! :(
 

matteled

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Örebro
Hoj
KTM 450 exc -04, YZF 426-01
Idag öppnar väl Smultronstället i Hjortkvarn om jag inte missminner mig!

Någon som ska dit?

MVH Mathias
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Ja, jävlar vilket fint väder. Jävla helvete att jag lovat svärfar flytta idag. Blir kanske en liten runda vid 12, men inget längre :(
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
tyvärr hann ja inte med 11tåget :( men tar en tur lite senare, blir nog en glass i nora sen åka över kga - degerfors - svartå - fjugesta hemöver!
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
har alla redan hunnit iväg från sina datorer ut i det fina vädret eller planeras det förtfarande körning?
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Jag sitter här än iaf, :( ska göra klart allt här sen blir det en tur oavsett vad det blir för väder i eftermiddag.
Ska se till o få en noraglass idag
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top