Tunnhåriga, förenen eder!

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
...

Jag har inget att säga, bara att det är jobbigt när man har mer hår i näsan än på huvet.

Jag har testat att raka skallen, men ser bara ut som nån i "3 vänner och Jerry" eller vad nu vattenskalleserien hette.

Hatt är bra, då ser man lagom underlig ut, även om de flesta tycker att man bara ser mongo ut.

Mössa är bra, men det blir varmt som fan när man är inomhus, dessutom ser jag - vi återkommer till det - mongo ut i de flesta huvudbonader.

Funderar lite på om det var ett straff att jag skulle få alla mina pärons dåliga sidor, farsan var Errol Flynn x 2, morsan är trots dryga 60 skitsnygg. Deras dåliga DNA har jag.

Genetiskt avskräde.

Min flint som ser helt idiotisk ut, eftersom jag har ett huvud som ett Conehead ser det inte ok ut, vare sig med eller utan hår.

Jag har alltså hur mkt hår som helst, men en "sträng" som går över huvudet. Som är illa bevuxen.
Tunnhårighet/rakat är ju bra om man är ok med det.

Men vi/ni som är tunnis på huvudet, och det ser efterblivet ut, känns det ok?

Låt växa ut,kamma över!

Eller så tar du aldrig av hjälmen.....:)

Henrik

Min morfar var en klok man. Han sa att det inte växer mossa på ädelstenar.

:tummenupp

Men faktiskt kan jag förstå TS problem, även fast jag inte har problemet själv... kör rakat och fått komplimanger från t.o.m frisörskor om hur bra jag passar i det. :yoparty
En kompis till mig som gärna vill köra rakat kan inte göra det för huvudformen inte är "gjord för det" så det ser för täskigt ut...

Så det gäller helt enkelt att hitta sin stil och köra på det... men hur man än väljer att göra så tar det ett tag att vänja sig.

:tummenupp

Men faktiskt kan jag förstå TS problem, även fast jag inte har problemet själv... kör rakat och fått komplimanger från t.o.m frisörskor om hur bra jag passar i det. :yoparty
En kompis till mig som gärna vill köra rakat kan inte göra det för huvudformen inte är "gjord för det" så det ser för täskigt ut...

Så det gäller helt enkelt att hitta sin stil och köra på det... men hur man än väljer att göra så tar det ett tag att vänja sig.

Jag har inte ens sett Coneheads, men vet att jag ser ut som de gör.
Och en comb-over känns inte direkt het.
Funderar på att operera in fjädrar och lite neonljus i skallen.
Kan man inte vara snygg så kanske man kan vara flamboyant. (?)

Jag har inte ens sett Coneheads, men vet att jag ser ut som de gör.
Och en comb-over känns inte direkt het.
Funderar på att operera in fjädrar och lite neonljus i skallen.
Kan man inte vara snygg så kanske man kan vara flamboyant. (?)

Nja, ärligt talat så kan jag rekommendera en rakning och sen att du håller efter det i 3mån... då kommer du ha vant dig. Det är nog det som det handlar om.

Det gäller även de i din omgivning.

Coneheads:
coneheads1245765854.jpg

Va tacksama själv har man så mkt hår att man ser ut som en svamp hur man än gör, hade varigt kungligt på 70talet...

Va tacksama själv har man så mkt hår att man ser ut som en svamp hur man än gör, hade varigt kungligt på 70talet...

Varför ska de vara tacksamma för att de inte har hår på huvudet?
Du kan ju välja. Raka av det om du inte vill ha hår.
Jag har i alla fall inga som helst anlag för håravfall på någon sida av släkten. Och det ju en förbannad tur med tanke på längden jag valt att ha. En har noterat redan nu att folk i ens egen ålder(22-25 ikring) börjat tappa. Enstaka har mer eller mindre förlorat allting redan. Måste kännas hopplöst, förutsatt givetvis att man inte trivs i rakat.

Det gäller att ha självinsikt att inse när det är dags att raka av sig håret. Vill man inte ha det helt kalt så går det att köra med några milimeter kvar.

Bifogat

• greider.jpg
    greider.jpg
    12.4 KB · Visningar: 551
Överkamning funkar fint!

Man bör nog inte bo i Skåne då. Minns en gammal lärare jag hade som gick över skolgården. Hela flinten kom fram när vinden tog tag i hans hår. En syn jag aldrig kommer att glömma. Stackaren hade nog stora komplex.

Ett alternativ till det är ju att skaffa sig en tupé. Hårtransplantationer tror jag inte på. Förr eller senare blir man antagligen tunnhårig igen och då har man en snygg ärrbildning i huvudet. Tror inte heller på dessa mirakelmedel som ska få håret att växa igen. Finns det någon som med framgång använt sig av dem?

Inget av ovan nämnda har varit något alternativ för mig. Jag skaffade mig en rakapparat och ställde in den på 3 mm och trivs alldeles utmärkt med det. Vid det här laget har jag nog tjänat en och annan krona genom åren på att inte behöva gå till frisören.

Tror inte heller på dessa mirakelmedel som ska få håret att växa igen. Finns det någon som med framgång använt sig av dem?
Grejen med de flesta av de är väl att de ska bromsa upp håravfallet? Sedan kan det stå något på förpackningen om att vissa har upplevt en viss återväxt av tidigare förlorat hår.

Och hur mäter man om håravfallet verkligen bromsas upp, eller om det bara är så att försökspersonen är inne i en period då den tappar lite mindre hår? :va

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...