Panik, behöver bot!

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag tror jag slog huvudet i fjol när jag vurpade. Efter vurpan satt jag och surfade lite hojar eftersom min inte var körbar och snubblade över en custom! Inte nog med det, jag tyckte den var snygg!
Hojen det handlar om är en Kawasaki VN 900 custom -09. Det är nog den ända customhojen jag skulle kunna tänka mig, allt annat ser ju ut som skit (det mesta IAF).
Hjälp mig nu! Hur råder jag bot på detta sjuka beteende!?

kawasaki-vn-900-custom-special-edition-lateral-derecho.jpg

Kom hit så ska jag berätta för dig hur världen skulle fungera om du skaffade en sån.

Ja, en burgare på max och bli talad till rätta verkar behövas. Jag är orolig för mig själv, men det är väl första steget till tillfrisknande va? Att man vet att man har ett problem alltså.

Åk till en trajjadealer, ta med dig en kompis som kan dunka dig i knoppen för säkerhets skull, och kolla på speedmastern, den läckraste mellanklassaren i mina ögon, lite mindre vikt, lite mer effekt, lite snyggare, lite mer attityd..

Själv går jag efter ett helt liv som anticustom plötsligt i customtankar, gissar det har med både ålder och huvudbonk att göra, men för mig lutar det åt en provkörning av en Victory Hammer S..

Åk till en trajjadealer, ta med dig en kompis som kan dunka dig i knoppen för säkerhets skull, och kolla på speedmastern, den läckraste mellanklassaren i mina ögon, lite mindre vikt, lite mer effekt, lite snyggare, lite mer attityd..

Själv går jag efter ett helt liv som anticustom plötsligt i customtankar, gissar det har med både ålder och huvudbonk att göra, men för mig lutar det åt en provkörning av en Victory Hammer S..

Har också varit totalt anti-custom hela livet, nu är inte jag speciellt gammal (26) så jag är orolig att jag skadat huvudet mer än jag trodde...
Man vet ju hur farliga dom där customhojjarna är, går inte att svänga, dålig bromsar och allt vad det är. Kanske det är det man är ute efter? Livvin on dä wajld sajd. "Sätter jag mig på en sådan där så kör jag ihjäl mig DIREKCT!"

Missförstod rubriken och trodde du ville ha böter, och det skall man nog ha om man överväger en sådan!

Ligger något i det.

Last edited:
Nästa gång jag åker upp till stugan i Lillhärdal så åker jag förbi Sveg och letar upp dig ifall det blir byte från sporthoj! ;) Får du verkligen in en custom i ambulansen? :D

Du måste verkligen slagit huvet hårt när du vurpa! Att köra en custom hoj på under 1000cc det är inte ok!!! Det är verkligen inte det!!!

Det är nog dags att vakna ur din koma nu!

Köp en gixxer tusen och du kommer bli en ny människa! :tummenupp

Man vet ju hur farliga dom där customhojjarna är, går inte att svänga, dålig bromsar och allt vad det är. Kanske det är det man är ute efter? Livvin on dä wajld sajd. "Sätter jag mig på en sådan där så kör jag ihjäl mig DIREKCT!"

Ligger något i det.

Äh, det kanske låg nått i det påståendet när det gäller gamla shadows, viragos eller, brrrr, intruders. Men dagens custom järn kan oftast både svänga och bromsa ordentligt. Ok, det är ju inga sporthojs prestanda, men man ska inte jämföra äpplen och päron, men de klarar svängandet och bromsandet galant nuförtiden.
Var väldigt anticustom jag med förr i tiden, men nu när jag provkört en del nyare så ser jag tjusningen. Det är rätt skönt att sitta bekvämt, fötterna framåt och greppa ett tjockt lågt styre och pälsa på i lagom mak med fotpinnsskrap...att pusha hojen och ändå få tid till att njuta av åka lite hoj, istället för att vara på helspänn och köra skiten.
Självklart ska man ha sporthojskläderna på, det känns jävligt rätt etfersom det är extremt få som har det.

Beakta följande
Ingår reflexväst/har du egen?
Bred last utbildning?
Antar att de körs med C-kort med tanke på vikten?
har du liktornar, grå starr och gikt?
Då är du som klipp och skuren.

Annars, skämmes ta mig fan :mad::D

• Gilla
Reaktioner: SGM
Naj, den var inte snygg. För tankarna till en galosch eller nåt annat buttigt.

Då är ju denna coolare:

trike.jpg

Last edited:
Här har du en cool custom hoj (Honda)! Provsatt den idag bara för skojj skull i samband med provkörning av den nya Bladen!

Bifogat

• DSC00034nn.jpg
    DSC00034nn.jpg
    243.8 KB · Visningar: 274
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back