Ännu en anledning att älska USA

När man ser sig tvingad att förbjuda mänsklig beröring så är det nog dags att ta sig en funderare på vilket sorts samhälle man egentligen är påväg mot.

När man ser sig tvingad att förbjuda mänsklig beröring så är det nog dags att ta sig en funderare på vilket sorts samhälle man egentligen är påväg mot.

Du missar målet fullständigt.
Aftonbladetfieringen av inlägget med att betona egentligen var dock stiligt!

Åhå, sedär. Med vilken grund har herr Foliehatt dragit den fåniga slutsatsen då? :)

Att en demokrati drabbas av medeltida vanföreställningar och ställer in en bal för att ett lesbiskt par annonserat att de vill gå på festen.

Frihet för dig är att kunna ställa in fester för att homosexuella personer vill medverka på dom. Frihet för mig är att tillåta homosexuella personer att medverka på dessa fester på samma villkor som alla andra.

Frihet för dig är att kunna ställa in fester för att homosexuella personer vill medverka på dom. Frihet för mig är att tillåta homosexuella personer att medverka på dessa fester på samma villkor som alla andra.

Frihet för dig är att homosexuella personer får gå på vilken fest de vill i vilken utstyrsel de vill vad arrangören än tycker. *

Frihet för mig är att homosexuella personer får arrangera fester i vilken form de än önskar.

Det här börjar ju bli poetiskt.

* läderhomon på Victorias bröllopp är en retighett!!!!!!!!!111111

Frihet för dig är att homosexuella personer får gå på vilken fest de vill i vilken utstyrsel de vill vad arrangören än tycker. *

Frihet för mig är att homosexuella personer får arrangera fester i vilken form de än önskar.

Det här börjar ju bli poetiskt.

* läderhomon på Victorias bröllopp är en retighett!!!!!!!!!111111

Det har aldirg kommit på frågan att homosexuella skulle dyka upp i endast läderstring på skolbalen - det är din egen fördomsfulla föreställning. Problemet är att rektorn valde att ställa in balen för att han drivs av sin egen konsverativa moralpanik och inte kan acceptera medverkan från personer vars sexualitet skiljer sig från den fromma konventionella heterosexualiteten. Diskriminering kallas det, inte frihet.

Det har aldirg kommit på frågan att homosexuella skulle dyka upp i endast läderstring på skolbalen - det är din egen fördomsfulla föreställning. Problemet är att rektorn valde att ställa in balen för att han drivs av sin egen konsverativa moralpanik och inte kan acceptera medverkan från personer vars sexualitet skiljer sig från den fromma konventionella heterosexualiteten. Diskriminering kallas det, inte frihet.

Problemet är att du vill att någon högre makt, förmodligen Staten/Storeboro, skall bestämma hur folk har sina fester. Du har milt sagt en grumlig syn på frihet och demokrati. Om någon ville förbjuda bögar att ha fest så vore denne lika dum i huvudet, men om någon inte vill ha HBT-manifestationer - vilket det aktuella fallet innebar - på sin skolbal så är det inte ett problem för andra än navelskådande dumhuvuden, kommunister eller lättkränkta introverta idioter - välj en kategori. Och sedan kan du sluta upp med att väva in massa egna korkade tolkningar i händelseförloppet, på dig låter det som att du tror att det är en fråga om huruvida homosexuella får gå på fest eller inte. Lyckligtvis tror jag få eller ingen tar dig på allvar så skadan torde vara minimal. Läs gärna på innan du lägger dig i nästa gång, konstigt - var har jag hört det resonemanget förr? :va

Constance McMillen, an 18-year-old student at Itawamba Agricultural High School in Fulton, Mississippi, asked to be able to take her date. The school's board objected – and to McMillen wanting to wear a tuxedo – so the American Civil Liberties Union got involved, pointing out the discrimination issue.

http://www.guardian.co.uk/world/richard-adams-blog/2010/mar/11/lesbian-prom-mississippi-cancel

Om du inte vet det, i din kofta och Kånken, så är Tuxedo engelska för "smoking" vilket runt hela västvärlden är ett plagg för herrar. Det är förstås en manifestation att gå i smoking som kvinna eller i klänning som man. Som man bäddar får man ligga, om man vill manifistera sin "frihet" genom att spöka ut sig - i läderkallingar eller klänning eller vad fan som helst - får man också vara beredd på att inte hela världen lägger sig platt och applåderar ens trams, även om det är vad vi är vana vid i den här delen av Sverige.

Sydstaterna ruLeZ!!!!!!!!!!!!1111111

Last edited:
Usch nej, det tycker inte jag. Kanske du då, med ditt lyncha-78-åringen-upplägg från i morse.

Men snälla du, jag har ju försökt förklara att jag inte gillar lynchningar, varken av gamla tanter eller andra.

Klanen är för övrigt en omistlig del av sydstaternas kulturarv. De berikar numera såväl sina grannar i norr som vissa här i Europa med sina väl underbyggda idéer om vikten av rasåtskillnad etc.

Det är väl bäst att lägga till en :rolleyes för säkerhets skull eftersom du tydligen missade den i föregående inlägg.

Menar du att han som vanligt inte kan tillgodogöra sig information på ett adekvat vis?

Oh nej, det vare mig fullständigt främmande att tillvita Markus den typen av brister... fast å andra sidan; att vilja är att kunna sägs det. Det måste ju innebära att vill man inte så kan man inte. Du kanske har rätt ändå ...:D

Klanen är för övrigt en omistlig del av sydstaternas kulturarv. De berikar numera såväl sina grannar i norr som vissa här i Europa med sina väl underbyggda idéer om vikten av rasåtskillnad etc.

Kul det passar våra klanmedlemmar i liknande lakan/kläder - även de vill ha världsherravälde, åtskillnad och blabla. Samma metoder också, lynchning på parkeringsplats t.ex.

Menar du att han som vanligt inte kan tillgodogöra sig information på ett adekvat vis?

Ömma tår i Södertörn? :D

Last edited:
Även terrorister har rätt att försvara sig... med vapen åtminstone :D

http://www.nytimes.com/2010/05/06/opinion/06gcollins.html?hpw

Fantastiskt! :tummenupp

"The subject of guns turns Congress into a twilight zone. People who are perfectly happy to let the government wiretap phones go nuts when the government wants to keep track of weapons permits. A guy who stands up in the House and defends the torture of terror suspects will nearly faint with horror at the prospect of depriving someone on the watch list of the right to purchase a pistol."

Fantastiskt! :tummenupp

"The subject of guns turns Congress into a twilight zone. People who are perfectly happy to let the government wiretap phones go nuts when the government wants to keep track of weapons permits. A guy who stands up in the House and defends the torture of terror suspects will nearly faint with horror at the prospect of depriving someone on the watch list of the right to purchase a pistol."

Åh, har du hittat en Göran Greider i USA?

:banana

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...