Nu kommer foliehatten slå i stora folieboken, se att 96% av alla fångar är muslimer, bli arg på sig själv för att han tog upp ämnet och sedan inte återvända till OT på ytterligare 2 månader.
Usch vad du är elak.
Tvärtom, du påstår att religiösa har bättre moral än oss ateister, och vill att jag ska tro på det utan att du visar upp något som stöder påtalandet!? Nu brukar du ju av princip aldrig göra det men som ett litet undantag kunde det ju vara kul att visa hur du vet detta.
Fast jag utgår ifrån att du med moral menar något mer än att man säger att man har det utan att det på något sätt omsätts i praktiska handlingar. Praktiska handlingar kan i så fall mätas och är i så fall med stor sannolkhet också mätta och om de kristna hade detta svart på vitt kan du vara säker på att de/ni skulle rubba my nose in it. Nu gör ni inte det så jag antar att det inte finns något stöd för ditt påstående.
Religion studeras inte i Sverige men som du väl vet har sekulariserade Sverige (och Norge, Finland och en massa andra låg religiösa länder) lägre kriminalitet än mer religiösa länder? Om vi håller oss till den kristna världen kan man tänka USA, Mexico, Columbia, Ryssland, Italien m.m. Visst spelar annnat in men det är ju svårt att påstå annat än alla de goda moraliska medborgarna i de länderna inte har lyckat bygga upp länder som ser ut att vara baserade på moral.
Vidare har som sagt ingen, vad jag vet men du vet kanske bättre, mördats, plågats eller misshandlats för att de inte varit ateister medan det varje dag mördas personer som inte har rätt tro. Religiösa har slaktat hela befolkningar, krigat och med andra maktmedel försökt tvinga andra personer att tänka på speciella sätt. Plus de nu omskrivna sexuella övergreppen som kyrkan utsätter barn för.
Fast allt sådant är ju knappast moraliska problem om man har möjligheten att be Gud om ursäkt och moral bara handlar om vackra ord och krav på andra....
Sedan kan man ju fråga sig hur god moral man har om ens handlingar ska styras av rädsla för straff eller önskan om belöning från en högre makt och inte av intresse och omsorg för andra personer!
men som sagt: Vi skiljer oss åt, du har besämt att kristna har bättre moral än oss ateister så då är det väl så...
För övrigt fattar jag inte var min klädsel har med detta att göra!? Jag gillar glansen i en foliehatt och anser att en moralsikt högtstående person som du borde acceptera detta!