Ännu en anledning att älska USA

Å ändå är kristna överrepresenterade i fängelser och ateister underrepresenterade...

(enligt Fereal Bureau of Prisons är 0,21% av intagna i USA ateister.)

Jag har förresten inte hört talas om något krig eller mord som har utförts i ateismens namn.

Ta av dig foliehatten, trots att den klär dig väl.

Å ändå är kristna överrepresenterade i fängelser och ateister underrepresenterade...

(enligt Fereal Bureau of Prisons är 0,21% av intagna i USA ateister.)

Jag har förresten inte hört talas om något krig eller mord som har utförts i ateismens namn.

I jonajted stäjts åff disneyland är man antingen kristen, taliban eller kommunist.

Det roligaste är att många "djupt troende" amerikaner har en väldigt förvirrad, självskapad "kristendom" som de vilar sina värderingar på.

Ett kul exempel var det avsnitt av "30 days" där en tvättäkta amerikan skulle bo hos muslimer en månad.
Hans inställning var att hans åsikter, oavsett vad de handlade om, hade stöd i bibeln.
Oavsett vad en muslim sade, så måste det vara fel.

Undrar om de förhållandena är relevanta för svenska fängelser också...

:lol
Nu kommer foliehatten slå i stora folieboken, se att 96% av alla fångar är muslimer, bli arg på sig själv för att han tog upp ämnet och sedan inte återvända till OT på ytterligare 2 månader.

Usch vad du är elak. :D

...en tvättäkta amerikan skulle bo hos muslimer en månad.
Hans inställning var att hans åsikter, oavsett vad de handlade om, hade stöd i bibeln.
Oavsett vad en muslim sade, så måste det vara fel.

Ja, det där känner man igen. Kristna är verkligen öppet kritiska mot islams dumma funderingar och muslimerna välkomnar kristendomens öppenhet överallt. :hihi

Last edited:
Nu kommer foliehatten slå i stora folieboken, se att 96% av alla fångar är muslimer, bli arg på sig själv för att han tog upp ämnet och sedan inte återvända till OT på ytterligare 2 månader.

Då får jag verkligen be om ursäkt. Hade absolut inte tänkt mig att min nyfikenhet skulle få så långtgående konsekvenser.

Då får jag verkligen be om ursäkt. Hade absolut inte tänkt mig att min nyfikenhet skulle få så långtgående konsekvenser.

Inget att bry sig om, Markus har fått det om bakfoten i vanlig ordning.

Fängelsekunder består som vi vet till största delen bestående av folk i de lägre sociala grupperna, både i staterna och svedala. De lägre sociala grupperna har som bekant även en högre andel religiösa vilket naturligt nog innebär att fler religiösa får kost och logi av staten.

Samma förhållande, mer eller mindre, gäller ju utbildningsnivå för övrigt vilket kan vara en nog så intressant observation.

Jag är övertygad om att vi kommer att få njuta av Bonnys insiktsfulla kommentarer för en lång tid framöver.

Tvärtom, du påstår att religiösa har bättre moral än oss ateister, och vill att jag ska tro på det utan att du visar upp något som stöder påtalandet!? Nu brukar du ju av princip aldrig göra det men som ett litet undantag kunde det ju vara kul att visa hur du vet detta.

Fast jag utgår ifrån att du med moral menar något mer än att man säger att man har det utan att det på något sätt omsätts i praktiska handlingar. Praktiska handlingar kan i så fall mätas och är i så fall med stor sannolkhet också mätta och om de kristna hade detta svart på vitt kan du vara säker på att de/ni skulle rubba my nose in it. Nu gör ni inte det så jag antar att det inte finns något stöd för ditt påstående.

Religion studeras inte i Sverige men som du väl vet har sekulariserade Sverige (och Norge, Finland och en massa andra låg religiösa länder) lägre kriminalitet än mer religiösa länder? Om vi håller oss till den kristna världen kan man tänka USA, Mexico, Columbia, Ryssland, Italien m.m. Visst spelar annnat in men det är ju svårt att påstå annat än alla de goda moraliska medborgarna i de länderna inte har lyckat bygga upp länder som ser ut att vara baserade på moral.

Vidare har som sagt ingen, vad jag vet men du vet kanske bättre, mördats, plågats eller misshandlats för att de inte varit ateister medan det varje dag mördas personer som inte har rätt tro. Religiösa har slaktat hela befolkningar, krigat och med andra maktmedel försökt tvinga andra personer att tänka på speciella sätt. Plus de nu omskrivna sexuella övergreppen som kyrkan utsätter barn för.
Fast allt sådant är ju knappast moraliska problem om man har möjligheten att be Gud om ursäkt och moral bara handlar om vackra ord och krav på andra....

Sedan kan man ju fråga sig hur god moral man har om ens handlingar ska styras av rädsla för straff eller önskan om belöning från en högre makt och inte av intresse och omsorg för andra personer!

men som sagt: Vi skiljer oss åt, du har besämt att kristna har bättre moral än oss ateister så då är det väl så...

För övrigt fattar jag inte var min klädsel har med detta att göra!? Jag gillar glansen i en foliehatt och anser att en moralsikt högtstående person som du borde acceptera detta!

Vidare har som sagt ingen, vad jag vet men du vet kanske bättre, mördats, plågats eller misshandlats för att de inte varit ateister medan det varje dag mördas personer som inte har rätt tro.

Skön reservation i formuleringen där!

Det är förstås något helt annat än att förföljas pga av tro eller åsikt. Undrar hur viktig den omskrivningen är för den utsatte. Kan förstå att de behövs dock, omskrivningarna..

Jag brukar gilla vad dina inlägg tillför i diskussionerna här, men nu undrar jag om inte den aldrig så klädsamma hatten trillade ner över ögonen en smula?

Äntligen! :banana
"A rule against physical contact at a Fairfax County middle school is so strict that students can be sent to the principal's office for hugging, holding hands or even high-fiving."
http://www.msnbc.msn.com/id/19293872/

Som vanligt kan du inte tillgodogöra dig information på ett adekvat vis. :) Förvisso står det ju till och med att det är "gråzoner" i texten, (varför du, t-rex och några till automatiskt diskvalificerar er till att förstå) men läs, människa!

But at a school of 1,100 students that was meant to accommodate 850, school officials think some touching can turn into a big deal. They've seen pokes lead to fights, gang signs in the form of handshakes or girls who are uncomfortable being hugged but embarrassed to say anything.

"You get into shades of gray," Kilmer Principal Deborah Hernandez said. "The kids say, 'If he can high-five, then I can do this.' "

Den har vi väntat länge på. :lol När följer resten av världen efter?

Ingen risk, här hemma slänger vi ut den mobbade ur skolan och skickar barnamördarna på restaurang!

:banana

Last edited:
Hur var det med den amerikanska skolan som ställde in balen eftersom ett lesbiskt par ville medverka?

Som vanligt kan du inte tillgodogöra dig information på ett adekvat vis. :) Förvisso står det ju till och med att det är "gråzoner" i texten,

Menar du att jag plockar valda delar av informationen och utesluter andra väsentliga delar, som hade fått de citerade/refererade delarna att framstå i helt annan dager, i syfte att få ut min agenda?

Nämen tänka sig, så kan man väl inte gör ju, ajsing bajsing!

Hur var det med den amerikanska skolan som ställde in balen eftersom ett lesbiskt par ville medverka?

Vadå hur det var, gillar du inte att man får ställa in fester eller? Nej, det är klart du inte gör. Men, i fria samhällen får man ställa in sin fest - jag förstår att det är svårt för just dig att förstå.

Löjligt att börja babbla om "HBT" i USA, kolla på Kina eller Iran om du vill ha något att uppröra ditt lättkränkta sinne över.

Menar du att jag plockar valda delar av informationen och utesluter andra väsentliga delar, som hade fått de citerade/refererade delarna att framstå i helt annan dager, i syfte att få ut min agenda?

Nämen tänka sig, så kan man väl inte gör ju, ajsing bajsing!

Vad är det med dig och att aldrig skriva vad du tycker istället för vad du inte tycker, var det för mycket Nile City i tonåringen? :confused:

Någon gång borde ju även du kunna föra ett resonemang. Eller inte kanske. :hihi

Last edited:
ELLER så kan de lära eleverna på skolan att det inte är farligt att få en kram och att inte all kroppskontakt är av ondo. Det borde man väl ha som grundkrav när man jobbar på en skola att man kan läsa av människor. De kanske är rädda att de kränker någon minoritet om det är upp till rastgårdsövervakarna att bestämma. Allt behöver inte vara bra för att det kommer från USA.

Känns väldigt mycket att strunta i orsak och blint skjuta efter verkan. Låter som en regel passandes ryska fängelser, inte en framstående nations skolbarn.

Last edited:
ELLER så kan de lära eleverna på skolan att det inte är farligt att få en kram och att inte all kroppskontakt är av ondo. Det borde man väl ha som grundkrav när man jobbar på en skola att man kan läsa av människor. De kanske är rädda att de kränker någon minoritet om det är upp till rastgårdsövervakarna att bestämma. Allt behöver inte vara bra för att det kommer från USA.

Känns väldigt mycket att strunta i orsak och blint skjuta efter verkan. Låter som en regel passandes ryska fängelser, inte en framstående nations skolbarn.

Visst låter det lite extremt, men om man tänker lite längre - och har minnet i behålll - så bör man komma fram till att det är ganska sannolikt att lärare och annan personal fick tillbringa en inte obetydande del av sin arbetstid till hårklyverier och diskussioner, det framgår dessutom av artikeln. Till sist har de fattat att det är nolltolerans som gäller, förmodligen för att ett gäng krengckta (kanske svenskättlingar) snorungar debatterat ihjäl sig.

Vem minns inte själv hur man försökte få en "jete bra" förklaring till varför man inte fick ha sockerfritt tuggummi eller krävde en "jete bra" definition på huvudbonad, minns själv klassiker som:

"va e re för skillnad på keps jemfört med henes diadem!!???!!11"
"jag har rett å lyssna på musick jete högt på lektionen i min Panasonic-freestyle"

eller

"man får ha föterna på setet om skorna e rena!!!!!1"

Mer idiotregler (och stryk) i svenska skolor skulle göra samhället gott, lydnad borde införas som obligatoriskt ämne. :fakta

Vadå hur det var, gillar du inte att man får ställa in fester eller? Nej, det är klart du inte gör. Men, i fria samhällen får man ställa in sin fest - jag förstår att det är svårt för just dig att förstå.

Löjligt att börja babbla om "HBT" i USA, kolla på Kina eller Iran om du vill ha något att uppröra ditt lättkränkta sinne över.

Ahh, utmärkt, vi jämställer USA med Iran och Kina när det gäller HBT-frågor i demokratier. De senare har inte ens demokrati, den förra har det men misslyckas ändå fatalt att upprättahålla den.

Visst låter det lite extremt, men om man tänker lite längre - och har minnet i behålll - så bör man komma fram till att det är ganska sannolikt att lärare och annan personal fick tillbringa en inte obetydande del av sin arbetstid till hårklyverier och diskussioner, det framgår dessutom av artikeln. Till sist har de fattat att det är nolltolerans som gäller, förmodligen för att ett gäng krengckta (kanske svenskättlingar) snorungar debatterat ihjäl sig.

Vem minns inte själv hur man försökte få en "jete bra" förklaring till varför man inte fick ha sockerfritt tuggummi eller krävde en "jete bra" definition på huvudbonad, minns själv klassiker som:

"va e re för skillnad på keps jemfört med henes diadem!!???!!11"
"jag har rett å lyssna på musick jete högt på lektionen i min Panasonic-freestyle"

eller

"man får ha föterna på setet om skorna e rena!!!!!1"

Mer idiotregler (och stryk) i svenska skolor skulle göra samhället gott, lydnad borde införas som obligatoriskt ämne. :fakta

Håller med om dina exempel, det handlar om vett och etikett. Vilket jag även anser att skolan skall lära ut då innefattande att hälsa på ett korrekt sätt och hur man skall behandla sina medmänniskor. Kroppskontakt är en del av konversation.

Skulle vilja höra diskussionen "- Det har kommit till vår vetskap att du har vid flertalet tillfälle vidrört andra skolkamrater. -Jamen, jag har ju bara kramat min partner och hälsat på mina vänner. -Jasså det säger du, men sådant tolererar vi inte på denna skola!" osv. har svårt för att se hur det kan stävja bråk. Känns mer som någon typ av fanatism eller så är det ett uruselt betyg för de som går på denna skola även om exemplet troligen är aningens målat för att visa min poäng.

Last edited:
Back