Stannade på E18

Kan ju inte låta bli att skratta lite :rolleyes: Och nej, det händer inte alla... :arsele hahahaha

Men skönt att slippa en nota på 10 lax för nånting dyrt och jobbigt!!!! :banana

Hehe körde själv soppatorsk på väg hem från jobbet för ett tag sen, hade helt glömt att jag gled runt på reserven fast det gick upp rätt fort när motorn stannade typ första jag kollade efter ett nytt startförsök. Så bara ringa efter grannen fick han komma ut med en skvätt 95.

Oljelampan tändes inte för mig förens jag stod still men frikoplade inte heller så pumpen gick väll runt ändå.

Jag har fått soppatorsk med min tidigare FZR1000 100 meter efter att jag kört av E4an vid norrtull. Så det var ganska skönt att inte få det PÅ E4an. Bara att knata och låna en dunk på macken o fylla på... FZR1000 har en mycket mystisk knapp för reserv som inte går att förstå åt vilket håll som är reserv.

Men 19 mil på en 600, borde man inte komma längre? Min triple verkar dra runt 0.6l/milen. Hur stor är tanken på hornet?

tyvärr är tanken bara på 16 liter varav 3 i reserv så man har igentligen bara 13 liter att åka på

Hojen är ivägtransporterad och lämnas av till verkstad imorgon.

Stoppade du transporten eller var du inte helt ärlig med att hojjen aldrig han komma till verkstan? :hej :yoparty

Tja alla trogna trådföljare!

Till några utav er kommer det här att bli en stor besvikelse, hojen kom tyvärr aldrig till verkstaden! Imorse fick jag chansen att hälla i lite 95-oktan och sen sparkade den igång :gnissla Pinsamt men sant!

Efter min pre-säsongsservice var jag fullt inriktad på varför oljelampan lös så missade soppan totalt, kommer inte att hända en 2a gång :tuttar

Så, den här bjuder jag på, förhoppningsvis kan ni slänga till lite pinsamma MC historier som mildrar min EGO dipp :näsblod
Härligt att det var så enkelt ändå. Hellre att det svider lite i egot än mycket i plånboken. :)

Jag hade samma symptom i höstas när min hoj tappade kraft, tände oljelampan och till slut lade av. Jag misstänkte inte soppatorsk heller för jag hade även ett till symptom då motorn lät som en stenkross när kolven på mittencylindern mosade ventiler och tändstift. :näsblod

Haha!! I knew it!!!
Grattis, känns lite som att vinna på lotto va?

Oroa dig inte, alla gör vi korkade misstag, som jag, backade ut hojen i morse med skivbromslåset kvar, summa = 1700 för ny framskärm.....

& den bjuder jag på! :tummenupp

Den här tråden ger vibbar av dunderhonungs blå lampa:hihi

Haha!! I knew it!!!
Grattis, känns lite som att vinna på lotto va?

Oroa dig inte, alla gör vi korkade misstag, som jag, backade ut hojen i morse med skivbromslåset kvar, summa = 1700 för ny framskärm.....

& den bjuder jag på! :tummenupp

:tummenupp
Bravo!
Jag slänger in min "lektion" i hur trafikförsäkringsföreningen funkar som plåster på såren: 5 dagar = Trettonhundra nånting spänn! :huvet
:yoparty

Tja alla trogna trådföljare!

Till några utav er kommer det här att bli en stor besvikelse, hojen kom tyvärr aldrig till verkstaden! Imorse fick jag chansen att hälla i lite 95-oktan och sen sparkade den igång :gnissla Pinsamt men sant!

Efter min pre-säsongsservice var jag fullt inriktad på varför oljelampan lös så missade soppan totalt, kommer inte att hända en 2a gång :tuttar

Så, den här bjuder jag på, förhoppningsvis kan ni slänga till lite pinsamma MC historier som mildrar min EGO dipp :näsblod

Min ducati dog på Östermalm... blev helt förtvivlad och släpade i fullt ställ hojen till Ducati-stockholm på Frejgatan... (ca 2km). Väl där ställde de upp den på mek-bordet skulle kolla stift och grejer... De började att lyfta tanken...
"Vafaaan! Tanken är ju helt tom!!" är det första meken säger.

Röd i ansiktet klämmer jag fram att nu har dom åtmindstånde något att skämta om i fikarummet!

Nästan samma historia som din... :) Du är inte ensam! Vi kan känna oss dumma tillsammans! :krama

När vi nu ändå bjuder till lite kan jag slänga in ytterligare ett minne jag gärna lämnat bakom mig!

Stod vid ett rödlyse i närområdet bara minuter fran garaget efter en härlig aktiv åktur. Står där, nöjd med mig själv, när en bil rullar fram bredvid och varvar lite på skoj som töntiga bilister tenderar att göra. Föranandes en medelsvensson med kalt huvud och en ful son med glugg mitt i käften i passagerarsätet blev jag förvånad när jag istället ser två suuupersnygga brudar.. JUMAAA... tänkte jag och planerade dra lite i rullen för att imponera! Innan jag han fullt så långt i processen råkade jag med vänsterfoten pilla i en växel vilket resulterade i ett härligt framhopp med hojen! Ni kan själva föreställa er hur det ser ut när man försöker få ett sånt misstag att se spontant och planerat ut... :crash

Hahaha, härligt, då är ja inte ensam om såna klantigheter! Men min nivåsensor hade nog lagt av för den lös inte, så börja den bluddra, lampan tänds och skiten dör mitt i stan! Bara ner med svarta visiret och skämmas och putta den hem! :gnissla

När vi nu ändå bjuder till lite kan jag slänga in ytterligare ett minne jag gärna lämnat bakom mig!

Stod vid ett rödlyse i närområdet bara minuter fran garaget efter en härlig aktiv åktur. Står där, nöjd med mig själv, när en bil rullar fram bredvid och varvar lite på skoj som töntiga bilister tenderar att göra. Föranandes en medelsvensson med kalt huvud och en ful son med glugg mitt i käften i passagerarsätet blev jag förvånad när jag istället ser två suuupersnygga brudar.. JUMAAA... tänkte jag och planerade dra lite i rullen för att imponera! Innan jag han fullt så långt i processen råkade jag med vänsterfoten pilla i en växel vilket resulterade i ett härligt framhopp med hojen! Ni kan själva föreställa er hur det ser ut när man försöker få ett sånt misstag att se spontant och planerat ut... :crash

hahaha :D vaffan sånt berättar man ju bara om man fick ligga ju..

Hehe skönt att det blev billigt iaf.
Själv har man gjort bort sig vid grönt ljus ett par ggr när man i ren upphetsning över brudar i bilen intill råkat få i friläge efter ettan och gasat till, VRÅÅÅÅL! men inget händer.:tungan

Såna tillfällen tar man gärna närmaste väg till höger eller vänster och visar sig inte igen på en vecka :banana
Och nu kom jag på att jag behöver tonat visir snarast ifall det händer igen :D

Hahaha den var bra! :) Så jäääkla härligt när folk bjuder på sig själva! :tummenupp

MIN tur!
När jag var 15-16 bast körde jag en 80cc cross på landet och glömde att jag inte hade någon frambroms (handtaget var av) och svängde ut till stora vägen som jag var tvungen att korsa för att komma till åkern där jag skulle rasta hojen. Javisst, problemet var bara att när jag skulle köra över den stora vägen samtidigt som det svängde lite så drog jag på för mkt och fick för mig att bromsa med frambronsen som saknades så jag for iväg rätt ner i diket och in i elstängsel som var där för hästar och kor! :näsblod Man fick sig en lite stöt här o var samt självförtroendet sjönk en aning just den dagen. Farsan asgarvar åt mig när jag ligger där i diket och det enda man hör är hur strömen klickar högt! haha :D Varför i hela friden bromsar man inte med fotbromsen?? :va Ja säg det, var nog lika bra att gasa ner i diket! hehe

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back