Pendlarhojsfråga!

jim1978

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Hoj
Aprilia SL 1000 Falco -02
Tjena,

Skulle behöva hjälp med lite tips på bra pendlarhoj till mig. Är ju så att man troligen blir student till hösten så kassan blir lite mindre.

Jag kommer att pendla c:a 6 mil enkel resa och är ute efter en hoj i 20-40 tusen kr klassen. Hojen ska vara 00 eller senare och under 4000 mil på mätaren. Kör nu 525 motard och Tl 1000 så måste vara lite värdighet på hojen så jag kan ha kul också! :)

Försäkringen måste vara human såklart också.
Tacksam för hjälp

Mvh Jim

Jag hade en SV650 som pendlarhoj senast, funkade bra, innan det var det Fazer 600 som gällde, funkade också.

Varför kan du inte pendla på din TL?

Haft Kawasaki Versys som lånehoj några ggr när jag lämnat min på service. Riktigt trevligt, betydligt roligare än FZ6, Hornet osv.

Ingen fartmonster, men snabbsvängd och lätt samt vettigt vindskydd om du ska pendla.

Jag hade en SV650 som pendlarhoj senast, funkade bra, innan det var det Fazer 600 som gällde, funkade också.

Varför kan du inte pendla på din TL?

Har funderat lite på det, men tycker den har lite för sportig sittställning och vill gärna ha lite nyare modell.

// Jim

Haft Kawasaki Versys som lånehoj några ggr när jag lämnat min på service. Riktigt trevligt, betydligt roligare än FZ6, Hornet osv.

Ingen fartmonster, men snabbsvängd och lätt samt vettigt vindskydd om du ska pendla.

De är ju lite över min budget.

Har kollat lite på MT-03. Nån som kan ge lite referenser på en sådan. Kan man ha lite kul med en sådan? Funkar den några mil motorväg?

Last edited:

Har kollat lite på MT-03. Nån som kan ge lite referenser på en sådan. Kan man ha lite kul med en sådan? Funkar den några mil motorväg?

Visste inte att det var en så ny modell.. Annars har du den här som är nära iaf: http://www.blocket.se/lund/Kawasaki_Versys_26716842.htm?ca=14&w=3

Kom den -07 eller?

MT-03 tror jag är rätt trist så, MT1 är ju också tung och trött även om den har "kraft", och den lär ju inte bli mkt bättre med samma koncept i mindre tappning??

Har funderat lite på det, men tycker den har lite för sportig sittställning och vill gärna ha lite nyare modell.

// Jim

VBK har en sån

Transalp eller annat praktiskt men de brukar också innebära ganska tråkiga hojar.......

BMW F800 är en mkt bra hoj om du kan hitta till det priset .
Drar lite soppa ca 0,35 landsväg
Billiga försäkringar
Långa service intervaller (1000 mil)
Rem drift = inge kladd & sjysteringar
Hyfsat rolig att köra
Handtags värmare , dessa är guld när det e lite kyligt & blött

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back