Olja??

sensa_75

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
1995 Kawasaki ZZR1100
Tjena Har köpt en zzr1100 95a 4100mil.. Någon som har nåt bra förslag på vad för olja jag ska hälla i :huvet blir tokig på alla forum man har kollat på där den ena är bättre än den andra osv ska man ha syntet eller mineral? kan någon hjälpa mig... annars blir det väl biltema, vilket kanske inte är så dåligt :brinnerup någon som vet om biltemas oljefilter går att använda?

Tack på förhand

Last edited:
Testa sökfunktionen på sidan.
Biltemas olja är alldeles ypperlig och uppfyller en hel del högre klassningar än andra, mycket dyrare oljor.

Tryck i olja som är klassificerad enligt vad som står i din manual.

Märke på oljan (eller snarare på flaskan) spelar mindre roll, priset likaså.

Min zzr600 gick på blandning av biltemas syntet och mineral vilket funkade utmärkt (bättre än den gps som en verkstad tryckte i) och var billig. Vet inte om 1100an har högre oljekrav.

Okej då blir det att jag köper Biltemas syntetiska mc-olja
tack för dessa rekomendationer
e liksom lite grön på det här
oljefiltret då.. kanske e bäst att köpa på någon auktoriserad mc-affär eller?

Okej då blir det att jag köper Biltemas syntetiska mc-olja
tack för dessa rekomendationer
e liksom lite grön på det här
oljefiltret då.. kanske e bäst att köpa på någon auktoriserad mc-affär eller?

Du har inte provat ringa förra ägaren och frågat vad han använde och tyckte funka bäst!?

Okej.. tänker köpa biltemas olja tror att det e ett bra beslut.. tänkte bara fråga här om någon här har någon erfarenhet om biltemas oljefilter duger dom eller? e det bara skit tack för att ni svarar så snällt.....

Hejsan Var ut å testa hojen idag för första gången fy fan var den gick uppe i 160i på två röda hihi känns som det värsta jag varit med om, hade en gsx 750f förra året och det känns som natt å dag om man gämför den och mitt nya vrålåk hehe ser fram emot sommaren då jäklar ska det åkas hehe.....ha det bra alla hoj åkare.....

Okej.. tänker köpa biltemas olja tror att det e ett bra beslut.. tänkte bara fråga här om någon här har någon erfarenhet om biltemas oljefilter duger dom eller? e det bara skit tack för att ni svarar så snällt.....

Jag har haft Biltemas racingolja och filter på min R1 00 och efter en hård körning i somras bytte jag olja och oljan såg fortfarande fin ut, så filtret gjorde väl sitt jobb väl antar jag:)

Tack för allt... köper biltemas olja det blir prefekt... köper filter där oxå,, ska till västerås på måndag passar på då å gå till lilla biltema.. tack så mycket för alla förslag...

jag hade då inte köpt billig biltema olja och slagit i min hojj.. titta på biltemas kvalite över lag så verkar det som en dum ide att använda deras billiga olja..
Köp riktig olja.. kostar typ 500 för 4 liter så får du riktig olja...
men det är ju min åsikt...

jag hade då inte köpt billig biltema olja och slagit i min hojj.. titta på biltemas kvalite över lag så verkar det som en dum ide att använda deras billiga olja..

Såååååååå trött man blir på just sådana inlägg. :mad:

Kan du INGENTING om olja, så uttala dig för fan inte.

Gå och köp din svindyra olja, och inbilla dig att du gjort ett riktigt bra val - den enda du har lurat är dig själv.

Du kan vara lugn alla oljor idag, är tokbättre än vad som var "top of line" som de hällde i din hoj när den var ny för 15 år sedan:)

Ännu ett fånesvar som inte har belägg för något alls, samma olje vid Biltema som du köper i välsorterade mc butiker, övriga mackar. KOLLA innehållesförteckningen, alla normer det uppfyller mot instruktionsboken till din mc, inte var det står för märke på plastflaskan:fakta Vet att innanmätet på motorn inte kan utläsa om oljan är köpt på biltema eller macken, eller mcfirman.

Som jag sagt förr, var ligger "biltemefabriken" där det tillverkas kedjor, bromsbelägg, verkyg, oljorm tvättsvampar, mm mm:rolleyes:

Last edited:

Kunskap är makt och du har då inte brytt dig om att lära dig ngt.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back